otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Ford Focus C-MAX
Focus’un referans oluşturan sürüş karakteri, geniş bagaj hacmi ve dayanıklılık mı arıyorsunuz? Focus’tan daha iyisini C-MAX daha pek çok artıyla beraber sunuyor.
İkinci el karnesi: Ford Focus C-MAX

Doksanlı yılların sonunda tanıştığımız kompakt MPV sınıfı her geçen gün daha da kalabalıklaşıyor. Ford Focus C-Max bu iştah kabartan pazara sonradan dahil olan modellerden. Pek çok rakibinden farklı olarak, Focus C-Max sadece 5 kişilik üretiliyor ve dinamik sürüş özelliklerinden dolayı tercih ediliyor. Güncel Focus platformu üzerine inşa edilen (Mazda3 ve Volvo S40 gibi kardeşleri var) otomobiller listesinde yer alıyor. 2002 yılında düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nda ilk kez konsept olarak sergilenen Focus C-Max, 2003 yılında üretilmeye başlandı. 2003 yılında Ford ailesine katılan Focus C-Max, diğer bireyler gibi atak kullanım özelliklerini ve konforu da beraberinde sunuyor. Çok da geniş iç mekana sahip değil. İç mekanda tavan biraz daha yüksek ve koltukların katlanma mekanizması da daha iyi olabilirdi. Özellikle dizel modeller, güçlü çekiş ve düşük yakıt tüketimi gerçekleştirseler de, birçok sorunlar ortaya çıkıyor (turbo, turbo hortumları, lastik basınçölçer, enjeksiyon, elektrik). Bu yüzden benzinli motor çok da mantıksız bir seçenek gibi durmuyor. Güncel modellerin sadece dizel motor ve tek donanım ile ithal edilmesi Focus C-Max'ın pazar kaybetmesine yol açacakken, rakiplerinde çok daha bol donanım paketleri var. Ama her şeye rağmen, Focus C-Max'ın sunduğu sürüş keyfini diğer hiçbir kompakt MPV veremiyor. Makyaj sonrasında araç sadece C-MAX olarak adlandırılıyor.
ARTI VE EKSİLERİ:

+ Atak sürüş özellikleri
+ Vites geçişleri ve net direksiyon tepkileri
+ Güvenli frenler
+ Yeterli konfor
+ Kalite hissi
+ Değişken iç mekan
+ Konforlu ön koltuklar
+ İyi güvenlik donanımları
- Vasat görüş açısı
- Sade göstergeler
- Gürültülü kabin içi
- Rüzgar gürültüsü
- Dar arka orta koltuk
- Çizilebilir konsol döşemesi
- Dizellerde turbo sorunları

TİPİK SORUNLARI:


* Işık sisteminde arıza
* Şanzıman ve debriyaj sorunu
* Elektrik sisteminde arıza

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ:

1.6 lt, benzinli, 100 HP
Ağır karoseri sırtlamakta zorlanıyor ama sorunsuz bir yapısı var. Ortalama yakıt tüketimi 6.9 lt/100 km.
1.6 lt, dizel, 109 HP
İyi devirlenen, gerekli performansa sahip 4 silindirli motor kullanım keyfini arttırıyor. Ortalama yakıt tüketimi 4.9 lt/100 km.

MODEL TARİHÇESİ

2003 Focus C-Max 1.6 lt (100 HP), 1.8 lt (120 HP), 1.6 TDCi (109 HP) ve 2.0 TDCi (136 HP) ile üretilmeye başlandı. Türkiye'ye sadece 1.6 lt'likler geldi.
2004 1.6 lt (115 HP) ve 2.0 lt (145 HP) üretilmeye başlandı.
2005 1.6 TDCi (90 HP) ve doğal gazlı modeller üretildi.
2006 Hafif bir makyajın ardından adı C-MAX oldu.
2008 Tek motor ve donanım ile ithalatı sürüyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.