otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Renault Clio Symbol
Türkiye’nin yıllardır en çok satılan otomobil olan Renault Clio Symbol, yaygın filo kullanımı sayesinde ikinci el pazarının en popüler seçeneği olduğundan eğer aklınızdan bu aracı almak veya satmak geçiyorsa bilin ki bu iş çok çabuk ve kolay olacaktır.
İkinci el karnesi: Renault Clio Symbol

Renault'nun başarılı küçüğü Clio'nun platformu üzerine geliştirilen Clio Symbol (Bazı ülkelerde Th alia adıyla da satıldı) ilk olarak 1999'da üretildi. 2001 yılında Clio'nun geçirdiği makyaja paralel olarak görünümü ve tekniğinde iyileştirmeler yapılan otomobil, üçüncü faz olarak adlandırılan hafif makyaj operasyonundan da nasibini almıştı. 2001'de geçirdiği makyajın ardından yapılan iyileştirmelerde stoplarının rengi değiştirilirken yeni tip jant kapakları kullanılmaya başlandı. Yeni modellerde Megane Sedan'da kullanılan ateş kırmızısı, çağla yeşili, angora beji ve duman grisi renkler de sunuluyordu. Dış görünümünde bunun dışında değişiklik olmayan otomobilin iç mekanında ise yeni tip koltuk kumaşları ve gri zeminli gösterge tablosundan başka farklılık bulunmuyor. Küçük çaplı değişikliklerle görünümü tazelenen Clio Symbol'de malzeme kalitesindeyse herhangi bir iyileştirme göze çarpmıyordu. Otomobilin 510 litrelik bagajı, sınıfının en büyük ve kullanışlı yükleme alanlarından birini sunuyor. Sürüş dinamiklerinde herhangi bir geliştirme yapılmayan Clio Symbol, bilindik konfor ve salınımlı yapısını koruyordu. Duyarlılığı düşük direksiyonu az da olsa gecikmeli tepkiler veren otomobilin fren sisteminde de benzer hissizlik seziliyor. Artan torkun etkisiyle virajlarda gaz pedalına yüklenildiğinde önden kayma eğilimi belirginleşen otomobil, hızlı dönülen virajlarda da zorlandığında arkasını rahatlıkla bırakabiliyor. Symbol'ün sert ve dozlama hissi düşük fren pedalına alışmak gerekiyor. ABS destekli fren sistemi, 100 km/s hızda yaklaşık 42 metrelik duruşlar sağlıyor. Bu mesafe güvenlik sınırı olarak kabul edilen 40 metrenin biraz üzerinde kalıyor. Pedalın sertliği ABS devreye girdiğinde daha da artıyor.

ARTILAR

Geniş iç mekan
Geniş bagaj hacmi
Hassas direksiyon
İyi çekiş gücü
Düşük yakıt tüketimi
İkinci el değeri

EKSİLER

Yumuşak süspansiyon
Yüksek yol gürültüsü
İnce koltuklar
Düşük işçilik kalitesi
Düşük malzeme kalitesi

TİPİK SORUNLAR


* Egzoz sisteminde paslanma
* Frenlerin erken aşınması
* Elektrik arızası
* Motor yağının azalması

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ

1.4 lt, benzinli, 75 HP Çok teknolojik olmayan motorun dayanıklılığı yüksek. Ortalama yakıt tüketimi 6.5 lt/100 km.
1.4 lt, benzinli, 98 HP Otomatik şanzıman seçeneği az da olsa bulunan motor nispeten ekonomik. Ortalama yakıt tüketimi 7.0 lt/100 km.
1.5 lt, turbo dizel, 65 HP En düşük tüketimi sunan motor tam bir aile dostu. Ortalama yakıt tüketimi 5.0 lt/100 km.
1.5 lt, turbo dizel, 80 HP Performans değeri daha dengeli olan motor keyifli. Ortalama yakıt tüketimi 5.5 lt/100 km.

MODEL TARİHÇESİ

1999 Clio Symbol Türkiye'de tanıtıldı.
2001 Makyajlanarak üçgen farlara sahip oldu.
2006 İkinci makyajında tamponlar ve kokpitte değişikliklere gidildi. Artık sadece Symbol adı kullanılmaya başlandı.
2008 Moskova Otomobil Fuarı'nda ikinci nesli tanıtıldı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.