otohaber_logo
Haberler
Bazısı Yeni Bazısı İkinci Defa
Euro NCAP, 2013 yılının sonlarına doğru farklı sınıflardan 11 aracın test sonuçlarını daha açıkladı. Bu testin sonuçlarına göre 6 model 5 yıldız, 5 tanesi de 4 yıldız elde edebildi. Bu araçlardan biri yüzde 100 elektrikli, diğeri hibrid iken, üç model is
Bazısı Yeni Bazısı İkinci Defa

Toplamda 11 otomobilin katıldığı Euro NCAP'in bu test grubunda, önden çarpmada Ford Tourneo Connect ve Maserati Ghibli en yüksek puanları elde eden modeller olurken, çocuk güvenliğindeyse Mazda3, Infiniti Q50 ve Mitsubishi Outlander PHEV en başarılı modellerdi. Yaya güvenliğinde Maserati Ghibli, güvenlik sistemlerindeyse Peugeot 308, Mitsubishi Outlander PHEV, Mazda3 ve Infiniti Q50 en başarılı modellerdi. İlk kez Nisan 2013'te Euro NCAP testine katılan Mercedes-Benz Citan, 3 yıldızla bu sınavdan ayrılarak hayal kırıklığı yaşatmıştı. Citan, ikinci denemesinde 4 yıldıza ulaştı.

Citan'ın bu testinde yan havayastıklarının çalışması, çocuk koltuklarının bağlanma özellikleri ve ön yolcu koltuğu emniyet kemeri hatırlatıcısı yeniden test edildi ve Euro NCAP'in standartları karşılandı. Volkswagen Transporter ise ilk kez 2008'de Euro NCAP testine katılmış ve 4 yıldız almıştı. Aradan geçen zamanda zorlaşan Euro NCAP standartlarından yine 4 yıldız elde eden T5 yani Transporter Kombi, ikinci kez katıldığı bu sınavda yaya ve çocuk güvenliğinden puan kaybetti. Bu grupta yer alan 11 modelin hepsinde ESC yani Elektronik Stabilite Kontrolü standart olarak görev yapıyor.

Yazı: Baturhan Boyacılar

FORD TOURNEO CONNECT (5 YILDIZ)

İlk nesli Türkiye'de üretilen Tourneo Connect, bu yeni jenerasyonunda artık İspanya'dan yollara çıkacak. Bu aracın önden çarpma testinden sonra tüm yolcular, farklı oturuş pozisyonları da dahil, başarılı bir güvenlik sundular. Yandan çarpmada da sürücü üzerinde iyi bir güvenlik sunan Tourneo Connect, bu özelliği direk ve kamçı testinde de sürdürdü. Çocuk güvenliğinden de başarıyla ayrılan modelde devre dışı bırakılabilen yolcu havayastığı sayesinde puan artışını sağlandı. Yaya güvenliği bölümünde, dummylerin bacakları için sunulan güvenlikte maksimum puanları elde eden Tourneo Connect, motor kaputunun kenarları ve ön cam çerçevesinin oluşturacağı yaralanma riskine karşı puan kaybetti. Tourneo Connect'in arka koltuklarında emniyet kemeri hatırlatıcısı bulunmazken hız sınırlayıcısı da görev yapıyor.


INFINITI Q50 (5 YILDIZ)
Önden çarpma testleri sonucu sürücü ve yolcularda sunduğu güvenlik sayesinde maksimum puanları elde eden Q50, yandan çarpma testinde havayastığının erken açılması sonucu sürücünün omuz bölgesinde oluşan yaralanma nedeniyle puan kaybetti. Havayastığı konusunda Infiniti'nin tekrar incelemeler yapacağı belirtilirken bu model, kamçı testinde de başarılıydı. Çocuk güvenliğinde Q50, havayastığı iptal bilgileri, çocuk dummylerin kısıtlı hareketleri sayesinde maksimum puanları elde etti. Infiniti Q50, aktif motor kaputu sayesinde yaya güvenliğinde yüksek puanlar kazanırken sadece motor kaputunun uç kısmı zayıftı. Ön ve arka koltuklardaki emniyet kemeri hatırlatıcısı ile hız sistemi sayesinde bu bölümden 81 puan elde ederek genelde 5 yıldızla ödüllendirildi.

