Volkswagen Golf’te yağ basıncı problemi var.
Yazıya oy verin :
04 Mart 2011 Cuma 14:21

Volkswagen Golf’te yağ basıncı problemi var.

Volkswagen Golf 1.8 T sahibiyim. Aracım 200.000 km’de ve 2000 km önce motor düşük yağ basıncı probleminden dolayı yatak sardı.

Orijinal parçalar kullanılarak yeniden revize edilen motorda çeşitli modifiye işlemleri de uygulandı. Bu modifiyede; sadece yağ soğutmalı turbo (kkk26), krom egzoz manifoltu, dereceli eksantrikler, 10 litrelik ara soğutucu, modifiye yazılımı, 315 cc'lik enjektörler, filtre gibi parçaları değiştirerek 240 HP civarında bir güç elde ettik. Motor yüksek devirlerde turbo ısındığı zaman düşük yağ basıncı uyarısı veriyor. Turbonun egzoz kısmı soğuyunca düşük hızlarda uyarı vermiyor. Rektifiye sırasında yağ pompası ile yağ süzgeci değişti, silindir bloğundaki kurumlar temizlendi. W15-40 tam sentetik, W10-40 yarı sentetik yağ ile çeşitli denemeler yaptık.

Yağ pompasına güvenmediğimiz için tekrardan değiştirdik. 50 km sonra yüksek ısılarda yine yağ basıncı düşük uyarısı aldık. Cihazla ölçüm yaptığımızda 1000 d/d civarı basınç 2.0 bar, 1800 d/d/'nin üzerinde ise 3-3.5 barlık basınç elde ettik. Motor yağının geçtiği tüm kanalları ve bağlantıları tekrar elden geçirdikten sonra Volkswagen yetkili servisinde de sorunu çözemedik. 3 aydır çözemediğimiz bu sorun ile ilgili olarak ne yapmamızı önerirsiniz ve motor yağı olarak W10 40 tam sentetik ve ya çeşitli katkı maddeleri kullanmamızı önerir misiniz?
Erhan Şigan/E-posta

Sayın Erhan Şigan,
Volkswagen Grubu'nda çok bir çok modelde görev yapan 1.8 Turbo motorun standart yağ basıncı motorun normal çalışma ısısında yeni en az 60 derece ve 2000 d/d'de 2 bardır. Sizin aracınızda motor yağı bu basınca 1000 d/d'de oluşuyorsa ya motor soğukken ölçüyorsunuz ya da yağ basıncınızda sorun yok demektir. Bu sorun, ısıdan dolayı hata verebileceği için yağ müşirinden kaynaklanabilir. Bu nedenle yağ müşirinin yenilenmesi gerekir. Ancak emin olmak için harici bir yağ basınç manometresi takarak yağ ikaz ışığı yandığında basıncın kaç barda olduğunu test etmelisiniz. Ayrıca yağ soğutmalı turbo yoktur. Su soğutmalıdır ve su soğutması iptal edildiyse yağ çok ısınıyor da olabilir.


kalan karakter 1000

yunus yunus

meraba arkadaslar benim 2000 mod 1.0 lit benzinli polo nun yag basinc problemi var basinc yetersizlegiyo dediler volsvagen servisinde yag pompasi degismesi gerek dediler yag pompasini degistirdik yag musurunu degistirdik sonuc yine ayni tekrar kontrol den sonra yine basinc yok diler fakat araba saat gibi calisiyo fakat yag lambasi sinyal veriyo motor isininca bana yardimci olursaniz. tesekkur ederim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
25.08.2012 14:26
serkan serkan

arkadaşım dikkat et benım golf bu yuzden eksantrik mil yataga yapıştı ıkaz verirken

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
22.10.2012 14:56

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer İlgili Haberler
Markalara Göre Tüm Haberler
Onno Usta
Anket

Otomobil Kullanmaya Kaç Yaşında Başladınız?

  • Oyla
Otomobil Kredi Hesapla
Kredi Tutarı
TL
Vade
Ay
Faiz
%
hesapla
AYLIK KREDİ TUTARI: TL
Abone