otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Audi A6
Alman Premium otomobil üreticisi Audi, A6 modeliyle A4 ve A8 arasındaki boşluğu çok iyi doldurmakla beraber, markanın tarihinde ilk defa BMW 5 Serisi ve Mercedes-Benz E Serisi’ni bu kadar zorlayan bir versiyona sahip oldu.
İkinci el karnesi: Audi A6

Audi, A4 ve A8 ile 90'ların ortasında başlattığı değişimi 100 modelinin yerini alan A6 ile devam ettirmişti. A6 ile Mercedes-Benz E Sınıfı ve BMW 5 Serisi'ne kuvvetli bir alternatif geliştiren Audi, milenyum sonrasında A6'nın rakiplerine daha yakın hatta bazı konularda daha iyi olmasını sağladı. Audi A6 2.5 TDI'nın yapılan ilk uzun dönem testinden Ingolstadtlı premium otomobil üreticisi yüz akıyla çıkmayı başaramamıştı. İkinci seferde Audi A6, 3.0 TDI ile bu testi daha iyi sonuçlarla bitirdi. Yapılan testte 58.000 kilometre boyunca otomatik "D" modunda sadece ileriye değil aynı zamanda geri geri de gidilmişti! Şanzıman görevini başarıyla yerine getirdi. 100.000 kilometre sonunda motor ve aksamları kalitesinden bir şey kaybetmemişti. Birçok otomobil 100.000 km sonunda bu kadar iyi durumda bir motor ve aksam özellikleri gösteremez.

Birinci jenerasyon Audi A6, kullanıcısının sinir katsayısını yükselten problemler çıkartırdı: Bozulan enjeksiyon sistemi, dalgalı fren diskleri, ıslak zeminde devreye geç giren elektronik koruyucular. Bu sorunlar 2001 yılından itibaren üretilen modellerde giderildi ve daha güvenilir bir hale getirildi. Audi bir diğer kalite sıçramasını 2004 yılında ürettiği güncel modelinde gerçekleştirerek, işçilik, sürüş özellikleri ve konforda sınıfının bir gömlek üstünde olmayı başardı. Hatta, A8 müşterilerinden bile çalmaya başladı. Bununla birlikte demode olan dizel motordan vazgeçerek, daha modern olan common-rail dizel teknolojisiyle yollarını birleştirme akıllılığını gösterdi. Common-rail dizel teknolojisi sayesinde daha düşük yakıt tüketimi ve daha yüksek performans elde etti. 3.0 lt'lik motor versiyonundan itibaren A6, sadece 4 tekerlekten çekiş sistemiyle donatıldı. Bu sistem çok iyi çekiş sağlamakla birlikte, yakıt tüketimini de arttırdı. Türkiye'de çok tutulan modeller arasında 1.8 lt'lik turbo benzinli ve 2.0 lt'lik TDI göze çarpıyor. 3.0 TDI ise özellikle yöneticilerin şoförlerine emanet edilmiş durumda.

ARTILAR VE EKSİLER

+ Geniş iç mekan
+ Konforlu koltuklar
+ Kaliteli işçilik
+ Güvenli sürüş özellikleri
+ Ekonomik ve güçlü TDI motorlar
+ quattro modellerinde üstün yol tutuş
+ Pasif güvenlik donanımı
- Yüksek satış fiyatı
- Sert yürüyen aksam
- Sedanlarda kısıtlı geri görüş
- Önden çekişli güçlü motorlularda ortalama yol tutuş
- A4 ve A8'e benzer tasarım

TİPİK SORUNLAR

* Multitronic çabuk hastalanıyor
* Partikül filtresi sonradan eklendi
* Lastik takılan ön kısımda arıza

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ

2.0 lt TDI, 140 HP
Düşük yakıt tüketimi gerçekleştiren pompa meme enjeksiyonlu turbo dizel motorun performansı oldukça iyi. Ortalama 6.0 lt/100 km'lik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor.

2.5 lt TDI, 150/180 HP
V6 motorun performansı, 1.9 lt'lik TDI motora oranla daha iyi. Ortalama yakıt tüketimiyse 8.0 lt/100 km civarında.

3.0 lt TDI, 225/233 HP
Çekiş gücü yüksek olan V6, A6'nın en ideal seçeneklerinin başında geliyor.
Ortalama 8.3 lt/100 km yakıt tüketimi.
MODEL TARİHÇESİ

1997: A6 Sedan, 100 modelinin yerini aldı.
1998: Station model Avant üretildi.
1999: 2.7 lt turbo (230 HP), 4.2 lt V8 (300 HP) ve 2.5 lt TDI (180 HP) eklendi.
2000: Hafif arazi için tasarlanan Allroad quattro tanıtıldı.
2001: Hafif bir makyaj geçirdi ve motorlar güçlendirildi.
2002: Spor model RS6, çift turbo, V8 (450 HP) motoruyla Sedan ve Avant olarak üretildi.
2004: A6'nın ikinci jenerasyonu tanıtıldı.
2005: Yepyeni Audi A6 Avant üretildi.
2006: 4.2 lt FSI, 233 HP'lik 3.0 lt TDI tanıtıldı. Tüm dizel motorlarda partikül filtresi kullanılıyor.
2008: 2009 model yılı için makyajlandı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.