otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Mazda3
Uzun dönem kalitesi, dayanıklılığı ve sorun çıkartmayan yapısını, sportif tasarım, zengin donanım ve değer kaybı düşük ikinci el fiyatlarıyla birleştiren Mazda3’ün Türkiye’de daha iyi yerlere gelmesi gerekir.
İkinci el karnesi: Mazda3

Mazda3 ilk olarak, 2003 Frankfurt Otomobil Fuarı'da tanıtıldı. Yerini aldığı Mazda 323'ün mirasını devam ettirmekle birlikte Mazda'nın yenilikçi Zoom-zoom felsefesini en iyi şekilde yansıtan iddialı ve tüm dünyada iyi satış rakamlarına ulaşmış bir model oldu. Güvenilir ve az sorun çıkartan bir marka olan Mazda, otomobil almak isteyenleri bu şekilde kendine zaten çekiyordu. Bir sıkıcılıktan uzak tasarım Mazda'nın özellikleri arasına eklenince Mazda3, popüler modeller arasına girdi. Ford Focus ile platform kardeşi olan Mazda3, kardeşi gibi çok direkt direksiyon tepkilerine sahip olmasa da, sportif bir etki bırakıyor. Sedan ve hatchback karoserler ile Türkiye'de satışa sunulan otomobilin sadece 1.6 lt'lik motorları tüketicinin beğenisine sunulmuştu. 105 HP'lik bu motor gerekli performans ve yekıt tüketim değerlerine sahip olmasının yanında dayanıklı karakteriyle uzun yıllar sorun çıkartmadan görevini yerine getiriyor. 2008 yılına kadar Mermerler A.Ş. tarafından ithal edilen Mazda, geçtiğimiz yıldan itibaren Mazda Avrupa'nın bir şubesi olarak hizmet vermeye başladı. Bu da satış rakamlarına yansıdı. Hizmet ağında belirgin bir sorun olmayan Mazda'nın ikinci el fiyatları da her daim yüksek seviyede kalıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri, yukarıda da bahsettiğimiz uzun dönem kalitesi. Donanım olarak da zengin özelliklere sahip olan Mazda3'ün iç mekanındaki kırmızı renkli aydınlatmalar herkesin hoşuna gitmeyebilir.


ARTILAR VE EKSİLERİ

+ Sağlam işçilik
+ Kolay kullanılan kokpit
+ Geniş iç mekan
+ İyi iç mekan konforu
+ Net direksiyon tepkileri
+ Atak kullanım
+ Konforlu koltuklar
+ Zengin standart donanım
+ Yüksek güvenlik
- Arka koltuklarda kısıtlı alan
- Çekiş gücü yetersiz motor
- Küçük bagaj
- Yol yalıtımı
- Arka çapraz görüş

TİPİK SORUNLARI

* Frenlerde aşınma
* Vasat el freni
* Işık sistemi arızası

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ

1.6 lt, benzinli, 105 HP
Türkiye'deki satışa sunulan tek motor yeterli bir çekiş sağlıyor.
Ortalama yakıt tüketimi 8.5 lt/100 HP

MODEL TARİHÇESİ

1964: İlk jenerasyon 323, 800 veya 1000 olarak da biliniyordu.
1967: İkinci jenerasyon 323 tanıtıldı
1973: Üçüncü jenerasyon lansmanı yapıldı.
1977: Türkiye'de çok az olan dördüncü nesil tanıtıldı.
1980: Beşinci nesil, Türkiye'de de kendine yer buldu.
1985: Altıncı nesil tanıtıldı.
1989: Satış rekorları kıran yedinci nesil tanıtıldı.
1994: Lantis ve Familia ikinci isimlere sahip sekizinci nesil tanıtıldı.
1998: Son nesil olan dokuzuncu jenerasyon tanıtıldı.
2003: 323 yerini Mazda3'e bıraktı.
2006: Makyajlandı ve 260 HP'lik MPS tanıtıldı.
2008: İkinci jenerasyon Mazda3 tanıtıldı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.