otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Volkswagen Golf, Bora
İkinci el otomobil pazarının en fazla tutulan modelleri arasında bulunan Golf ve Bora’nın bu başarıları tesadüf değil. Her iki modelin kaliteli ve dayanıklı yapıları hem alanı hem de satanı memnun ediyor.
İkinci el karnesi: Volkswagen Golf, Bora

Kompakt sınıfta kullanılmış bir otomobil almak isteyenlerin ilk aklına gelen modellerin başında VW Golf ve Bora geliyor. Yollara 1974 yılında çıkan ilk Golf, aynı zamanda kompakt sınıfın doğuşunu da simgeliyor. VW, Golf IV'ü tasarlarken üçüncü nesil Golf'ün siluetini bozmamaya özen göstermiş. Özellikle kapılardaki büyük sac yüzey ve kalın C sütunu otomobilin çok sağlam görünmesini sağlıyor. Golf IV dışarıdan bakıldığında hemen her versiyonunda aynı görünümü sunmasından dolayı eleştirilmişti. 100 HP'lik versiyonla GTI bile aynı görünüme sahipti. Kendi sınıfındaki en geniş iç mekanlardan birini sunan Golf IV'ün kokpiti bir üst sınıftaki o dönemki Passat'ı andırıyor. Düz hatlı kokpitte sert köşelerden kaçınılmış. 1.8 lt'lik versiyonda 1.6 lt'den farklı olarak üç kollu sportif direksiyon simidi kullanılmış. Golf, güvenlik ve konforu başarılı bir şekilde bir arada sunan yumuşak karakterli bir süspansiyon sistemine sahip. Virajlarda yana yatan otomobil kolay kolay izinden sapmıyor. Elektronik diferansiyel kilidinin (EDL) olduğu versiyonlarda kilit oranı düşük olduğu için kullanımdaki faydaları çok fazla hissedilmiyor. Golf IV'ün ABS ve EBD destekli fren sistemi önde hava kanallı olmak üzere 4 diskten oluşuyor.


Boyutlarıyla döneminin kompakt sınıf sedanları arasında ortalama bir boya sahip olan Bora, ilk bakışta çok fazla benzerlik görülemese de aslında Golf IV platformu üzerine geliştirilmiş. Bora'nın platformu, motorları ve yürüyen aksamı gibi kokpiti de Golf'ten alınmış. Kaliteli malzeme ve işçiliğiyle dikkat çeken Bora'nın Türkiye pazarında, bagaj hacminin getirdiği avantajdan dolayı tutulduğu da bir gerçek. Türkiye'ye ilk ithal edilen ve 16 inçlik jantlara sahip olan modeller tercih edilebilir.


Dördüncü nesil Golf ile Türkiye'de adeta yeniden doğan Volkswagen, Golf V'i 2004 yılında Türkiye'de satışa sunmuştu. Golf V, üç ve beş kapılı karoser seçeneklerinde çok zengin donanım listeleriyle satılıyordu. Hala da durum farklı değil. Dördüncü nesile göre çok daha dinamik görünen Golf V, eskiden kalan ana hatlarını gizlemiyor. Kalın ve dik C sütunu bu hatların en belirgin olanları. Golf V, boyutları bakımından yerini aldığı modele göre önemli farklılıklara sahip. Dingil mesafesi (2578 mm) 67 mm uzatılan Golf V, dördüncü nesilden 55 mm daha uzun (4204 mm), 24 mm daha geniş (1759 mm) ve 41 mm daha yüksek (1485 mm) bir yapıya sahip. Audi A3 ile birlikte VW Touran'ın da üretildiği PQ35 kodlu platform üzerine geliştirilen Golf V'in burun yapısında ilk dikkat çeken unsurlar, geniş ön alt spoyler, iki lensle daha saldırgan bir görünüm kazanan farlar, üç şeritli ızgara, kullanılmadığı zaman kaput ile ön cam arasına gizlenen silecekler oluyor. Golf V'in gövdesinde güvenlik anlamında da ciddi çalışmalar yapılmış. Gövdenin dinamik sertliğinin bükülme direnci yüzde 15 ve esneme direnci de yüzde 35 arttırılmış. Plastik ve işçilik kalitesi konusunda da yer yer eski neslin gerisinde kalan Golf V, buna rağmen sınıf standartlarının üzerinde kalmayı başarıyor. Tüketicilerini beklenmedik ölçüde yüksek kaliteye alıştıran Golf, bu tip eleştirileri almaya hazır olmalı.
Model Tarihçesi
1974 Golf, Kaplumbağa ile beraber üretilmeye başlandı.
1983 Daha geniş ve güçlü Golf II tanıtıldı.
1991 Golf III tanıtıldı. 6 silindirli motor seçenekleri.
1997 Golf IV piyasaya sürüldü.
1998 Bora tanıtıldı sürüldü.
1999 Golf ve Bora'nın station versiyonları tanıtıldı.
2000 Sadece Bora SW Türkiye'ye ithal edildi.
2003 Golf V tanıtıldı.
2004 Bora'nın üretimine son verildi.
2004 DSG şanzıman opsiyon listesine eklendi.
2005 Golf Plus tanıtıldı.
2007 Golf V SW tanıtıldı.
2008 Golf VI tanıtıldı.

