Volkswagen Golf mü, Citroen C4 mü?
Yazıya oy verin :
05 Mart 2012 Pazartesi 15:36

Volkswagen Golf mü, Citroen C4 mü?

Teknik Danışmanımız Onno Usta sorularınızı cevaplıyor.

Volkswagen Polo kullanıcısıydım. Aracımı 3 yıl önce sattım ve şimdi yeni bir otomobil almak istiyorum. Bu araçların ilki Citroen C4 Exclusive 1.6 e-HDi MCP, ikincisi ise Volkswagen Golf VI Highline 1.6 TDI DSG. İnternet üzerinden yaptığım araştırmalarda DSG şanzımanla ilgili çok fazla şikayet ve arıza haberi okuyorum. C4 ile ilgili ise vites geçişlerindeki silkelemesi dışında çok büyük bir şikayet ve arıza haberi bulamadım. Önceki nesil C4'te de silkeleme olayının olduğunu duymuştum. Daha önce de Volkswagen kullandığımiçin gönlüm Golf'ten yana ama C4'ün düşük yakıt tüketimi ve daha az sorunsuz olması karşısında sanki tercihimi bu yönde kullanacağım. Sizden ricam, bu iki motor ve şanzımanı karşılaştırarak hangisinin daha problemsiz ve verimli olduğu konusunda beni bilgilendirmeniz.

Sayın Murat Tekin,

DSG ile MCP şanzımanların öncelikle üretim teknolojisi olarak aralarında bir benzerlik yok. DSG, çift gruplu ve kamalı sistemin bir tek şanzımanda birleştirilip, çift debriyajlı kumanda ile her debriyajın da farklı vites kumanda etmesine dayalı bir sistemdir. DSG'de hangi vitesteyseniz, bir sonraki dişli sadece diğer debriyajın fonksiyon etmesiyle hızlı geçişi sağlayabilen ve hazır olan konfor ve kullanım sunar. Bunun dışında MCP veya benzerleri, yani otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda tek debriyaj balatası vardır. Vites değişimleri de debriyaj pedalı ile olmayıp, elektronik ve hidrolik ya da mekanik işlemler ile gerçekleşir. Yani vites değişimleri için otomatik olarak debriyaja basılıp vites geçtikten sonra debriyaj tekrardan motor ve aktarma organlarını birleştirir. Haliyle bu sistem DSG uygulaması ile kıyaslandığında biraz daha yavaş ve doğal olarak da daha yumuşak geçiş konforu vardır. Ancak bu iki farklı uygulamada DSG, hem ileri teknolojili, hem de çok hızlı ve daha az güç çalan bir sistemdir. Sonuçta benim de test edip incelediğim DSG kullanımında vites geçiş sertlikleri, genelde gaza basma oranı ve hızlanma gücü ile alakalıdır. Yumuşak gaza basış ve bu düzeyde vites eçişlerini sağlarsanız bir o kadar sessiz ve konforlu bir sürüş sağlanır. Ancak gaza köküne kadar basıp aracı hızlandırırsanız vites geçişleri sertleşir. Bu sürüş tarzındaki olumsuzluklar araca çıkartılmamalıdır. Karşılaştırmalar bu düzeyde ancak iki farklı sistemin de aslında üretim farklılığı, maliyeti ve teknolojisi anlamında mukayesesi de bence biraz yanlış olur. Sonuç olarak kalite ve sorunsuzluk konusunda iki marka da oldukça başarıdır.



kalan karakter 1000

fikret fikret

bende sıfır almış olduğum 2012 1.6 tdi dsg vw golf marka aracımı bir ay önce satarak nisan başında c4 1.6 e-hdi confort mcp aldım, yazık boş arabalara(vw) o kadar deli para veriyoruz artık ezber bozmak lazım, araba(c4) gırtlağa kadar dolu, aynı arabadan bir avukat arkadaşımda var sıfırı kendisinde olmak üzere araç 180.000 km de sürekli şehir dışı gidiyor daha arabaya anahtar değmedi diyor ayrıca otomatik şanzımanı hiç bir sıkıntı yapmamış, değiştirirsem yine citroen alırım diyor. ayrıca çocuklarım c4 ü çok sevdi golf ü hiç aramıyoruz. ben bu şanzımana eşimin arabası opel corsa yarı otomatik olduğu için alışığım, dsg den sonra pek yadırgamadım doğrusu, şanzıman motor yönünden kafam rahat doğrusu. iyi günler dilerim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
17.04.2015 22:28
Uğur Şeref Uğur Şeref

bende golf deyip başka bir şey demeyenlerdendim ama şu sabit fikirliliğimi arkadaşımın c4 exclusive' ne binerek aştım. Daha doğrusu bunu c4 başardı. aracımı sattığım gibi c4 exclusive ca tavan navigasyon kör noktalı aldım harikulade bir araç konforu sunduğu özellikleri şaşırtıcı sürüş zevki muhteşem artık wv cilere parçalanmıycam servis kazıklarını da yemiycem C4 ü alın gönül rahatlığı ile binin derim. reno veya pejo ile de kıyaslamayın bu araba Fransızların mercedesi bence aşırı memnunum

