Test: Chery Kimo
Yazıya oy verin :
22 Ekim 2009 Perşembe 10:59

Test: Chery Kimo

Türkiye’ye gelen ilk Çinli marka olan Chery’nin Kimo modeli 17.590 TL’den başlayan fiyatlarla bayilerdeki yerini aldı. Uygun fiyatla tüketicileri kendisine çekmek isteyen Çinli üreticinin aşması gereken en büyük engel güvenilirlik problemi.

1.3 lt'lik benzinli motor 83 HP güç üretiyor. Üst devirlerde kabin içerisine yansıyan gürültü, artan tüketimin habercisi. 5 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri çok kemikli. Oldukça rahat olan ön ve arka koltuklarda sunulan baş mesafesi uzun boyluları bile rahat ettiriyor. Diz mesafesiyse sınıfının standartlarında.



Aracın dinamizmden çok uzak olan sürüş karakteri şehir içinde kısa mesafeli sürüşlerde sıkıntı yaratmıyor. Alçak tasarlanan bagaj kapağı, sivri köşeleriyle can sıkabilir. Arka koltuklar yatırıldığında bagaj hacmi 845 litreye genişliyor. 190 litrelik bagaj hacmi oldukça küçük. Bagaj kapağında açma tuşu olmaması ve sadece içeriden açılması kullanımı kısıtlıyor.




İç mekandaki işçilik sorunları keyif kaçırabiliyor. Göstergeler rahat okunmuyor. Gösterge grubundaki dijital araç bilgi ekranı kullanışsız. Ön konsola gizlenen bardaklık pratik ancak elde kalacakmış gibi duruyor. Standart Radyo-CD-MP3 çaların USB girişi de bulunuyor. Göbeği sürücüye yakın tasarlanan karakteristik direksiyon simidinin etrafında metal bir çıta var. Ön ve arka sis farlarının kumandası alışılmadık. Kapı içlerindeki çıtalarla uyumlu olan kapı açma kolu akıllıca tasarlanmış. Ön konsolun tepesinde kapaklı bir eşya gözü bulunuyor.



Artılar ve eksiler

Artılar: Fiyat, zengin donanım, geniş iç mekan, modern tasarım.
Eksiler: Malzeme ve işçilik kalitesi, yol tutuş, yakıt tüketimi, fren, sesli ikazlar yok.

Otohaber değerlendirmesi

Zengin donanım listesi karşılığında makul bir fiyat istenen Kimo rekabetçi. İki farklı fiyat seviyesine sahip olan Kimo donanımları arasındaki 1.400 TL'lik fark verilebilir. Benzer donanımlı küçük sınıf temsilcileriyle aradaki en yakın fark Kimo'nun lehine 3.000 TL. Ancak yakıt tüketimiyle ve bakım giderleriyle kullanım maliyetleri artıyor. Kimo, şehiriçinde kısa mesafelerde otomobil kullanmayı düşünen ve otomobilinin donanım olarak da neredeyse eksiksiz olmasını isteyenler için cazip bir seçenek.




kalan karakter 1000

murat murat

bu araca uygun piyasada navigasyonlu multimedya sistemi varmı internette araştırdım fakat bulamadım :(

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
06.02.2014 04:31
Gözen Gözen

Araç tek kelimeyle fiyat/perfomans açısından çok iyi. Türkiye koşullarına dayanıklı bir araç. Çin otomobilleri dünya piyasanını salladığı için aşırı bir önyargılılık ve araçları sık inceleyip eften püften eleştirilerle zehir zemberek konuşan yorumcularımıza derim ki; bugün Çin dünya teknoloji devidir ve "İlim Çin'de de olsa gidip öğreniniz" atasözü bugün gerçek olmuştur. İlim Çindedir ve Çinlilerden öğreneceğimiz çok şey var. Yerli Türk otomobil üretiminde yine hammadde konusunda, işçilik konusunda, rekabet konusunda ve teknoloji konusunda Çin'e ihtiyacımız var..

Aynı Görüşte misiniz?
evet30
hayır16
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
12.11.2011 15:09
realizm realizm

Elin çinlisine laf atmadan önce millet olarak kendimize bakalım arkadaşlar.onlar sonuçta araba üretiyor,ya biz ne üretiyoruz?

Aynı Görüşte misiniz?
evet49
hayır7
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
17.10.2011 12:01
mustafaxman mustafaxman

şahin alırım be yaw

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır37
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
30.07.2011 04:05
ANCAP (E-NCAP)'tan 3 yıldız! ANCAP (E-NCAP)'tan 3 yıldız!

Araç E-NCAP'a bağlı olan ANCAP testlerinden 3 yıldız aldı arkadaşlar. 64km/h önden, 55km/h yandan. Anlaşılacağı üzere araç Avustralya pazarına giriş yaptığı için orada testlere tabi tutulmuştur.

How does ANCAP compare with overseas tests?ANCAP crash testing by a joint government/automobile association group was a world first. ANCAP has harmonised test procedures with the European NCAP group (Euro NCAP), which also conducts offset frontal barrier crash testing and side impact crash testing. The side impact crash test is also conducted in Japan but at the higher speed of 55km/h.

http://www.ancap.com.au/crashtestrecord?Id=398


Chery kimo böylelikle sunduğu fiyat karşılığından sınıfın alınabilecek en iyi f/p otomobil oranına sahip araçtır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet22
hayır8
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
15.05.2011 22:01

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer İlgili Haberler
Markalara Göre Tüm Haberler
Onno Usta
Anket

Otomobil Kullanmaya Kaç Yaşında Başladınız?

  • Oyla
Otomobil Kredi Hesapla
Kredi Tutarı
TL
Vade
Ay
Faiz
%
hesapla
AYLIK KREDİ TUTARI: TL
Abone