otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Renault Megane HB 1.5 dCi
Renault Megane HB’de dizel motor seçeneği, yakıt ekonomisiyle eş anlamda kabul edilebilir. 1.5 lt’lik turbo dizel motor 5.8 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimiyle bu sınıftaki mücadeleyi işaret ediyor.
Test: Renault Megane HB 1.5 dCi

Turbo dizel motor 105 HP'lik gücüyle yeterli çekiş gücünü sağlayabiliyor. Tüketim değeriyse başarılı sayılabilir. 6 ileri manuel şanzımanın geçişleri oldukça rahat. Opsiyonel olarak sunulan açılabilir panoramik cam tavan iç mekanın daha ferah olmasını sağlıyor. Panoramik cam tavan arka koltuklara kadar uzanıyor.



405 litrelik bagaj 1160 litreye kadar genişletilebiliyor. Yan destekleriyle vücudu çok iyi sarmasa da ön koltuklar oldukça rahat. Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon sayesinde ideal pozisyon sağlanıyor.

İç mekanda kullanılan yumuşak plastik ve deri malzemeler kaliteyi arttırıyor. Dijital hız göstergesi teknolojik havayı pekiştirmekte. Start/stop düğmesi bir önceki nesilden tanıdık ve güvenliği arttırıyor. Hız sabitleme veya sınırlama düğmesi vites kolunun yanında.


Artılar ve eksiler

Artılar: Geniş iç mekan, malzeme kalitesi, yol tutuş, zengin donanım.

Eksiler: Pedallardan gelen rahatsız edici sesler, yüksek hızlarda kabin içi gürültüsü.

otohaber yorumu

Dizel motorun sağladığı yakıt ekonomisi artık çok da şaşırtıcı değil. Önemli olan yakıt ekonomisinin yanında performans ve konforu da sunma becerisine sahip olunup olunmadığı. Turbo desteğiyle alt devirlerde canlanan motor, üst devirleri hiç sevmiyor. Ani hızlanma isteklerinde gaz pedalına daha fazla basmayı gerektiren motor-şanzıman kombinasyonu, bunun sonucunda yakıt tüketimi arttırırken, motor gürültüsünü de hissedilir derecede yükseltiyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.