otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Ford Focus
Escort’un yerini aldığında radikal tasarım değişikliğine rağmen Türk tüketicisinin kolaylıkla alıştığı Focus, üstün yol tutuşu, ekonomik dizelleri ve konforlu iç mekanıyla ikinci elin ve Ford’un en popüler otomobillerinden biri olmayı sürdürüyor.
İkinci el karnesi: Ford Focus



Kompakt sınıfta onlarca yıldır Escort ile Volkswagen Golf 'e karşı rekabet eden Ford, tarihler 1998'i gösterdiğinde Focus'u tanıttığında pek çok kişi radikal tasarımı karşısında araca hayran kalmıştı. Mart 1999'dan beri Türkiye pazarında da satışına başlanan Focus, kısa sürede yüksek satış rakamlarına ulaşarak kendi segmentinin en fazla satılan modeli konumunu yakalamıştı. 3 kapılı HB, 5 kapılı HB, Sedan ve Station karoserlerle satılan ilk nesil Focus, neredeyse bu sınıfın en iyi fiyat-fayda etkilerinden birine sahip olmuştu. 2004 yılına gelindiğinde de bu başarı ikinci nesle taşındı. Artık daha yalın hatlara kavuşan Focus, 1.6 lt'lik PSA ortaklığında geliştirilen bir de dizele sahipti. Böyle bir motor sayesinde kompakt sınıfta satışlar Focus'a kaydı. Çünkü Volkswagen Grubu'na ait dizeller 1.9 veya 2.0 lt'lik olduğundan vergi dezavantajından dolayı fiyatları yüksek kalıyordu. Hala da Motorlu Taşıtlar Vergisi Focus'un bu rakipleri karşısında avantajı. Zaman içerisinden Ford, özellikle sedan ve station modellerinde kaliteyi arttırarak ilk versiyonlardaki kapı içi paslanma sorununun önüne geçti. Yukarıda saydığımız övgüler bir anda olmadı elbette. İlk modellerde kapı içinde gıcırtılar ve rüzgar sesi sızıyordu. İşçilikte de sorunlar göze çarpıyordu. Benzinli motorlar bir süredir Escort'ta kullanılıyordu ve sesleri gür çıkıyordu. Ancak zamanla aşılan bu sorunları sınıfının en iyisi sayılan yol tutuş özellikleri zaten unutturabiliyordu. Focus, tam bir sürücü otomobiliyken, konfordan da ödün vermeyen bir yapıya sahip. İkinci elde çok farklı fi yatlara bir Focus bulmak mümkün. Ağırlıklı olarak filoların tercih ettiği araçların kontrolünü iyi yaptırmanızı öneririz. Dizel motorlularda enjektörlere ve turbo hortumlarının değiştiğini satıcılardan kontrol ettirmelisiniz. Station karoserliler daha düşük fiyatlara bulunabildiği gibi geniş bagajıyla ailelerin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılamaktadır.

ARTILAR VE EKSİLER

+ Geniş iç mekan
+ Büyük ve değişken bagaj
+ Kolay kullanım
+ Direkt direksiyon
+ Konforlu süspansiyonlar
+ Vücudu saran koltuklar
+ Yüksek güvenlik
+ Yeterli görüş açısı

- Vasat işçilik (İlk nesilde)
- Vasat malzemeler (İkinci nesilde)
- Kullanımı pratik olmayan göstergeler
- Sesli benzinli motor
- İç mekanda rüzgar gürültüsü
- Dizellerde turbo sorunu

TİPİK SORUNLAR

* Egzoz paslanması
* Fren aşınması
* Vasat amortisör

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ

1.6 lt, benzinli, 100 HP Hem eski hem de yeni Focus'ta bulunan motorun sürüş performansı yeterli. Ortalama yakıt tüketimi 6.7 lt/100 km.
1.6 lt, turbo dizel, 109 HP Çok tutulan dizel motorun ekonomik özellikleri de sınıfının en iyilerinden biri. Ortalama yakıt tüketimi 4.8 lt/100 km.
2.0 lt, benzinli, 130/145 HP Keyifli motorun çekişi güçlü ve sürüş performansı yüksek. Ortalama yakıt tüketimi 7.0 lt/100 km.

MODEL TARİHÇESİ

1998 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.
1999 Sedan'ın üretimi başladı. Türkiye'de satışına başlandı.
2000 Benzinli motorlar Euro 4, dizellerse Euro 3 normlarına uygun hale getirildi.
2001 Makyajlanarak tamponlarda değişiklik yapıldı.
2002 Focus ST 170 HP tanıtıldı.
2003 Focus RS ve Focus C-Max tanıtıldı. 1.8 TDCi ve 1.4 lt'lik benzinlinin Türkiye'de satışına başlandı.
2004 İkinci nesil tanıtıldı. 1.6 lt 109 HP'lik TDCi eklendi.
2005 Sedan, 90 HP'lik 1.6 TDCi, 225 HP'lik 5 silindirli turbo Focus ST tanıtıldı.
2007 Makyajlandı, Ghia yerine artık Titanium donanım sunuluyor.
2010 Detroit'te üçüncü nesil tanıtıldı. İthalatı yıl sonuna doğru olacak.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.