otohaber_logo
Haberler
Renault 11’i modifiye etmek istiyorum
Ben bir Renault fanatiğiyim ve özellikle spor modellerini beğeniyorum. Renault 5 Turbo ve Clio V6 favori modellerim.
Renault 11’i modifiye etmek istiyorum
Benim size sorum acaba Renault 11'i Renault 5 Turbo gibi bir otomobil yapabilir miyim? Bu konu üzerinde çalışmalarım var. Benim projemde kullanacağım parçalar tamamen orijinal Renault 9 parçaları olacak. Yani aracın arka yürüyen aksamı; Renault 9'un ön takımı olacak. Motor önde olduğu gibi, aracın
arkasına yanlamasına yerleştirilebilecek. Böylece araç hem 4 kişilik olacak, hem ekonomik olacak, hem de arkadan itiş sayesinde sportif olacak. Araçta Renault 9'daki 1.4i motoru kullanmayı düşünüyorum. Bu motorun performansının yeterli olacağını sanıyorum. Motorun arkada olmasının en önemli avantajının tabi ki yol tutuş konusunda olacağını biliyorum. Böyle bir uygulamanın bana ne kadara mal olacağını bilmiyorum. Bu uzun ve ayrıntılı soruma cevap verirseniz sevinirim.

Ali Ertaş/E-posta

Sayın Ali Ertaş;

Renault'nun 5 ve Clio V6 Sport modelleri gerçekten de geniş bir kullanıcı kitlesinin favorisi olan nadide otomobiller. Renault 11 serisi ise önden çekiş teknolojisi için üretilmiş ve Turbo versiyonu ile de motoru
180 HP'ye kadar geliştirilerek özellikle Dünya Ralli Şampiyonası'nda büyük başarılar elde etmişti. Kendi sınıfı ve benzerleri arasında zaten yol tutuş özellikleri olarak üstün olan bu araca bazı değişikliklerle arkadan motorlu bir özelliğe kavuşturmak için hedef beklentileri olmalı. Daha performanslı derken 1.4i motor performans isteğini karşılar özelliklerde değil. Daha iyi yol tutuş ise hiç değil. Zaten yukarıda da yazdığım gibi 180 HP'lik gücüyle yeterli bir yol tutuşu vardı. Aracın ağırlık, denge ve üretimi de bu yöndedir. Bunun dışında sadece hobinizi gerçekleştirme olarak kalıyor ve bu işlem de bahsettiğiniz kadar kolay bir işlem değil. Ön takım beşiğinin öncelikle arkaya montajı gerekli ki; bu işlem için arka bagaj haznesi konumu uygun değil. Birçok ekleme yapılacak ve sonuçta aracın arka akış bölgesi iyice ağırlaşacak. Arka motor bölmesine ek havalandırılma gerekecek. Motor suyunun soğutulması için önde konumlandırılacak su radyatörünün su dolaşımı için daha özel bir su pompası uygulanmak zorunda. "Benzin deposu ne olacak?" gibi bir sürü sorunla birlikte sonuç hiç bir zaman aracın orijinal özelliklerini sağlayamayacak. Ben olsam böyle özel bir işlemi en az 150 HP'lik bir motor için planlama yapardım. Hiç
değilse beğendiğim bir karoseri çok özel bir performansla da süsleme imkanı olurdu. Ayrıca bu veya benzer işlemlerin maliyetlerini de önceden kestirmek mümkün değildir. Benzerleri yapılmış olsa yaklaşık bütçe elde etme imkanımız olurdu.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.