otohaber_logo
Haberler
Renault Laguna 2.0S’in LPG’li motoru neden çok titreşimli çalışır?
1997 model 290.000 km’de Renault Laguna 2.0S kullanıyorum. Araçta BRC marka LPG dönüşüm kiti bulunuyor. Aracımla ilgili bir türlü çözemediğim bir sorunum var.
Renault Laguna 2.0S’in LPG’li motoru neden çok titreşimli çalışır?

Motor çok titreşimli çalışıyor.Rölantide beklediğimde iki üç dakikada bir aracı sanki dışarıdan sağa sola sallıyorlarmış gibi bir salınım başlıyor. Normalde 1000 d/d olan devir 800 d/d'ye düşüyor sonra tekrar yükseliyor. Aracın gaz kelebeği ve rölanti motorunda sorun yok. Bilgisayara bağlandığında da herhangi bir arıza görünmüyor. Silindir bobinlerini ve bujileri yenileri ile değiştirdim. Motor kulakları da yeni sayılır (Katalitik konvertör yan sanayi olanla değiştirildi). 2 sene kadar önce LPG kullanımından kaynaklı supap yanıklarının bu soruna neden olabileceğini düşünüp emin olmak için motoru söktürüp supapların durumuna baktırdım ve durumlarının çok iyi olduğu söylendi. Zaten aracın performansından ve kompresyonundan yana bir sıkıntım yok. Yetkili servise aracı gösterdiğimde LPG sisteminin aracın düzenini bozduğunu, sorunun buradan kaynaklandığını, çözümünün mümkün olmadığını söylediler. Açıkçası sıralı sistem LPG dönüşümü gibi artık rüştünü ispat etmiş bir uygulamanın ("0" km araçlarda bile uygulanırken) yetkili servisler tarafından bu kadar basit şekilde yaftalanması bana pek doğru gelmiyor. Üstelik yine LPG dönüşümüyle ticari taksi olarak kullanılan ve yüzbinlerce kilometre kat etmiş Hyundai Accent, Dacia Logan gibi araçlara bindiğimde en ufak titreşim hissetmiyorum. Bu titreşim neden kaynaklanıyor olabilir? Beyindeki bir problem bu soruna neden olabilir mi? Orijinaline 3.000 TL istedikleri için yan sanayi olarak taktırdığım katalitik konvertör, benzer problemler oluşturur mu?

Cem ŞİMŞEK/E-Posta

Sayın Cem ŞİMŞEK,

Verilen bilgilere göre düşünüldüğünde aracın rölantide sarsıntılı çalışma sıkıntısı LPG gaz enjektörleri, LPG tesisatı ve/veya ara tesisat kablosu, LPG Elektronik Kontrol Ünitesinden (LPG ECU'sundan) kaynaklanabileceği gibi, yapılan LPG kalibrasyonundan da kaynaklanabilir. Araç üzerinde bulunan yan sanayi katalitik konvertör teknik olarak buna neden olmaz. Arızanın net olarak belirlenebilmesi için aracı incelemeden teşhis etmeye çalışmak yanlış olur. Bu konu hakkında Türkiye'de BRC firmasının distribütörü olan 2A Müh. A.Ş.'den Tarık Özer (Tel: 0212 444 12 72) ile irtibata geçin. Kendileri, sizi uygun bir bayiye yönlendirip teşhis yaptırabileceklerini belirtmektedir.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.