Test: Kia Cerato 1.6 EX DSL
Yazıya oy verin :
25 Mart 2011 Cuma 12:08

Test: Kia Cerato 1.6 EX DSL

Kia, kompakt sınıf temsilcisi Cerato’nun hem görünümünü hem de turbo dizel motor seçeneğini yeniledi. Ön ve arka bölümlerinde değişiklikler gerçekleştirilen ve 115 HP gücünde 1.6 litrelik bir turbo dizele kavuşan otomobil, ödenen paranın karşılığını vermekte zorlanmıyor.

Kia, her yeni modelinde kalite çıtasını yükseltmeyi başaran bir üretici. Picanto modeliyle mini sınıfta, Sorento modeliyleyse SUV sınıfında lider konumda yer alan Kia'nın en son yeniliği makyajlı Cerato olarak yollara çıktı. Kompakt sınıf temsilcisinin görünümünü tazeleyen Kia, aynı zamanda otomobilin turbo dizel motor seçeneğini de yeniledi. Göreve başlayan yeni motor 115 HP'lik gücü sayesinde Cerato'yu kompakt sınıfın en güçlü 1.6 litrelik dizeli haline getiriyor. Kia Cerato'nun karoseri üzerinde yapılan makyaj özellikle ön ve arka bölümlerde etkili olmuş. Agresif tasarımlı ön panjuruyla makyajdan önce oldukça sportif görünen ön bölümü artık şık ve zarif olarak tanımlamak daha doğru. Tampon ve sis farı tasarımı da yenilenen otomobilin farlarında da ancak dikkatli gözlerin fark edebileceği küçük dokunuşlara rastlanıyor. Cerato'nun artık daha sade bir görünüm sunan arka bölümü de makyajdan nasibini almış. Bagaj kapağındaki eğimli yapı, yerini düz hatlara bırakmış ve stop grubu yenilenerek arka tamponda sis farlarına yer verilmiş. Karoserin çeşitli noktalarında krom çıtaların kullanılmış olması da Cerato'ya daha kaliteli bir görünüm kazandırmış. Yeterli genişlikte bir iç mekan sunan otomobilin en önemli olumsuzluğunun kompakt sınıf için biraz küçük olan 345 litrelik bagaj hacmi olduğunu söyleyebiliriz.




Cerato'da makyajla birlikte sunulmaya başlanan yeni motor 115 HP'lik gücü ve 255 Nm'lik maksimum torkuyla beklentileri karşılamayı başarıyor. Gerçek gücünü 2000 d/d üzerinde ortaya koyan CRDi motor, bazı Avrupalı rakiplerdeki dizel ünitelerden daha sessiz ve sarsıntısız çalışıyor. Motorun yanı sıra 5 ileri manuel şanzımanın oranlarında da bazı değişiklikler bulunuyor. İlk iki vites dişlileri 102 HP'lik versiyondakiyle aynı olan şanzımanın 3, 4 ve 5'inci vites oranlarıysa biraz uzatılmış. Maksimum hızın artmasını sağlayan bu işlemin ara hızlanma sürelerine olumsuz yönde etki ettiği bir gerçek. Şayet, 2005 yılında test ettiğimiz 102 HP'lik versiyon, 4'üncü ve 5'inci viteslerde yapılan ara hızlanma ölçümlerinde makyajlı Cerato'dan daha iyi değerlere imza atmıştı. Makyajlı ve makyajsız Cerato'nun 0-100 km/ s hızlanma süreleriyse oldukça yakın. (2007)



Baz Donanım: ABS+EBD, sürücü havayastığı, immobilizer, merkezi kilit, klima, far yükseklik ayarı, elektrikli ön camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, dijital saat, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, ön kol dayama, ön ve arka sis farları, aydınlatmalı torpido gözü, bagaj içi aydınlatma, çocuk koltuğu bağlantı noktaları, otomatik anten.



Artılar: Yeni dizel motor, rahat ve konforlu kullanım özellikleri, Avrupalı rakiplerine göre uygun satış fiyatı.

Eksiler: Kompakt sınıf için küçük bagaj, zayıf fren performansı.

Otohaber Yorumu: Makyajla birlikte daha şık bir görünüme bürünen Kia Cerato'nun 115 HP gücündeki 1.6 litrelik turbo dizel motoru beklentileri karşılamakta zorlanmıyor. Dengeli ve konforlu sürüş özellikleriyle beğenimizi kazanan otomobilin tipik Koreli tasarımıyla şekillenen iç mekanındaki kalite hissi de ödenen rakama göre oldukça iyi.




kalan karakter 1000

karayigitli80 karayigitli80

wolksvagen ile kia yı karşılaştırmaya almak bile abesle iştigaldir. kia fiyatına göre iyi arabadır, ancak wolksvagen gerçekten iyi arabadır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
14.03.2014 13:27
Angel Angel

bu kasa 2007 de yola çıktı.ancak siz 2012'de testini yapıyorsunuz aracın.buda güzel yani.
artık şu kore grubuna ön yargılı yaklaşıp,alman ve fransız markalarının araçlarını bilinçsizce övmeyi bırakın lütfen.

Aynı Görüşte misiniz?
evet28
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
10.05.2013 17:17
44ozan 44ozan

2012 hıglıne passata bile gerek duzde gerek yokusda plakasını okutmayı basarıyor cerato tek kelıme ile mükkeemmmel bır araç...passat 1.6 105 hp otomatık olmasına ragmen kesınlıkle focusla veya cıtroeenle kıyaslama yapömayın 330tlye 2000km gttm uzun yolda şakası yok :)

Aynı Görüşte misiniz?
evet23
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
03.12.2012 20:29
metın metın

ıyı araba

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
27.11.2012 19:10
ermiş 57 ermiş 57

ıkıncı el c4 veya 5 mı toyota corollamı cvp beklıyorum tşk ederım

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır3
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
06.06.2012 16:24
DADAŞ DADAŞ

Gardaş hiç tereddütsüz Toyota Corolla al derim.Adamlara helal olsun be.Bir araba bu kadarmı kaliteli olur.inan ben 1996'dan beri Toyotadan başka bir arabaya binmedim.Bir defa bin alış inan başka arabalara bakmazsın bile...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır13
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
30.06.2013 18:53

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer İlgili Haberler
Markalara Göre Tüm Haberler
Onno Usta
Anket

Otomobiliniz Kışa Hazır mı?

  • Oyla
Otomobil Kredi Hesapla
Kredi Tutarı
TL
Vade
Ay
Faiz
%
hesapla
AYLIK KREDİ TUTARI: TL
Abone