otohaber_logo
Haberler
Volkswagen Golf’te yağ basıncı problemi var.
Volkswagen Golf 1.8 T sahibiyim. Aracım 200.000 km’de ve 2000 km önce motor düşük yağ basıncı probleminden dolayı yatak sardı.
Volkswagen Golf’te yağ basıncı problemi var.
Orijinal parçalar kullanılarak yeniden revize edilen motorda çeşitli modifiye işlemleri de uygulandı. Bu modifiyede; sadece yağ soğutmalı turbo (kkk26), krom egzoz manifoltu, dereceli eksantrikler, 10 litrelik ara soğutucu, modifiye yazılımı, 315 cc'lik enjektörler, filtre gibi parçaları değiştirerek 240 HP civarında bir güç elde ettik. Motor yüksek devirlerde turbo ısındığı zaman düşük yağ basıncı uyarısı veriyor. Turbonun egzoz kısmı soğuyunca düşük hızlarda uyarı vermiyor. Rektifiye sırasında yağ pompası ile yağ süzgeci değişti, silindir bloğundaki kurumlar temizlendi. W15-40 tam sentetik, W10-40 yarı sentetik yağ ile çeşitli denemeler yaptık.

Yağ pompasına güvenmediğimiz için tekrardan değiştirdik. 50 km sonra yüksek ısılarda yine yağ basıncı düşük uyarısı aldık. Cihazla ölçüm yaptığımızda 1000 d/d civarı basınç 2.0 bar, 1800 d/d/'nin üzerinde ise 3-3.5 barlık basınç elde ettik. Motor yağının geçtiği tüm kanalları ve bağlantıları tekrar elden geçirdikten sonra Volkswagen yetkili servisinde de sorunu çözemedik. 3 aydır çözemediğimiz bu sorun ile ilgili olarak ne yapmamızı önerirsiniz ve motor yağı olarak W10 40 tam sentetik ve ya çeşitli katkı maddeleri kullanmamızı önerir misiniz?
Erhan Şigan/E-posta

Sayın Erhan Şigan,
Volkswagen Grubu'nda çok bir çok modelde görev yapan 1.8 Turbo motorun standart yağ basıncı motorun normal çalışma ısısında yeni en az 60 derece ve 2000 d/d'de 2 bardır. Sizin aracınızda motor yağı bu basınca 1000 d/d'de oluşuyorsa ya motor soğukken ölçüyorsunuz ya da yağ basıncınızda sorun yok demektir. Bu sorun, ısıdan dolayı hata verebileceği için yağ müşirinden kaynaklanabilir. Bu nedenle yağ müşirinin yenilenmesi gerekir. Ancak emin olmak için harici bir yağ basınç manometresi takarak yağ ikaz ışığı yandığında basıncın kaç barda olduğunu test etmelisiniz. Ayrıca yağ soğutmalı turbo yoktur. Su soğutmalıdır ve su soğutması iptal edildiyse yağ çok ısınıyor da olabilir.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.