otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Mercedes-Benz E Serisi
Mercedes-Benz model ailesi içinde en çok satılan model olmayı sürürden E Serisi, nesiller boyu sürdürdüğü liderlik vasıflarını zaman içerisinde koruyarak ikinci elde de her zaman para eden vazgeçilemeyecek bir seçenek.
İkinci el karnesi: Mercedes-Benz E Serisi


Mercedes-Benz ve kalite: Bunlar bir zamanlar eş anlamlıydı ve E Serisi kendinden öncekiler gibi markanın imajını üzerinde taşıyordu. Ölümsüz olarak anılan W123 kasa ve sonrasında kalitenin doruklarındaki W124'ten sonra E Serisi adını alan üst-orta sınıfın Mercedes-Benz'i zaman içerisinde elektroniğin otomobilin damarlarına nüfus etmesiyle sorunlarla boğuşmaya başladı. 1995 ile 2002 arasındaki modellerde, kapılarda paslanma, motorda ve diferansiyelde yağ kaybı ve önceki common-rail dizel motorlarda pompa arızaları görüldü. Radyo ve navigasyon sistemleriyle elektro-hidrolik SBC frenlerinde yaşayan sorunlar 2005 yılında dünya çapında 1.3 milyon aracın geri çağırılmasına neden olmuştu. 2006'daki makyajla beraber geleneksel fren sistemine dönen E Serisi, yeniden en iyi seyahat otomobillerinden biri haline geldi. Çelik süspansiyon ile birlikte Airmatic (V8 modellerle birlikte) amortisörlerle etkileyici bir konfor sağlandı. Aynı zamanda iç mekan genişliği, işçilik ve güvenlik önlemleri yüksek beklentileri karşılıyor. "Neden Avrupa'da taksi sürücüleri genellikle bu modeli tercih ederler" diye soranlar için; uzun dönem kalitesi, başarılı otomatik şanzımanı ve düşük yakıt tüketimine sahip sorunsuz dizelleriyle dikkat çeken E 200 CDI veya E 220 CDI'ı örnek gösterebiliriz. Konforu, sportifl iği ve güvenliği elden bırakmadan emeklisinden, yeni yetme esnafına kadar her türden alıcı için E Serisi, gönüllerin otomobili olmayı sürdürüyor. Geçen yıl satışa sunulan E Serisi'nin (E 250 CDI) enjektörlerinde yaşanan sorunlar şu aralar iyileştirilmekte. Enjektörlerdeki bu sorunlar aşıldıktan sonra özellikle E 250 CDI yollardaki en iyi otomobillerden biri olmayı sürdürecek.

ARTILAR VE EKSİLERİ


+ Geniş iç hacim
+ Basit ve mantıklı kullanım
+ Çok iyi işçilik
+ Yüksek güvenlik standartları
+ Süspansiyon konforu
+ Kolay kullanım
+ Rahat oturuş

- Kötü dozajlanan SBC frenler
- Kısmen yetersiz istiap haddi
- Yol alırken biraz gürültülü
- Vites değişimlerinde güçlük
- Kısa bakım aralıkları
- Yüksek fiyat düzeyi

TİPİK SORUNLAR

• Elektronik sisteminde arıza
• Lambaların çabuk bozulması
• Fren hortumlarında sızdırmazlık sorunu

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ

1.8 lt, kompresörlü, benzinli, 184 HP Sessiz ve tatmin edici bir sürüş karakteri var. Ortalama yakıt tüketimi 8.9 lt/100 km.

3.0 lt, V6, benzinli, 231 HP Çok iyi çalışan otomatik şanzıman ile beraber güçlü bir çekiş sunuyor. Ortalama yakıt tüketimi 9.7 lt/100 km.

2.1 lt, turbo dizel, 136/170 HP E 200 CDI ve E 220 CDI piyasadaki en iyi otomobillerin başında geliyorlar. Ortalama yakıt tüketimi 7.1 lt/100 km.

MODEL TARİHÇESİ

1984 W124 Kasa tanıtıldı.
1993 Makyajlanarak E Serisi adını aldı.
1995 Çift yuvarlak farlı W210 kasa tanıtıldı.
2002 W211 kasa ilk aşamada sedan olarak tanıtıldı.
2003 E 400 CDI, E 55 AMG ve T-Modell olarak adlandırılan station tanıtıldı. E 240 ve E 320'nin 4MATIC olarak versiyonlarıyla E 500 için 7 kademeli otomatik şanzıman tanıtıldı.
2004 Partikül filtresi dizel motorlarda uygulanmaya başladı. SBC frenler için yeni yazılım.
2005 Yeni V6 motorlar tanıtıldı.
2006 Makyajlandı. Elektronik frenler yerine konvansiyonel frenler kullanılarak modelde büyük bir değişiklik yapıldı ve güvenlik donanımları genişletildi.
2009 W212 kasa kodlu güncel model tanıtıldı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.