otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Citroen Xsara Picasso
Citroen’in geniş iç mekanı ve farklı tasarımıyla ailelerin ilgisini çeken kompakt MPV modeli Xsara Picasso, ikinci elde oldukça az bulunan fakat ailelerin beklentilerine yanıt vermeyi amaçlayan bir model.
İkinci el karnesi: Citroen Xsara Picasso



İlk kez, 1998 yılında Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılan ve 2000 yılında piyasaya çıkan Picasso, Citroen'i Kompakt MPV segmentinde temsil ediyor. Ülkemize 1.6 lt 95 HP'lik benzinli motor ile ithal edilen Picasso'nun 1.6 lt'lik 110 HP gücündeki bir de dizel motor seçeneği bulunuyor. Xsara platformu üzerine geliştirilen Picasso, 4276 mm'lik boyu ile rakipleri Renault Scenic'ten uzun; Opel Zafira'dan kısa. Önden incelediğinde yukarı çekik farlarıyla Fransızların genlerini taşıyan Picasso, radyatör ızgarasının ortasındaki büyük logosu ile bir Citroen olduğunu ispatlıyor. Ön ve arka bölümün eğimli yapısı nedeniyle kullanılan kelebek camlar zarif dizaynı olumsuz etkilememiş.

Otomobilin iç mekanına geçildiğinde dikkatimizi çeken ilk özellik göstergelerin direksiyonun arkasına değil de ön konsolun tam ortasında yer alıyor olması. Picasso'nun gösterge paneli iki parçadan oluşuyor. Merkezdeki göstergeler dışarıdan gelen ışığı yansıttığı için okumak için elle siperlik yapmak gerekiyor. Kalorifer sisteminin yeterli randımanı sağlayamaması bir diğer negatif noktayı oluşturuyor. Bu kadar negatiflerin içinde kompakt MPV'nin pozitif yanları da var. İç mekanda yolcu ve eşyalara geniş alan bulunuyor, arka koltuklar zahmetsizce yerinden çıkartılabiliyor. Kaput altındaki modern motorla kombine edilmiş konforlu süspansiyonlar uzun yolların zevkle alınmasını sağlıyor. Herşeyden önce yakıt tüketimini düşüren HDI motor göz dolduruyor. İkinci elde oldukça az bulunan Xsara Picasso düşük satış rakamlarıyla da ikinci elde de çok rağbet görmeyen bir model. Picasso ikinci elde otomobilinin değer kaybıyla fazla ilgilenmeyen aileler için iyi bir alternatif durumunda.

ARTI VE EKSİLERİ


+ Geniş iç mekan
+ Değişken ve geniş bagaj
+ Konforlu süspansiyon
+ Düşük kabin içi gürültüsü
+ Saklama gözleri
+ Düşük bakım maliyetleri
- Görüş açısı kötü
- Okunaklı olmayan göstergeler
- Koltukların yetersiz yanal destekleri
- Isıtma sistemi
- Bol plastik malzeme
- Büyük dönüş çapı
- Başarısız işçilik

TİPİK SORUNLARI

* Elektrik sorunu
* Yürüyen aksamda korozyon (aşınma)
* Yakıt göstergesinde hata
* Egzoz arızası

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ


1.6 lt HDi, 110 HP: Modern common-rail dizel motorun performansı tatmin edici. Ortalama yakıt tüketimi 5.1 lt/100 km

MODEL TARİHÇESİ


2000: 1.6 (95 HP), 1.8 (115 HP), 2.0 HDi (90 HP) motor seçenekleriyle piyasaya çıktı.
2001: Açılır tavanın yerine panoramik cam tavan konuldu (opsiyonel).
2003: Otomatik şanzımanla kombine edilmiş 2.0 litrelik (136 HP) motora sahip yeni versiyon yerini aldı.
2004: Hafif makyajlandı. 1.6 HDi partikül filtreye kavuştu.
2006: Yeni C4 Picasso üretildi.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.