Değerlendirme (Golf IV)
+ Kolay kullanım
+ Sağlam karoser
+ Güvenli sürüş karakteristiği
+ Hassas direksiyon
+ İyi süspansiyon konforu
+ Güçlü frenler
+ Yüksek işçilik ve malzeme kalitesi
- Dar arka alan
- Küçük sağ dış ayna
- Salınımlı gövde
- Soyulan iç kapı kolları
- Dar arka çapraz görüş
- Küçük sağ ayna
- Bütün versiyonlar aynı görünüyor
Değerlendirme
+ Geniş iç mekan
+ Sağlam karoser
+ Güvenli sürüş karakteristiği
+ Hassas direksiyon
+ Yüksek süspansiyon konforu
+ Güçlü frenler
+ Konforlu koltuklar
+ Ekonomik motorlar (TSI-FSI-TDI)
- Kısıtlı görüş açısı
- Gürültülü dizel motorlar
- Yavaş çalışan kalorifer (TDI)
- Yer yer ucuz plastik
- Orta konsol dize çarpabiliyor
- Demode 1.6 lt'lik motor
Zayıf Noktalar (Golf IV)
• Elektrik ve elektronik arızası
• Akü arızası
• Elektrikli cam arızası

Zayıf Noktalar (Golf V)
• Far sistemi arızası
• Klima arızası
• Elektrik arızası
Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri (Golf IV-Bora)
1.6 lt, benzinli, 105 HP. Ortalama yakıt tüketimi 6.9 lt/100 km
1.9 lt, turbo dizel, 90/100/115/130 HP. Ortalama yakıt tüketimi 4.9/5.2/4.9/5.2 lt/100 km
2.3 lt, V5, benzinli, 150 HP. Ortalama yakıt tüketimi 8.7 lt/100 km

Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri (Golf V)
1.4 lt, turbo benzinli, 122/140/170 HP. Ortalama yakıt tüketimi 6.3/7.1/7.3 lt/100 km
1.6 lt, benzinli, 115 HP. Ortalama yakıt tüketimi 6.4 lt/100 km
2.0 lt, turbo, benzinli, 200 HP. Ortalama yakıt tüketimi 8.0 lt/100 km
1.9 lt, turbo dizel, 105 HP. Ortalama yakıt tüketimi 5.1 lt/100 km
2.0 lt, turbo dizel, 140 HP. Ortalama yakıt tüketimi 5.5 lt/100 km

TÜRKİYE SATIŞ ADETLERİ (GOLF)
YIL ADET
2004 9561
2005 5576
2006 4845
2007 4740
2008 2218*
* Temmuz ayına kadar

TÜRKİYE SATIŞ ADETLERİ (BORA)
YIL ADET
2004 8638
2005 1948
2006 1

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.