otohaber_logo
Haberler
Toyota Corolla mı Honda Civic mi?
İkinci el bir araç almayı düşünüyorum. 24.000 TL’lik bütçemle 1.6 lt’lik sedan karoserli (Renault Megane, Toyota Corolla, Honda Civic ya da Ford Focus) dizel ya da benzinli araçlardan birini almak istiyorum.
Toyota Corolla mı Honda Civic mi?

Ancak 2005 ya da 2006 model Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i Sedan bana en yakın gelen otomobil. Corolla ile Civic arasında hangisini önerirsiniz?

Sayın Hakan GÜLCE,

İkinci el tercihlerinde aracın piyasa değerini; donanım paketi ve şanzıman tipi (otomatik ya da manual) gibi özellikler doğrudan; aracın bakımlarının takip edilip edilmediği, mevcut kilometresi ve geçmişi; yani tarihi dolaylı olarak etkiler. Bu bağlamda almayı düşündüğünüz aracın, servis kayıtlarını da yetkili servislerden öğrenmenizde bazı konuları yorumlamakta fayda sağlar. Bunları tam olarak bilmeden ikinci el piyasa fiyatı için net bir yargı koymak siz de takdir edersiniz ki oldukça güçtür. Çünkü giriş cümlelerimde belirttiğim konular araçların piyasa değerini etkiler. Ancak 45.000 ile 90.000 km arasında 2005-2006 model Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i Sedan, 23.000 ile 24.750 TL arasında alınabilirken, aynı kilometre ve yıl aralığında Honda Civic modelleri de bulunabilir. Corolla'da, görev yapan 1.6 lt'lik motor değişken supap zamanlamasına (VVT-i) sahip, 6000 d/d'de 122 HP güç, 5200 d/d'de 157 Nm tork üretiyor. Düşük yakıt tüketimi ve sorunsuzluğu ile öne çıkan Corolla'nın kaliteli iç mekanı da etkileyici. Yüksek yapısına rağmen virajlarda yana yatma sorunu yok. Süspansiyonların sunduğu konfor ve fren performansı yeterli, elektro-hidrolik direksiyon sisteminin tepkileriyse sınıfına göre iyi. Otomobilin sürüş dinamiğini bozan tek unsur kemikli vites geçişleri. Corolla'nın rakibi Civic 1.6'da görev yapan SOHC VTEC, sıra tipi, 4 silindirli, 16 supaplı, enine yerleştirilmiş motor, 10.4:1 sıkıştırma oranlı, 5600 d/d'de 110 HP'lik maksimum güç ve 4300 d/d'de 152 Nm'lik maksimum tork üretiyor. Geniş bir iç alana sahip olan Honda Civic; büyük yan camları, yüksek tavanı ve geniş yolcu kabiniyle çok havadar bir yapıya sahip. Honda Civic, boyutlarına rağmen yüksek yol tutuş özellikleriyle virajlarda savrulmuyor. Böylece ani dönüşleri ve keskin virajları dönerken pratik bir kişiliğe bürünüyor. Uzun yolculuklarda sarsıntısız ve rahat bir sürüş sunması da önemli bir artısı. Ancak aynı şeyi ses izolasyonu için söylemem mümkün değil. Ses yalıtımı zayıf olan bu aracın kayda değer çok da önemli bir dezavantajı olduğu söylenemez. Özetle, kompakt sınıfın 2 Japon temsilcisi aynı sınıfta yer almalarına rağmen farklı tarzlara hitap eden ve birbirini aratmayacak kadar iyi olan araçlar. Her iki aracın iç mekan hacmi, ergonomisi, yakıt tüketimi, donanımı ve piyasa değeri gibi pek çok kriter yakın özellikler gösterse de, birbirlerine üstünlük sağladıkları noktalar da yok değil. Malzeme kalitesi ve yol tutuş konularında Honda Civic'in; konfor, bagaj hacmi ve servis kriterlerindeyse Corolla'nın üstünlüğü bulunuyor. Ayrıca Corolla'da görev yapan motor, rakibinden hem daha güçlü ve yüksek torka sahip. Tüm kriterlerin toplamında çok az farkla da olsa Toyota Corolla birinci oluyor. Yine de benim size tavsiyem her iki araçla da mümkünse aynı koşullarda değişik yol ve yük kademelerinde bir test sürüşü gerçekleştirmenizdir. Çünkü bu durumda hem her iki aracı çapraz yaklaşımla değerlendirme şansınız olacak hem de beklentilerinizin cevabını bulmuş olacaksınız.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.