Karşınızda Yeni Toyota RAV4
Yazıya oy verin :
11 Aralık 2012 Salı 11:00

Karşınızda Yeni Toyota RAV4

Kompakt SUV sınıfının kurucu üyeleri arasında yer alan Toyota RAV4, dördüncü neslinde bu sınıfın bugün gerektirdiği şartlara kavuşmuş.

Bugün artık neredeyse her markanın kompakt bir SUV modeli varsa, bu durumun baş sorumlularından biri de Toyota RAV4! 1994 yılında yollara çıkan birinci nesille birlikte tüketicilere binek otomobillere daha havalı ve maceracı alternatif olabilecek modellerin kıvılcımını çakan Toyota RAV4, özellikle son 4 yılda Avrupalı ve Koreli markaların atağıyla gözden düşmeye başlamıştı. 2005'te yollara çıkan üçüncü nesil RAV4, pek çok özelliğiyle son dönemin trendlerinden uzak kaldı ve bu da doğal olarak yeni nesilde köklü değişimleri de beraberinde getirdi. 4.57 metrelik uzunluğuyla bugün satılan üçüncü nesilden yaklaşık 21 cm uzun olan yeni RAV4'te tasarım anlamında da ciddi değişiklikler yapılmış. Japon markanın "Keen Look" adını verdiği yüze kavuşan dördüncü nesil RAV4, selefiyle karşılaştırıldığında daha keskin hatlarıyla dikkat çekiyor. Bu yapı, güçlü ve modern denebilecek tasarımın yanında bazı fonksiyonel artıları da beraberinde getirmiş. 547 litrelik bagaj hacmi selefinden 39 litre az gibi görünse de, yeni RAV4'ün bagaj zeminin altında 100 litrelik ek bir bölüm daha var. Selefine göre daha geniş ve uzun olmasına karşın 25 mm alçalan yeni RAV4'ün bu sayede daha dinamik bir duruşa sahip olması hedeflenirken, ilk üç nesilde yana doğru açılan bagaj kapağı artık sınıfındaki rakipleri gibi yukarı doğru açılıyor. Baştan aşağı yenilenen kabinde kokpitin çıkıntılı yapısı üçüncü nesli selamlasa da, ortaya çıkan sonuç çok daha değerli ve modern görünüyor. 2.0 lt 151 HP benzinli ile 2.0 lt 124 HP ve 2.2 lt 150 HP dizel motor seçeneklerinin sunulacağı yeni RAV4'te önden çekiş sadece güçsüz dizelde sunulurken, diğer iki motorda 4 tekerlekten çekiş standart. Tüm motor seçenekleri 6 ileri manuel şanzımanla sunulurken, otomatik şanzıman 2.0 lt'lik benzinli ve 2.2 lt'lik dizelde mevcut. Toyota, performans ve tüketim değerlerini henüz açıklamadığı yeni RAV4'ün selefine göre yüzde 12 tasarruflu olduğunu açıklarken, aracın bir hibrid versiyonunun üretilmesi de olası. 2013'ün ilk çeyreğinde Avrupa'da satışa sunulması beklenen yeni RAV4'ün sürüş dinamiklerinde sınıfının en iyilerinden olmasını amaçlayan Toyota mühendisleri araçta güç dağılımını direksiyon tepkileriyle ilişkili olarak ayarlayan modern bir çekiş kontrol sistemine yer verirken, araçta kör nokta uyarı sistemi ve şerit takip yardımcısı gibi modern güvenlik donanımları da sunuluyor.

Yeni Toyota RAV4 Fotoğrafları İçin Tıklayınız...




kalan karakter 1000

DARA DARA

Aslında toyota RAV4 jeep modelini 2.2 litre 289 hp,2.0 litre 124 hp yerine 2.0 litre 245 hp,2.0 litre 151 hp yerine 358 hp motor gücü sunulsaymış daha iyi olurdu.Çünkü ben dört tekerlekten çekişli toyota RAV4 jeepleri 93.000 TL fiyat etiketiyle almam neredeyse olanaksız bence yeni RAV4 jeep fiyatları ne zaman açıklanacak merak ediyorum.Önceki nesil de farlar belirgin tasarlanmamıştı ama RAV4'te Toyota Auris'in arka tasarımı kulşlanılmış.Daha güzel olmuş hem bi-xenon far sistemi daha pahalı hem de Toyota Avensis 2006 modellerin ön farları başlangıç fiyatı:1.270.000.000 TL civarında oldukça pahalı bir seçim yapmak gerekiyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
27.05.2013 13:41
Hikmet Hikmet

Bu eski ve güçsüz motorlarla işi çook zor. En büyük rakibi FORD KUGA 150 beygiri 1.6 motorda sunarken TOYOTA hale 2.0 litrede yaşıyor. Motor teknolojisinde geride kalan japonlar artık sağlamlık paye kazandırmadığını anlamalı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır18
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
26.02.2013 10:27
DARA DARA

ben auto katalog test yıllığı çözen bir uzmanım ve ford ülkesinde gerilerde kalmış görünmüyoır.Ürettiği kuga,mondeo,fiesta hb,fiesta sedan,fiesta sedan hybird,fusion hb,fusion sedan,fusion sedan hybird toyota corolla,avensis,camry,prius modellerine özellikle volkswagen phaeton 2.0 litre 240 hp turbo dizele iyi birer alternatif bence japonlar 2.3 litre,2.5 litre ve 4.2 litre turbo atmosferik motorların üzerinde çalışsalar benim tercihim lexus CF43 SEDAN classic BMW 3 serisi 1998 model sedan kasadan yana

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
27.05.2013 13:47
murat iyiuyarlar murat iyiuyarlar

fordun ana vatanı ABD de kalite ve tercih edileme nedeni bakımından 1 numara olan toyota için yorumlarınızdan çıkarılan sonuç, arçlardan pek anlamadığınız.kalite konusunda ford kendi ülkesinde dahi gerilerde.

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır2
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
21.03.2013 11:38

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer İlgili Haberler
Markalara Göre Tüm Haberler
Onno Usta
Anket

Yeni Corsa'nın En İddialı Rakibi Kim Olur?

  • Oyla
Otomobil Kredi Hesapla
Kredi Tutarı
TL
Vade
Ay
Faiz
%
hesapla
AYLIK KREDİ TUTARI: TL
Abone