Renault dizel motorunun ömrü ne kadardır?
Yazıya oy verin :
01 Ekim 2009 Perşembe 04:19

Renault dizel motorunun ömrü ne kadardır?

Renault Clio Symbol 1.5 dCi 65 HP sahibiyim. 2005 model olan aracım 115.000 km’de, acaba bu motorun ömrü ne kadar? Bu araçlarda turbo sıkışması mümkün mü? Ayrıca dCi dizel teknolojisi şu an üretilen 2009 modellerden farklı mı?

Sayın Emre ÖĞÜT,

Bir motorun ömrü hakkında yorum yapmak veya kullanım kilometresini net olarak belirtmek oldukça zor. Özellikle soğuk havalarda ilk çalıştırma sırasında iç aşınmalar motor rejim sıcaklığına ulaşana kadar oldukça fazla olduğu için, motor ömrünü etkiler. Bu esnada gaz pedalına basılarak, motor ısınma süresini kısaltmaya çalışmak ve motoru sürekli yüksek devirlerde kullanmak, aşınmaları arttıracağı için motorun iç aşınmalarını arttırır. Ayrıca dizel motorlu araçların sık aralıklarla stop edilip yeniden çalıştırılması da aşınmayı hızlandırır. Turbo beslemeli motorlarla sabahları ilk harekette kesinlikle gaz verilmemesi gerekir. Ayrıca uzun yolculuklar sonrasında araç stop edilmeden önce, mutlaka bir süre rölantide çalışması gerekir. Aniden stop edildiğinde turbo yataklarının yağsızlıktan ya da yağ tabakasının yırtılmasından dolayı zarar görme ihtimali vardır. Motor ömrü üzerinde tüm bu etkenler; üreticinin tavsiye etmiş olduğu yakıtın kulla-nılması, periyodik bakımların takip edilmesi, orijinal onaylı yedek parça kullanılması ve sürücünün kullanım alışkanlıkları ile desteklendiğinde 115.000 km'deki aracınızın ekonomik motor ömrü 350.000 km'nin üzerine rahatlıkla çıkarılabilir. Turbo sıkışması genellikle değişken geometrili turbolarda olabilecek bir sorundur. Bu tip turboların kanatçıkları zamanla kurum yüzünden sıkışabilmektedir. Bu problemi gidermek için turbo parçaları dağıtılıp temizlenerek monte edilmelidir. Ancak sizin aracınızda görev yapan değişken geometrili bir turbo değildir. Bundan dolayı sıkışma olayı olmamaktadır ancak turbolarda klape sıkışması oluşabilmektedir. 2005 model Clio Symbol'de görev yapan 65 HP'lik 1.5 dCi dizel motor, Delphi'nin Multec DCR 1400 common-rail teknolojisiyle donatılmıştır. 80, 100, 105 ve 110 HP güç sunabilen 1.5 dCi dizel motorlar şüphesiz hem enjeksiyon basınçları hem de turbo basınçları açısından 65 HP güç üreten dCi motordan daha farklı ve yüksektir.




kalan karakter 1000

emrah emrah

2011 Megane 3 hb 1.5 dci manuel vites aracım 120 bin km de abs beyni bozuldu. Bozulabilir motordan bağımsız parça. Motorun trigger kayışı ilk defa değişti. Kayışta çatlak bile yok. Motor olarak çok sağlam bir araç. 400 bin km yi sorunsuz bulacağımı düşünüyorum tavsiye ederim. kullandığınız devirde önemli 3000 bini geçirmeyin vites geçişlerinde. yağ değiştirilidiği zaman yağ filtresi de mutlaka değişmeli. 5W30 sentetik yağ tavsiye ederim. Mazot filtresini de mutlaka değiştirin belli aralıklarla.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
20.06.2014 20:11
efe efe

sayın arkadaşlar araçların arasında en idaali dizel araçlardır fakat herkez dizel araç kullanamaz geçmişte hiç dizel araç kulanmayan vatandaşimiz benzinli gibi kulanınca arıza verince dizel kötü deniyor dizel arcı sabahları ilk çalıştırdığınız zaman yaz yada kış olsun 3 dakika gaza basmadan çalışmasını bekleyiniz dizel araç kulan mak yakıt temiz bakımı zamanında artı aracı sıkıştırmadan kulanırsanız en az 350 bin 450 km yaparsınız artı dizel araç alırken imkanınız varsa sıfır km alırsanız düzgünde kulanırsanız 10 sene sanayiye gitmezsiniz dediğim aile için kulanılıyorsa şunuda ekleyim dizel araçlar benzin liye göre daha güçlüdür herkeze hayırlı araçlar almak nasip olsun

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
14.03.2014 23:25
Kemal Kemal

Bende şuanı 2005 clıo var bıktım alalı 15 ay oldu motoru yenildi mazot eşemiş 5100 enjektor bozuldu 1000 tl oldu topu topu 22000 km yaptım hesapta az yakıyor bıktım

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır9
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
05.11.2013 22:45
naci naci

merhaba Onno usta babamın 1.9 RNA DİZEL Renault aracı var.1999 yılında sıfır almıştık.araçtan çok memnunduk (çekişi düşük ama sağlam) araç son zamanlarda çok zor çalışmaya başladı akü ve marş,şarz dinamoları kontrol edildi,mazot filitresinin takıldığı parça kontrol edildi velhasıl zor çalışıyor ısınınca biraz daha kolay ama eskisi gibi değil size yazma sebebim yağ su eksiltmiyor ustalar motor yapılacak hemen indirelim çabasındalar bana yardım ederseniz sevinirim sizce ne yapmalıyım? (unuttum ısıtma bujileride kontrol edildi.)Sente ayarı yada pompa gibi başka sebeplerden dolayı zor çalışır mı?Ustaların dediği gibi motoru yaptırmalımıyım ?Teşekürler.Naci Semerci.

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
28.09.2013 00:47
Verçenik Verçenik

Dizel araçlar için kullanım ve yakıt seçimi çok önemlidir. Gerçekten taksicilik yapan abilerimiz daha işin ehlidir. Onlara sorduğumda 450 bin km üzerinde birçok renault gördüm. Bende nasipse bir kangoo alacagım biraz şüpheliydim ancak bundan önce doblo 1.3 vardı onun hakkında da birçok şey dediler ancak arabamın motoru 400 bini çoktan geçti tık yok. Turbo dizel araç kullanmak normal benzinli yada dizel (normal turbo beslemesiz) araç kullanmaktan daha farklıdır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
03.02.2014 08:33
erol erol

bende 2008 cilio var taksi olarak kullanmaktayım 430 bin km sorun yok nasıl 120 km yatak sarıyormuş





Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır2
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
13.11.2013 16:23
erol erol

bende 2008 cilio var taksi olarak kullanmaktayım 430 bin km sorun yok nasıl 120 km yatak sarıyormuş





Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır3
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
13.11.2013 16:23
yavuz yavuz

NACİ BEY AYNI sorunu 1.9 düz dizel doblo da yaşadım.. sizin sorununuz kesinlikle mazot pompası problemi..bu konudada kesinlikle seçkin pompaya götürün..derim..çünkü pompa arabanın kalbi ve bu işi herkes anlamıyor.. (servisler dahil)...

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
09.11.2013 18:12
çaglar çaglar

2008 clio3 aracım var bakım yaptırdım ve yeni aldım arac 120.000 kmde bakımcı usta bu kmde genellikle arac yatak sarar dedi clıo3 hastalıgı buymus dogrumu bilgilendirirmisinin

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır10
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
13.06.2013 20:38
bahtsız bedevi bahtsız bedevi

benim aracım clio 3 aracım yolda aniden seyir halindeyken hiçbir uyarı vermeden motor yatak sardı ve full bakımlı bir arçtı 135000 km de olan araç bana 6000 tl masraf çıkardı yani bu sorun clio 3 te kronik

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır2
cevapla