otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i A/T
Toyota, otomatik şanzımanda yenilikçi olduğu kadar gelenekçi teknolojilerden de vazgeçmiyor. Eleştirilere maruz kalan otomatikleştirilmiş manuel şanzıman (M/M) haricinde 4 kademeli geleneksel otomatik şanzıman artık Corolla’da yerini alıyor.
Test: Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i A/T





Motor kaputu altındaki 124 HP'lik benzinli ünite, 4 kademeli otomatik şanzıman ile M/M şanzımana göre daha uyumlu çalışıyor. Anahtarsız giriş ve start/stop düğmesi Elegant donanım seviyesinde standart.




Muhafazakar tasarımı ile bir üst sınıftaki otomobilleri hatırlatan Corolla, hiç olmadığı kadar uzun bir karosere sahip. Bagaj hacmi 450 litre. Kapağın dışında tutamak var ama içinde yok.



İç mekanda kullanılan sert plastik malzeme, Alman rakiplerine göre sıradan hissettiriyor. Ancak Toyota işçiliğine güvenmek gerek! İki farklı torpido gözünü bu sınıfta sadece Corolla sunuyor. Ön ve arka koltuklarda oturanlar için yeterli diz ve baş mesafesi sorunu yaşanmıyor.


Artılar ve eksiler

Artılar: Konfor, motor, direksiyon tepkileri, iç mekan hacmi.

Eksiler:
Ergonomi, görüş açıları, iç mekanda sert plastik malzeme.



Otohaber yorumu

Corolla'nın 1.6 lt'lik benzinli motoruyla birlikte sunulan 4 kademeli otomatik şanzıman görevini başarıyla yerine getiriyor. Yakıt tüketiminde, 124 HP'lik benzinli motorun da etkisiyle aşırıya kaçmayan Corolla, otomatik şanzıman konforunu tam anlamıyla yaşatıyor. Ani hızlanma ihtiyaçlarında ya da yokuşlarda doğru vites tercihleri yapan şanzıman övgüyü hak ediyor. Otomatik şanzıman için istenilen 2.000 TL'lik fark, trafikte geçirilen ilk anlardan itibaren karşılığını göstermeye başlayacaktır.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.