Tempra SW, Kartal ve Lada Vega’dan hangisi?
Yazıya oy verin :
16 Nisan 2010 Cuma 11:42

Tempra SW, Kartal ve Lada Vega’dan hangisi?

İkinci el station otomobil satın almak istiyorum. Bu aracı yük taşımak amacıyla kullanmayacağım ve bu otomobilin fazla masraf çıkartmamasını istiyorum. Türkiye’nin yol şartları göz önüne alındığında Fiat Tempra SW, Tofaş Kartal ve Lada Vega arasında kararsız kaldım. Ayrıca Lada Vega’larda Siemens marka elektronik parçalar kullanıldığı için LPG sistemlerinin uyumlu olmaması ve sorun çıkarttığını duydum acaba doğru mu? Bu otomobiller den hangisini tercih etmeliyim?



Sayın Murat ÖZDEMİR,

Sorunuzda almayı düşündüğünüz Lada Vega, Fiat Tempra SW ve Tofaş Kartal'ın fiyat aralığını ve model yılını belirtmemişsiniz. Kilometresine ve yıpranmışlık durumuna göre 2005 model model Lada Vega 16V 9.000 TL ile 10.500 TL arasında alınabilir. Fiat Tempra SW'nin 1997 modeline 8.000 TL ile 9000 TL arasında satın alabilirsiniz. Tempra'nın özellikle 1.6 lt'lik benzinli motoru daha yaygın olarak kullanılırken; yakıt tüketimi ve MTV'de avantaj sağlıyor. Ayrıca Tempra SW'de dijital gösterge bulunduğu için bu aracı ikinci elde satın alırken de daha dikkatli olmanızı öneriyorum. Tofaş Kartal ise, ucuz ve kolay bulunabilen yedek parçalarına karşı yüksek yakıt tüketimiyle (eğer araçta LPG yoksa) bütçenizi zorlayabilir. Lada Vega SW'nin motor parçalarında bir değişiklik yapmadan LPG sisteminin montajı yapılabilir. Türkiye'ye giriş yaptığı tarih itibariyle, Lada Vega araçlar E2, E3 ve en son E4 emisyon standartlarını karşılayacak şekilde farklı enjeksiyon sistemlerine sahipler. 2000 ve 2002 yılları arasında ithalatı yapılan Lada Vega'larda üretici tarafından GM ve Bosch olarak iki ayrı enjeksiyon sistemi beraber kullanılmakta. 2002 yılından itibaren ise sadece Bosch enjeksiyon sistemi kullanıldı. Siemens marka enjeksiyon sistemi hiç bir zaman Lada Vega araçlarda kullanılmadı. Sadece yakıt enjektörlerinin tamamı (4 adedi) Siemens marka kullanılabilir ve her hangi bir sakıncası yoktur. Araca montaj yapılması planlanan LPG sistemi konusunda uzman kişiler tarafından montaj yapılırsa, montaj sonrasında ve aracın kullanımında hiç bir problem yaşanmaz. Sadece dikkat edilmesi gereken nokta; 8 supaplı Lada Vega'da montaj öncesinde standart supap ayarının değiştirilmesidir. Supap ayarı montaj sonrası yapılırsa LPG sisteminde kalibrasyon etkilenebilir. Standart supap ayarı, emme supabında 20 mm ve egzoz supabında 35 mm'dir. LPG montajı öncesi yapılacak supap ayarında emme supabı 25 mm ve egzoz supabında 40 mm olmalıdır. Aksi halde uzun vade de supaplar hasar görür. Buna bağlı olarak ateşleme problemleri yaşanabilir. Sonuç olarak: Fiat Tempra SW; sürüş konforu, performansı ve güvenliğiyle Lada'yı geride bırakırken, yüksek yakıt tüketimi, daha pahalı bakım onarım ve yedek parça fiyatlarıyla rakibinin avantajını sunamıyor. Bu iki araçta ibre Lada'dan yana olurken ikinci elde iki araç arasında yıpranmamış olanını tercih edebilirsiniz.




