Hükümetten Hurda Teşviği
Yazıya oy verin :
18 Nisan 2012 Çarşamba 16:24

Hükümetten Hurda Teşviği

Turkuvaz Medya Grubu'nun 'Hurdayı yoldan çekin' kampanyası ses getirdi. Hükümet ikinci teşvik paketinde hurda araca vergi kolaylığı getirdi

Turkuvaz Medya Grubu'nun başlattığı 'Hurdayı yoldan çekin' kampanyası yeni teşvik paketiyle karşılık buldu. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, 20 yaş üzeri taşıtların hurdaya ayrılmasını teşvik edeceklerini söyledi. Yeni sistemle 20 yaş ve üzeri olan taşıtların hurdaya ayrılması halinde Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin dörtte birini ödeyenlerden "vergi aslı, gecikme zammı ve faizi ile trafik cezaları" tahsil edilmeyecek.

OTOMOTİVCİLERDEN DESTEK

Yeni düzenlemeye otomotivciler de destek verdi. Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, "Bazı yaşlı araçların vergi ve idari para cezalarından dolayı büyük sorunu var. Astarı yüzünden pahalı bu yaşlı araçların hurdaya çıkmasına destek olacak bir çalışma" dedi. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar da "Araç parklarındaki yenilenmenin önünü açar" dedi. Çelik Motor Kia Genel Müdürü Bora Koçak, Türkiye'nin en büyük hurda demir çelik ithalatçısı ülkelerden biri olduğuna işaret ederek, "Eğer teşvik edilirse ithalat azalır" dedi. ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce de hurda konusunun gündeme gelmesini memnuniyetle karşıladıklarını söyledi.




kalan karakter 1000

yasin kurtkara yasin kurtkara

gözünüzü seveyim çıksın artık şu yasa yaw arabaya binemiyoz valla

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
19.08.2013 13:39
hasan taşlıca hasan taşlıca

bence bu hurda teşviği değil vergi teşviği kamyonetleri makine kimya enstütüsü almıştı kilo bazında niye şimdi bu teşvikde almıyo araç kirliliğinden başka bişey deyil bu yasa

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
01.05.2012 02:18
agu agu

yanlış

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
23.04.2012 10:31
Nuri Yavuz Nuri Yavuz

2009 da yapılan vergi indiriminde otomotivcilerin cepleri doldu. Bu da satışlar düştü diye ağlaşanları avutmak için yapılmış hale dönüşmesin. 2011 de tüm Avrupa'da satışlar düşmüş, burada artmıştı. Bu yıl da ceplerinin katlanması için yedekte tutulan bu teşvik çıkarıldı. Eski oto sahiplerinin yenileme gücü var mı? Şimdi yazla birlikte fiyatları düşüreceklerine artırırlar. Çok yakan, az çekenleri ateş pahasına satarak, yine rekabet kurulunun kucağına düşselerde, bir verir on alırlar. Özyeğin Üniversitesinin yaptığı bir araştırma sonuçları da bu sözleri fazlasıyla doğruluyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
23.04.2012 09:53
Orhan Orhan

Bu demek oluyor ki 1992 veya daha eski vergi ve trafik cazası olanlar sadece verginin 1/4 ünü ödeyerek araçlarının plakalarını trafikten sildirebilecek.yani köy yollarında plakasız yada kendine ait olmayan plakayla dolaşan araçlarda patlama olacak. Ayrıca trafik polisi yakalayana kadar yada bir kazaya karışana kadar bu araçlar aynı şekilde kullanılmaya devam edecek. Zaten bu kadar eski araçları olanlardan kaç tanesi vergisini cezasını ödüyor? Adam halinden memnun.Vergisiz sigortasız muayenesiz dolaşmaya devam. Düşünce de şu "eğer kaza yaparsam arabayı bırakır kaçarım". Sen bu insanlara vergisinin 1/4 ünü mü ödeteceksin? O zaten 1/100 ünü bile ödemek istemiyor ki...
Birisi teşvik mi dedi??? Bu teşvik zaten dev bir yangın olan hurda araç yığınının üzerine bir bardak su dökmek ten farksız...

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla