otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Toyota Corolla
İkinci elin en popülerlerinden olan Corolla, dünyanın en çok satılan otomobili olmasını sorunsuzluğuna ve kalitesine borçlu. Bu yüzden adeta bir yatırım aracı gibi kullanılması kimseyi şaşırtmıyor.
İkinci el karnesi: Toyota Corolla



Yıllardır arıza istatistiklerinin en az sorun çıkaran otomobil listesinde yer alan Toyota'nın tüm modelleri özellikle 6-7 yaşındaki seçenekler incelendiğinde listenin en iyi konumlarında yer alıyor. Neredeyse hiç arızanın yaşanmadığı Toyota Corolla, bu tutarlılığını Toyota'nın "arıza yapmayan uzun ömürlü otomobil üretmek" felsefesine borçlu. Özellikle üretim öncesi ve esnasında gerçekleştirilen sayısız deneyler Corolla'nın ikinci elde ilgi görmesine neden oluyor. Kullanılan teknoloji açısından bakıldığında ise gereğinden fazla teknolojik eklentilerin tercih edilmediği de ayrı bir gerçek. Türkiye'de 80'lerin sonunda istikrarlı ithalatı başlayan Corolla'nın 1992'de yollarımızla buluşan yedinci jenerasyonu sorunsuzluğuyla hala aranan bir model. Yuvarlak farlı sekizinci jenerasyonun tasarımı Corolla'nın inişe geçmesine yol açsa da, sorunsuzluğu onu ayakta tutan olmuştu. Kısa zamanda gelen makyaj ile yeniden oturaklı bir görünüm sunan Corolla, dokuzuncu neslinde yeniden mantığa yatkın bir tasarıma kavuşmuştu. Corolla'da kullanılan motorların diğer aksamlar gibi uzun ömürlü ve tutarlı olduğunu da yapılan testlerde görmek mümkün. Fakat Toyota'nın 1.4 lt'lik benzinli motorlarında çekiş gücünün yetersiz olduğu da göz ardı edilmemeli. 4 supaplı 1.6 lt'lik benzinli motor, çekiş gücü açısında 1.4 lt'ye oranla daha iyi ancak yüksek devirlerde gürültülü çalışıyor. Otomatik şanzımanlı Corolla modellerinde durum pek de iç açıcı görünmüyor. Yüksek yakıt tüketimi, düşük ani hızlanma verileri ve yüksek devirlerde gerçekleşen vites değişimi açısından olumsuz değerlendirmelere maruz kalıyor. Multimode adındaki şanzımanın kararsız tavırları da alışılması gereken bir yapıda. Ancak bu şanzımanın geleneksel otomatik şanzımanlara göre yakıt tüketimi manuel şanzımanlardan dahi düşük olabiliyor. Toyota'nın Türkiye'deki yakıt kalitesinin kötülüğünü öne sürerek 3 yıl kadar satışa sunmadığı ancak Eylül 2005'te bayilere çıkan 1.4 lt'lik D-4D motor ise, Corolla düşünenlerin öncelikli olarak incelemesi gereken bir seçenek. 90 HP'lik bu motor sessiz yapısı ve düşük tüketim değerleriyle pek çok dizelden daha başarılı. Öte yandan performans açısından rakiplerinin gerisinde kalabiliyor. İç mekan tasarımı ve genişliği olarak bakıldığında gerek boy gerek ağırlık olarak küçük yapılı insanlara göre üretildiğini söyleyebiliriz. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesinin yüksek seviyelerde olmamasına rağmen işçilik kalitesinin yeterli seviyede olduğu rahatlıkla görülebilir.

Artılar

Yüksek güvenilirlik
Yüksek kalite seviyesi
Kolay kullanım
Güvenli sürüş özellikleri
Tutumlu dizel motorlar
Etkili paslanmazlık koruması

Eksiler

  • Yetersiz güvenlik donanımı (2004 öncesi)
  • Yetersiz süspansiyon konforu Rüzgar ve lastik sesi
  • Güçsüz farlar (2002 öncesi)
  • Kısa yağ değişim aralıkları (dizel)
  • Kararsız M/M şanzıman


Tipik sorunlar

  • Fren balata ve disklerinde
  • erken aşınma
  • Far sistemi arızası
  • Elektrik arızası


TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ

1.4 lt, benzinli, 97 HP Benzinliler arasında en ekonomik motor. Ortalama yakıt tüketimi 6.7 lt/100 km.

1.4 lt, turbo dizel, 90 HP Piyasadaki en sessiz dizellerden biri. Ortalama yakıt tüketimi 4.8 lt/100 km.

1.6 lt, benzinli, 110 HP 1.4 lt'den daha performanslı ve kolay satılıyor. Ortalama yakıt tüketimi 7.0 lt/100 km.

1.8 lt, benzinli, 192 HP Çok az sayıda ithal edilmiş olduğundan bulmak zor. Ortalama yakıt tüketimi 8.3 lt/100 km.

Model tarihçesi

1966: İlk Corolla tanıtıldı.
1987: İstikrarlı ithalat altıncı nesilde başladı.
1992: En popüler kasası pazara sunuldu.
1997: Sekinci nesil Corolla piyasaya sürüldü.
2000: Makyajlandı. 1.4 lt 97 HP'lik motor eklendi.
2002: Dokuzuncu nesil dört farklı karoseri tipinde piyasaya sürüldü.
2004: Makyajlandı.
2005: D-4D motor eylül ayında satışa sunuldu.
2007: Onuncu neslin Türkiye'de satışı başladı. Mart ayından itibaren Corolla HB'in yerini Auris aldı.
2009: Tam otomatik şanzıman opsiyonu sunuldu.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.