kalan karakter 1000

cengiz turan cengiz turan

degerli site üyesi arkadaşlarım.LPG montajında yapılalan birçok hata var ama 1 tanesi çok can alıcı hata..lpg devir ucu hatası.eski üretim araçlarda devir ucu endüksiyon bobininden alınıyor ve de hiçbir sorunla karşılaşılmıyordu.FAKAT 2000 VE ÜZERİ YENİ NESİL ENJEKSİYONLU ARAÇLARA UYGULANAN MİKSERLİ VE SIRALI SİSTEMİN DEVİR UCU ,,,MONTAJI YAPAN FİRMALARIN ELEKTRONİK BİLGİLERİNİN Y E T E R S İ Z L İ G İ SEBEBİYLEN ellerindeki kontrol kalemi DEVİR UCUNU BULMAKTA YETERSİZDİR..HANGİ MARKA ARAÇ OLDUGU ÖNEM ARZETMEZ .DEVİR UCU OHMMETRE DENEN BİR ALETİ HZ KISMINA ALISINIZ OHMMETRENİN - EKSİ UCUNU ŞASEYE SABİTLEYİN UCUNADA BİR İGNE VASITASIYLE DEVİR SAATİNİN ARKASINA GEÇEN ÇOKLU KABLO DEMEDİNE SIRAYLE DOKUNUN,DOGRU UC BULUNDUGUNDA OHMMETRENİN HZ KISMI DİJİTAL EKRAN DEVİR SAATİ GİBİ SAYILAR OYNAMAYA BAŞLAR.GAZ VERİNCE DEVİR SAATIYLEN BERABER SAYILAR YÜKSELİNCE DOGRU UÇ BULUNMUŞ OLUR.krank sensöründen,,bobinden,,buji kablosundan v.s alınacak devir ucu ,patlamaya ve geç çalışmaya sebeptir

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
01.04.2014 20:38
yavuz yavuz

Hocam cok guzel yorum yapmisiniz tebrik ederim. Ben bir hafta once lada vegalari netten inceledim, kendim kartal ve sahin kullaniyorum. Karar kildim ve 4 gun once 2000 lada vega aldim original ve cok temiz bir arac benim sansima karsima cikti tereddut etmeden parasini verdim ve aldim. motorunda bir gram yag lekesi yok, 800 km geldim 110-120- ok gibi masaallah. 450 km de 95 tl Gaz yakti. hararet uzun yolda 90 agelmedi sanirim termostat bos 70 te falan durdu. sehir icinde 90-95 oldu dun.
Bugun antalyada servise goturecegim ilk kalkislarda supap sesi var sakirdiyor.
Sizin dediginiz gibi gaz takilirken supap ayari olmamis belkide. ben cok memnun kaldim simdilik be lada vegadan neden daha once almadim diye kendi kendime soruyorum.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır2
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
01.02.2014 07:16
kaan kaan

bence tempra sw ler lada ve kartaldan daha iyi ve kalitelidir evet ön takımlarda biraz sıkıntı olabilir ama led bunlar değiştirilir tempralar da sürüş knforu 2008 renault megane knforundan farkı yok tempralar tam bir aile aracıdır sıkıntısız seyehat edebilirsiniz eğer aracı hunharca kullanan birinden alırsanız hayatınızın hatasını yaparsınız çünkü yorulmus hasarlı bakımsız olan tempralar basınızı çok ağrıtır...
ama bana kalırsa tempralar kartal da doğandan brodvayden ve lada dan daha kaliteli ve ğiyasaya göre çok uygun araçlardır...

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır2
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
21.12.2013 15:18
serkan serkan

sw tempralar avrupa üretimi olduğu için parçası biraz pahalıdır
zaten avrupa tempralar yerlilere göre daha az sorun çıkarır ama bu demek değilki yerliler sorun çıkarır iyi bakılmış bir tempra her zaman alınır benim gözümde
bu arada tempranın kaportası çok zayıf diyenlere bir çift lafım var
bu arabanın şaşesi gerçekten sağlamdır inanmayan varsa araştırsın
kaportanın kağıt gibi olması ise darbeyi emerek kabine en az kuvvetin gelmesini sağlamaktır
ayrıca 4 noktadan bağımsız süspansiyon vardır bu arabada yumuşak süspansiyonu olsada çizgisinden kolay kolay çıkmaz kesinlikle temprayı tavsiye ederim

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
09.07.2013 20:17
onus onus

ustelik arac 0.28 ruzgar direncine sahıp ustun yol tutusu ve bagımsızı suspansıyonlarıyla aerodınamık rurgar tunelı testıne tabı tutularak bılgısayar ortamında tasarlanan ve sacı galvanız kaplama olduqundan kolay kolay catlama patlama curume yapmaya karasore kaportaya sahıp yerli uretım avrupa standartında abs aırbaq gb opsıyonları olan hala guncel bır tercıh edılen modeldır tempra tavsıye ederım

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır2
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
09.04.2013 01:49

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer İlgili Haberler
Markalara Göre Tüm Haberler
Onno Usta
Anket

Bir Ayda Kaç Depo Yakıt Harcıyorsunuz?

  • Oyla
Otomobil Kredi Hesapla
Kredi Tutarı
TL
Vade
Ay
Faiz
%
hesapla
AYLIK KREDİ TUTARI: TL
Abone