MAZDA3 (5 YILDIZ)
Euro NCAP testi sonuçlarına göre sınıfının en başarılı modellerinden biri olan Mazda3, kamçı testinde 3.7 puan elde ederek Euro NCAP'te yeni bir rekor kırdı. Ardından önden çarpma testinden de maksimum puanları elde eden Mazda3, yandan çarpma testi sonrası da oldukça başarılıydı. Mazda3 sadece direk testinde sürücü dummynin omzunda oluşan yaralanmalar nedeniyle büyük puanlar kaybetti. Çocuk korumasında da başarılı olan Mazda3, yaya korumasında, yaya dummylerin bacaklarını başarıyla korurken bu aracın köşeleri ise biraz riskliydi. Ön ve arka koltuklar için emniyet kemeri hatırlatmasını ve hız sınırlama cihazını standart olarak sunan Mazda3, Skyactive teknolojisinin başarısını tekrar kanıtlıyor.

MASERATI GHIBLI (5 YILDIZ)
Euro NCAP'e ilk kez katılan Maserati markasının yeni Ghibli modeli, önden çarpma testi sonucunda farklı boylardaki dummylerin güvenliği de dahil maksimum puanları elde etti. Yandan çarpma testi ve direk testinde de başarılı olan bu otomobil, kamçı testinde ise dummynin boynunda oluşan yaralanma riski nedeniyle puan kaybetti. Ghibli, kamçı testinden iyi bir sonuçla ayrılsaydı rekor bir puan kazanabilirdi. Çocuk güvenliğinde maksimum puanları elde eden Ghibli, yaya güvenliğinde de özellikle yaya dummylerin bacaklarında başarılı koruma sağladı. Aracın ön camının alt bölgesi ve motor kaputunun arkasının sert yapısı nedeniyle dummylerin kafalarında oluşabilecek risklere karşı puan kaybetti. Bunun dışında Ön ve arka koltuk hatırlatıcıları, hız sınırlayıcısının özellikleri sayesinde Güvenlik bölümünde de başarılıydı.

MITSUBISHI OUTLANDER PHEV (5 YILDIZ)
Grubun tek hibrid modeli olan Outlander, çarpışma testi sonrası kabin stabilitesini korurken sürücünün göğüs ve bacak gölgesinde sağladığı güvenlikle maksimum puanları elde etti. Yandan çarpma ve kamçı testlerinden de yüksek puanlar elde eden Outlander, sadece direk testinde dummynin omuz bölgesinde oluşacak yaralanmalar nedeniyle puan kaybetti. Outlander, çocuk güvenliğinde 3 yaş ve 18 aylık dummylerin hareketlerinin sınırlı olması sayesinde puan kazandı. Ayrıca havayastığı bilgilendirmesi hakkında net açıklamalar yapan Outlander, yetişkin yayalar için de iyi bir güvenlik sundu. Euro NCAP yetkilileri, çocuk koltuğu bağlarken aracın el kitabının ve koltuğun konumunun incelenmesini önerdiler. 2012 model Outlander'da hız sınırlayıcı bulunmazken 2013'te teste giren araçta bu sistem görev yapıyor. Ayrıca Outlander, emniyet kemeri hatırlatıcısı sayesinde 5 yıldızını tazeledi.

PEUGEOT 308 HB (5 YILDIZ)
Euro NCAP testinde üçüncü kez 5 yıldız elde eden 308 HB, farklı boylardaki dummylerin de kullanıldığı önden çarpma testinden maksimum puanlarla ayrılırken aracın kabin yapısı da genel yapısını korudu. Çocuk güvenliği testinde 3 yaşındaki dummynin boyun ve göğüs bölgesindeki aşırı hareketleri nedeniyle puan kaybederken bu bölümde de başarılıydı. Yaya güvenliğinde ön tampon, yayaların bacaklarında iyi bir koruma sağlarken dummy, motor kaputu ile camın altındaki bölgeye çarptığında yaralanma riskine karşı puan kaybetti. Ön ve arka koltuklardaki emniyet kemeri hatırlatıcıları ve hız sabitleyiciyi de standart olarak sunuluyor.

BMW i3 (4 YILDIZ)
Yüzde 100 elektrikli olan BMW i3, direk testinde sürücünün omuz bölümünde oluşan yaralanmalar ve kaburga sıkışması nedeniyle puan kaybetti. Kamçı testinde de ortalama bir güvenlik sunan bu model, önden çarpma testi sonrası kabin yapısı bozulmadığı için başarılıydı. Çocuk güvenliğinde de bebek dummylerin kısıtlı hareketleri bu araca puan kazandırırken yaya güvenliğinde yayaların bacaklarında yaralanma riski düşüktü. BMW i3'ün ön camının alt noktasıyla kaputun arka bölümünde yayaların kafaları ve kalçalarında oluşacak yaralanma riski yüksek olduğu için önemli puanlar kaybeden bu model, 5 yıldızı da kaçırdı. Emniyet kemeri hatırlatıcıları ve hız sabitleyici değerlendirildiğinde başarılı olarak ayrıldı.

