otohaber_logo
Haberler
Yağsız Kalan Aracımın Hasarı Karşılanır Mı?
Yağsız Kalan Aracımın Hasarı Karşılanır Mı?
Sayın İsmet Karaman;

Geçen haftanın başında aracımla giderken su birikintisinden geçtiğim sırada aracın altını vurmuşum. Bu şekilde bir süre yola devam ettiğimden motor stop etti. Aracı servise çektirdim. Yapılan incelemede vurma sırasında karterin delinmesi sonucuyla 10-12.000 TL'lik bir masrafın çıktığını öğrendim. Aracımın kasko sigortası var ama hasarımın tamamının ödenmesinde zorluk çıkartıyorlar. Köşenizi imkan buldukça takip ediyorum. Buna benzer anlaşmazlıklarda Sigorta Tahkime yönlendirdiğinizi okuyorum. Başvurmayı düşünüyorum. Sizin fikriniz nedir?

Zafer Akdeniz


Sayın Zafer Akdeniz;

Aracınızla su birikintisinden geçmeniz sırasında aracın altını vurarak karterin delinmesinden dolayı karterin içinde bulunan motor yağının dışarı aktığı ve bu nedenle motorun yağsız çalışmasıyla ciddi biçimde hasar gördüğü anlaşılıyor. Üstelik motorun kendiliğinden stop edinceye kadar çalıştırılmaya zorlanması hasarın büyümesine neden olmuş. Aracınızın marka ve tipini belirtmemişsiniz ama mutlaka yağ ikaz sisteminin olduğunu düşünüyorum. Bu yağ ikaz sistemi ışıklı, sesli ve/veya gösterge tablosunda yazılı ikaz şeklindedir. Size aracınızı satın alımında verilen, üretici firma tarafından hazırlanmış ve aracınızın kullanımı sırasında dikkat etmeniz gerekenlerin yer aldığı kullanıcı el kitabında, böyle bir ikazı gördüğünüzde neler yapmanız gerektiği yani aracınızı durdurmanızı ve motoru stop ettirmenizin gerektiğine dair bir ifade de mutlaka yer almıştır. Bu nedenle sürücü olarak böyle bir kazada sizin ihmaliniz olabilir. Bunun yanında karşılaştığınız bu olayda karterde var olan deliğin boyutları da önemlidir. Çünkü karterden yağın boşalmasına neden olan delik genişse/büyükse yağ çok kısa zamanda boşalacak ve gösterge tablosundaki ikaz sistemi sizi hemen uyaracak fakat daha siz önlem alamadan "yani motoru stop etmenize fırsat bulamadan" motorun yağsız kalarak çalışması nedeniyle tahrip olacaktır. Ama karterde vurma sırasında oluşan delik küçükse yağın akması için uzun bir zaman dilimi geçeceğinden siz yeterli önlemi alma fırsatı elde edeceksiniz. Bu nedenle karterdeki yağın boşaldığı deliğin boyutu önemlidir.

Mailinizde belirttiğiniz gibi "Sigorta Tahkim Komisyonu" 2008 yılından beri sigorta şirketiyle sigortalı arasındaki anlaşmazlıkların çözümü için faaliyet göstermektedir. Elbette Sigorta Tahkime başvurabilirsiniz. Sigorta Tahkim Komisyonu'nun görevlendireceği hakem gerekirse bir bilirkişi, aracınızı inceleyerek motor yağının ne kadar zaman diliminde boşalacağını ve bu geçen sürede sizin aracınızı emniyetli biçimde durdurarak motoru stop ettirip ettiremeyeceğinize karar verecektir.

Şayet bilirkişide oluşan kanaat aracınızda karşılaştığınız kazada karterde oluşan delikten yağın akması sırasında sizin yeterli önlemi alarak aracınızı durdurabileceğinize ve motoru stop ettirebileceğinize karar verirse ne yazık ki büyük bir ihtimalle sizin kusurunuz olduğuna karar verecektir. Ve bu durum sadece karterin ve motor yağının giderinin sigorta şirketi tarafından karşılanması demektir. Çünkü ihmaliniz söz konusudur.

Ama karterdeki oluşan delik büyükse yağın sizin yeterli önlem alamadan motorun tahrip olduğuna karar verirse hasarınızın tümünün karşılanması söz konusu olabilir.

Eminim ki sigorta şirketinin yönlendirdiği eksper hasarınızı iki bölüme ayırmıştır. Birinci bölümde sadece karter, motor yağı ve varsa araç alt muhafazaya yer vermiştir. İkinci bölümde ise servisin çıkardığı ve size bildirilen şekliyle olan hasarın tümünün yer aldığı liste bulunmaktadır.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.