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
14.02.2015 23:45
Polomemoroket Polomemoroket

c4 aldık golfe 10 basar 1,6 vti confort wv de higline a denk geliyor benimkine tüp de takılıyor 120 beygir benzinli
wv artık bitik bir firma ve çalıyor bunu polodan anlayın aynalar ve kapı kolları boyasız c4 içi heyecan veriyor dev gibi alısanız c4 golf poloya benzemiş küçüCÜK heyecan ve yeni bir sistem sttiyorsanız 2.el c4 aln piyasasaı iyi

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
19.01.2015 12:17
Gerçekçi Gerçekçi

Tarafsız olmakyerine gerçekleri neden yazmıyorsunuz onno usta.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
12.01.2015 02:46
doan doan

2011 de lansman rengi cam tavan c4 e hdi comfort plus aldım yalan yok gözüm gibi bakıyordum.. c4 ehdı ın iç ve dış tasarımı başarılı ergonomik ve donanımı tatminkarın üzerinde dıştanda kendisine baktırıyor. motor performans ve yakıtı da gayet iyi uzun yol, otoyol aracı.... ANCAK 5 bin km de tıkırtı başladı (ön konsol komple sökülüp onarıldı) , vites güncellemesinden sonra 7bin km arayla 2 kez baskı balata yandı İstanbul trafiği yokuşta dur kalk yaptı diye(ilk sefer komple vites elektroniği ve baskı balata değişti) ,arka kapıları düştü(nedeni bilinmiyor servis onaramadı),start stopu bozuldu(ve yine nedeni bilinmiyor) ,süspansiyon çok yumuşak sağlı sollu salınımlarda ve dur kalk trafiğinde istediğin kadar yumuşak davran içersinde ayran oluyosun ve yoruluyosun.can sıkan şikayetler sonucu maalesef 35 binde sattım .

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır14
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
24.08.2014 17:39
ADEM ADEM

BENCE SENİN ŞANSINA BU, BEN YENİ ALDIM MEMNUNUM SIKINTI YOK BU PARALARA EN İYİ ARAÇ BENCE C4 DEN C4 NE DEĞİŞİYOR KÖTÜ KULLANA SÖFÖRLERİMİZ ÇOK MALESEF ESKİ KAFADA OLAN ARKADAŞLAR VAR ŞAHİN DOĞAN GİBİ KULLANIYOR ARABANIN CANINI CIKARIYOLAR SONRA KÖTÜ DİYORLAR BU TEKNOJİ ARABASI ÇOK AFEDERSİNİZ AT ARABASI DEĞİL

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
21.05.2015 13:40
aral aral

Doan'a katılıyorum.Ben, c4 e-hdi exclusive var 5,000 km de.daha once for maverick,reno 9 ,ford focus ve avensis kullandım.avensis babamın arabası ve hala kullanıyorum.c4 gercek bir d sınıfı gibi ve insana farklı oldugunu hissettiriyor.Gerci vites acıcından ilk iki viteste kobul kobul gidiyor ama alısınca o da guzel ve spor olarakta kullanabiliniyor.start stop ise hic ise yaramaz ,arabanın cok iyi calısıyor ama dur kalk ta hararet yapıyor ve son cıkan bircok arabada oldugu gibi hararet gostergesi yok.kartal bakırkoy hattında 1,5 saat boyunca dur kalk yaptım start stop gayet iyi calıstı ama bakırkoye vardıgımda motorda vuruntu vardı ve silkelemeye basladı, once yakıta verdim kotu yakıttır gecer dedim amaeve zor vardımservisi aradım, oradan,hararet yapmıstır start stopu kapatsaydınız ve oyle olunca kenara cekip sogumasını bekleseydiniz dediler.evet gercekten araba stop edince motorla birlikte su sirkulasyonu da duruyor ve sızk su motorda hapis kalıyor. su sogutmalı motora gitmez.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
16.02.2015 17:23
Polomemoroket Polomemoroket

yav bende confort aldım o niye iti

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
19.01.2015 12:19
Murat Murat

ama sattığın kişiye bu sorunların hiç birini söylemedin değil mi bravo.

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla