otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Peugeot 607
Orta-üst sınıfta üç büyük Alman’a karşı yapılan Fransız atakları 607 ile sürerken, benzersiz şık tasarım bile onun ikinci elde çok düşük fiyatlara düşmesine engel olamıyor. Bu ikinci el alıcılar için avantaj.
İkinci el karnesi: Peugeot 607



Bir işadamının arka koltuğunda oturmanın yanı sıra kullanmaktan da zevk alacağı, farklı, konforlu bir otomobil olan Peugeot 607, orta-üst sınıftaki Alman otomobillerine karşı şık bir alternatif. Yerini aldığı 605'in platformu üzerine geliştirilen 607 çok cesur bir tasarıma sahip. Burun yapısında 206'yı hatırlatan yukarı doğru çekik farlar hemen dikkat çekiyor. İki far arasında uzanan geniş ızgara kalınca bir çubukla ikiye bölünmüş. Arka bölümde Bumeranga benzeyen ve çamurluklara doğru dönen kırmızı renkli stoplar büyük tutulmuş. Bagaj kapağının aşağı doğru bombeli yapısı otomobili sıradanlıktan kurtarmış. Yerini aldığı 605'le aynı dingil mesafesine sahip olmasına rağmen, Peugeot 607'nin iç mekanı çok geniş. Öne doğru eğimli kokpitte orta konsol, vites konsoluyla birlikte kesintisiz olarak kol dayanağına kadar gidiyor. Ahşap kaplamalı orta konsolda havalandırma ızgaraları, dörtlü ikaz lambası düğmesi ve büyükçe bir ekran yer alıyor. Önde ve arkada geniş bir diz mesafesi sunan 607'nin arka koltuğundaki kol dayanağı da çok kullanışlı. Peugeot, 607'de ilk kez Tiptronic fonksiyonlu bir gelişmiş otomatik şanzıman kullanıyor. Boyutları ve ağırlığıyla orantılı olarak 80 litrelik bir yakıt deposuna sahip olan 607, hem ön, hem de arka koltuk yolcularına ferah bir iç mekan sunuyor. Sadece büyük boyutlar değil, başarılı iç mekan tasarımı da bu ferahlık hissini destekliyor. Peugeot 607 üst donanım versiyonlarında standart olarak sunulan elektronik kontrollü amortisör ayarı (AMVAR) sayesinde süspansiyon sertliği konfor ya da sportif öncelikli olarak ayarlanabiliyor. Kol dayanağının ön yüzündeki düğmeye basıldığında sportif konuma geçen sistem 9 farklı ayardan en sertine geçiyor. Böylece 607 sportif sürüş beklentilerini de karşılayabiliyor.

Model Bilgileri

1999 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.
2001 Türkiye'de 2.0 ve 3.0 lt'lik benzinli motorlarla satışa sunuldu.
2003 2.2 lt'lik motor satışa sunuldu.
2004 Makyajlandı. 2.7 lt'lik V6 HDi (204 HP) dizel motor ve 2.2 lt'lik HDi için 6 kademeli şanzıman eklendi.
2006 170 HP güç üreten 2.7 lt'lik çift turbo dizel motor eklendi.

ARTILAR VE EKSİLER

+ Çok iyi süspansiyon sistemi
+ Geniş iç mekan
+ Tasarruflu dizel motorlar
+ Yüksek performanslı benzinli motorlar
+ Konforlu koltuklar
+ Düşük rüzgar gürültüsü
+ Güvenli sürüş özellikleri
+ Zengin konfor ve güvenlik donanımı
- Yüksek yıllık bakım maliyeti
- Yüksek değer kaybı
- Düşük satış adetleri
- Ön ve arka çapraz görüşler kısıtlı
- Elektrik sistemi sorunları

Zayıf Noktalar

• Direksiyon sistemi arızası
• Far sistemi arızası
• Motor yağı azalması

Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri


3.0 lt, benzinli, V6, 211 HP.
Bu sınıfa yakışan özelliklere sahip bir atmosferik. Ortalama yakıt tüketimi 10.2 lt/100 km.

2.7 lt, V6, dizel, 204 HP.
Çift turbo beslemesiyle adeta 607'yi uçuruyor. Ortalama yakıt tüketimi 8.4 lt/100 km.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.