otohaber_logo
Haberler
Volvo gerçekten uzun ömürlü mü?
1999 model Volvo S80 T5 sahibiyim. Aracımın 16 inç’lik orijinal jantlarını, 18 inç’le değiştirmek istiyorum. Lastik ebadının, yüklü ve yüksüz basıncı ne olmalıdır?
Volvo gerçekten uzun ömürlü mü?

225/45 R18 ile 225 40 R18 arasında hangisini taktırmalıyım? Ayrıca eski sayılarınızdaki karşılaştırmalı testlere ulaşabilme şansım var mı? Birde Volvo motorları halk arasında efsaneleştirilerek anlatıldığı gibi uzun ömürlü mü ve yetkililerinin iddia ettiği gibi Alman rakiplerinden daha mı güvenli? Yani Volvo S80 T5 hakkında ki görüşlerinizi belirtir misiniz?

Sayın Köksal Özcan,

Volvo Motor üretimi konusunda özel ve çok kaliteli bir markadır. Motor dışında ise emniyetli kullanım ve konfor konusunda da dalında lider sayılabilecek özel bir markadır. S80 ise 1998 yılında lanse edilen bir orta-üst sınıf model. Bu aracın orijinal lastikleri katalog verilerine göre 215/55 R 16. Yine fabrika verilerine göre opsiyonel olarak 225/50 ZR 17 de kullanılabileceği belirtilmiş. 215/55 16 baz alınarak hesaplamalar yaparsak mukayeseler ile daha kolay bir karar verebileceğimize inanıyorum.215/55 16 lastiklerin çapı 64.3 cm. ve yuvarlanma metresi de 1.99 metre. 225/50 17 lastiklerin çapı ise 65.7 cm. yuvarlanma metresi ise 2.03 metre. Bu bulgular toplamında 17 jant olan lastiğin orijinalinden çap olarak biraz daha büyük olduğu belli ve bu uygulama sonucunda da taban genişliğinin yere sürtünme direnci fazlalığı çap olarak da absorbe edilmediğinden motoru zorlar ve fazla sürtünme dezavantajları sonucunda hızlanma ve yakıt tüketimi sorunları oluşacaktır. 18 jant kullanmak için ise dezavantajları yok edecek uygun bir seçim 63.7 cm. çap ve 1.97 yuvarlanma metresi ile 225/40 ZR 18. 215 taban genişliğinden 225 taban genişliğine çıkan lastiğin zemine sürtünme direncine alternatif çapın uygun ebatta biraz ufalması tüm sorunları halledecek ve emniyetli bir kullanım sağlayacaksınız. Ancak konfor konusunda aynı şeylerden bahsetmek birazzor olacak. 40 profi l olan bir lastiğin süspansiyonu yok denecek kadar az olduğundan sert bir süspansiyon tablosu oluşacak ayrıca da çukurlu yollarda jantın eğilmesi, lastiğin patlaması, yanak yarılması gibi olumsuzluklar da sık sık yaşanacaktır. Kuru ve düzgün yollarda ise gerek maksimum hız ve viraj kabiliyeti konusunda ise başarılı bir uygulama olacaktır.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.