otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Seat Exeo 2.0 TDI CR Style
İspanyol üretici Seat’ı orta sınıfta temsil edecek yeni amiral gemisi Exeo 41.300 TL’den başlayan yollara çıktı. Aracın alt yapısının bir önceki nesil Audi A4’ten, iç mekanın A4 Cabrio’dan alınması “Yeni” sıfatını biraz düşündürmüyor değil.
Test: Seat Exeo 2.0 TDI CR Style

2.0 lt'lik common rail turbo dizel motor dışarıya biraz gürültü yaysa da iç mekanda çok rahatsız edici olmuyor. 4661 mm'lik Seat Exeo 5 kişi için yeterli bir iç mekan sunuyor. Ön koltuklar rahatken, arka koltuklar uzun boylular için sınırlı. 6 ileri manuel şanzımanın geçişleri oldukça iyi.


Seat Exeo'nun Audi A4'e en çok benzediği noktalardan biri arkası. Plakalık arka tampona entegre edilerek Seat farkı yaratılmış. Geniş bir yükleme ağzı olan 460 litrelik bagaj kullanışlı. Arka koltuklar yatırıldığında bu hacim daha da artabiliyor.


İç mekanda kullanılan malzeme ve işçilik seviyesi oldukça başarılı. Tasarım olarak ön konsolu Audi A4 Cabrio'dan alınmış. Küçük eşya gözü konusunda zayıf olan ön konsolda gizli çözümler üretilmiş. Kapaklı bir küçük eşya gözü ve bardaklık bunlardan ikisi.


Değerlendirme

Artılar: Konfor, motor, şanzıman, malzeme ve işçilik kalitesi.

Eksiler: İç mekan hacmi, dış kapı kolları, küçük koltuklar.

Otohaber yorumu

Seat Exeo'nun marka imajını güçlendireceği bir gerçek. Orta sınıfta yenilikçi bir yaklaşım yerine satış rakamlarıyla başarısını kanıtlamış Audi A4 platformu ve tarzını tercih eden Seat, rekabete az risk alarak girdi. Exeo'nun keyifli sürüş karakteri 1.6 lt ve 2.0 lt benzinli ile 2.0 lt turbo dizel motor seçenekleriyle kombine edilmiş. 1.6 lt seçeneğinin 41.300 TL'lik başlangıç fiyatı rekabeti arttırıyor. Çünkü bu etiket karşılığında sıfır km, bir önceki nesil Audi A4 hissi elde ediliyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.