FORD ECOSPORT (4 YILDIZ)
EcoSport, Ford'un Fiesta ve B-Max modellerinde de kullanılan B platformuna sahip. Hindistan ve Brezilya'da üretilen EcoSport modeli, önden çarpma testi sonucunda farklı boylardaki dummylede dahil başarılı bir güvenlik sunarak maksimum puanları elde etti. Çandan çarpmada, direk ve kamçı testlerinde de başarılıydı. Çocuk güvenliğinde başarılı olan EcoSport, havayastığı iptal bilgileri da dahil diğer özellikleleri sayesinde bu gruptan toplamda 77 puanla ayrıldı. Yaya güvenliğinde EcoSport'un tamponu yaya dummylerin kalçalarında ve bacaklarında oluşacak yaralanmalara karşı büyük puan kaybettirdi. Bu küçük SUV'un tamponu, öncen çarpma testinde sağladığı güvenlikle maksimum puan alsa da yaya güvenliğinde bol miktarda puan kaybetti. EcoSport'ta emniyet kemeri uyarıcısı sadece ön koltuklarda bulunurken hız sabitleyicinin de olmaması sonucu puan kaybetti. Yaya güvenliği ve çocuk güvenliğinde puan kaybeden EcoSport, 5 yıldız alamadı.

MERCEDES-BENZ CITAN (4 YILDIZ)
Önden çarpma testinde farklı boylardaki dummylerin uyluk kemiklerinde oluşacak küçük yaralanmaların dışında bu bölümde iyi bir güvenlik sunan Citan'ın kabin yapısı da bozulmadı. Önceki testte açılmayan yan havayastıkları konusunda Mercedes-Benz tarafından yapılan iyileştirmeler olumlu sonuç verdi ve Citan, bu sayede yandan çarpma testinde iyi bir güvenlik sunarak maksimum puanları aldı. Kamçı testinde ise sürücü dummynin boynunda oluşacak hafif yaralanmalara karşı puan kaybetti. Çocuk güvenliği bölümünde 3 yaşındaki ve 18 aylık dummyerin kısıtlı hareketleri bu aracın yüksek puanlar elde etmesini sağladı. Citan'ın motor kaputunun kenarları yayaların yaralanma riskini arttırsa da bu model, genel olarak yaya güvenliğinde başarılıydı. Ön koltuklarda emniyet kemeri uyarı sistemini standart olarak sunan Citan'da önceki Euro NCAP testinde puan kaybettiren hız sabitleyicinin revize edilmesi sayesinde puanlarını yükseltti.

NISSAN NOTE (4 YILDIZ)
Birinci nesil Note, 2006'da Euro NCAP testine katılarak 4 yıldızla ayrılmıştı. Yeni Note, yani ikinci nesli de 4 yıldızda kalırken bu araç özellikle yaya güvenliği bölümünde puan kaybetti. Özellikle motor kaputunun kenarları ile ön camın alt bölümü yayaların kalçalarında çeşitli yaralanmalara neden olacağı için Note'a puanlar kaybettirdi. ESC'yi standart olarak sunan Note'da arka koltuklarda emniyet kemeri uyarıcısının bulunmaması ve hız sınırlayıcının da elektronik olmaması sonucu tam puan alamadı. Önden çarpma testinde farklı boylardaki dummyler de dahil iyi bir güvenlik sunan Note, direk ve yandan çarpma testinden de başarıyla geçerken kamçı testin de ise sürücü dummynin boynunda oluşan yaralanma sonucu önemli puan kaybetti. Note, yaya güvenliğinde puan kaybettiği için 5 yıldız alamadı.

VOLKSWAGEN T5 (4 YILDIZ)
Alman üreticinin T5 kasa kodlu beşinci nesil Van ailesini Transporter Kombi temsil etti. Önden çarpma testi sonrası T5'in kabin yapısı stabil yapısını korurken farklı boylardaki dummylerin karın ve bacak bölgelerinde oluşan yaralanmalar sonucu puan kaybetti. Direk ve kamçı testlerinin her ikisinde de sürücü için ortalama güvenli sunan T5, yandan çarpma testinden başarı ile ayrıldı. 3 yaşında ve 18 aylık çocuk güvenliği testinde bebek dummylerin kısıtlı hareketleri sonucu maksimum puanları elde eden T5, sürücü havayastığı iptal bilgilerinin net olmaması aracın bu bölümde puan kaybetmesine neden olduğu için puan kaybetti. Yaya güvenliğinde T5'in tamponu yayaların bacaklarında ciddi yaralanmalara neden olurken aracın ön camı da riskliydi. ESC'yi standart olarak sunan T5'de sürücünün emniyet kemeri uyarıcısı standarttı. Ancak T5'ye hız sınırlayıcı olmadığı için puan alamadı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.