Test: Mitsubishi Lancer 1.5 M/T
Yazıya oy verin :
25 Mart 2011 Cuma 12:50

Test: Mitsubishi Lancer 1.5 M/T

Mitsubishi Lancer için hazırlanan reklamlarda “Köpekbalığı Karaya Çıktı” ibaresi kullanılıyor. Peki rakip markalar bunu bir tehdit olarak mı algılamalı? Kararlı ve agresif bir ifadeye sahip olan bu yeni sedan acaba çok satan rakiplerini ısırabilecek mi?

Ülkemizde kompakt sınıfın en çok satan modellerinin hangileri olduğu belli. Avrupalılar ile Honda Civic ve Toyota Corolla gibi Japon modeller satış sıralamasında açık farkla önde gidiyorlar. Bunun yanında diğer bazı modellerinse satış adetleri konusunda pek iddialı olamadıkları görülüyor. Biz onlara alternatif seçenekler diyoruz. Az satan ancak kemikleşmiş bir alıcı kitlesi bulunan bu otomobillere en iyi örneklerden biri Mitsubishi Lancer olarak gösterilebilir. Önceki nesli çok uygun fiyatlarla sunulmasına rağmen yine de alıcının yeteri kadar ilgisini çekemeyen bu otomobil, şimdi bir köpekbalığını andıran yepyeni görüntüsüyle yeniden vitrine çıktı. Bu sefer daha iddialı olduğuysa bir gerçek. Temsa şu ana kadar olan satış adetlerinden gayet memnun görünüyor. Peki Lancer alternatif bir model olmaya devam mı edecek yoksa bu sefer Civic ve Corolla gibi satış listelerinde üst sıralara mı oynayacak? Bu sorunun cevabı için yıl sonunu beklemeliyiz. Şu an bundan çok daha önemli bir soruyla karşı karşıyayız: Acaba Lancer, yeni neslinde Avrupalı ve Japon rakipleriyle baş edebilecek niteliklere kavuşabildi mi? Selefinden sadece 35 mm daha uzun bir karosere sahip olan yeni Lancer'ın görüntüsü fazlasıyla umut verici. Agresif bakışlara sahip olan otomobil önceki modelle hiçbir benzerliğe sahip değil. Mitsubishi'nin de söylediği gibi bizce de tam bir köpekbalığı gibi görünüyor. Aldığımız tepkiler standart bir Lancer'ın bile daha önce hiç çekmediği kadar fazla ilgi çekeceğini gösteriyor. Otomobilin karoserinde bazı tanıdık detaylar mevcut. Ön bölüm Volvo modellerini, arka bölümse bize biraz Alfa 159'u anımsatıyor. Ancak buna rağmen Lancer, daha keskin ve sert çizgileriyle tam bir Japon gibi görünüyor. Japon etkisi kabinde de devam ediyor. Lancer'ın ön konsolu sade bir görünüme sahip. Kolay anlaşılır kumandaların dizilimiyse oldukça ergonomik. Konsolun üst bölümünde gündüz farlar açıkken pek görünmeyen müzik sistemi ekranına yer verilmiş. Ortalama tüketim, anlık tüketim, ortalama hız gibi verilerin yansıdığı yol bilgisayarı ekranıysa, derin siperlikleri sayesinde sportif bir etki yaratan hız ve devir göstergelerinin tam ortasında yer alıyor. Lancer'ın kabinindeki kalite düzeyi maalesef dış görünüş kadar iddialı değil. Kullanılan sert plastik kaplamalar ve bu kaplamaların birleşme noktalarında açığa çıkan vasat işçilik, köpekbalığının kalite konusunda rekabete pek de hazır olmadığını ortaya koyuyor. Çünkü hem Avrupalılar hem de Civic ve Corolla gibi Japon rakipler kapılarının ardında daha kaliteli bir hava estiriyorlar. Bunun yanında Lancer'ın iç mekanı genişlik konusundaysa çok iyi bir tablo çiziyor. Mitsubishi'nin Sport Sedan olarak tanımladığı otomobil, bizi süsüpansiyon konforuyla oldukça şaşırttı.

Mitsubishi Lancer 1.5 M/T

Biz sportiflik amacıyla sert ayarlanmış ve biraz sarsıntılı bir yapı beklerken Lancer, darbe emme konusunda yetenekli sessiz süspansiyonlarla çıktı karşımıza. Sunulan tatminkar konfora rağmen yol tutuş konusunda da beklentileri karşılayan otomobil, ani yük değişimlerinde arkasını bırakmayı çok sevse de bu kaymaları kontrol altına almak çok zor olmuyor. Zaten test aracımızda bulunan ASTC'nin de bu konuda önemli yardımları oluyor. Maalesef otomobilin sürüşünde herşey güllük gülistanlık değil. Öncelikle kemikli ve belirgin vites geçişleriyle sportif bir tat veren ve Evolution gibi pist canavarı bir versiyonu bulunan Lancer'daki direksiyonun biraz daha net tepkiler vermesini beklerdik. Bunun yanında yol, rüzgar ve motor gürültülerinin kabine (özellikle yüksek hızlarda) fazlaca yansıyor olması yalıtımın da biraz zayıf olduğunu gösteriyor. Kabinde özellikle 100 km/s hızın üzerinde yüksek bir motor sesi duyuluyor. Bu da otomobilin daha iyi bir yalıtım kadar 6'ncı vites dişlisine de ihtiyaç duyduğunu gösteriyor. Yeni Lancer ülkemizde üç farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. Test aracımızdaki 109 HP gücündeki 1.5 lt'lik ünite 5 ileri manuel ve 4 kademeli otomatik şanzıman seçenekleri sunarken 143 HP'lik 1.8 lt hacimli diğer üniteyse sadece CVT şazımanla alınabiliyor. Bunların dışında turbo motora sahip Evolution versiyonları da bulunan Lancer'ın dizel motor seçeneğiyse daha önce de olduğu gibi yine mevcut değil. En düşük motor seçeneği olarak sunulan 1.5 litrelik ünite, sportif tınısıyla keyif verse de performanstan çok yakıt ekonomisine odaklanıyor. Fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s'ye 11.6 saniyede ulaşan Lancer 1.5 M/T testlerimizde 11.13 saniyelik bir süreye imza atmış olsa da, sakin ara hızlanmalar bu otomobilin uzmanlık alanının performans olmadığını gösteriyor. Makul tüketimse Lancer 1.5'in bir avantaj olarak öne sürebileceği konuların başında geliyor. Testlerimizde 6.8 lt/100 km'lik bir tüketime imza atan otomobil, alıcıların tutumluluk beklentilerine zorlanmadan cevap verebilecek gibi görünüyor.


Baz Donanım: ABS+EBD, BA (fren yardımcısı), ön-yanperde havayastıkları, sürücü diz havayastığı, ISOFIX, uzaktan kumandalı merkezi kilit, klima, MP3'lü radyo-CD çalar, yol bilgisayarı, manuel yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, tek dokunuşla açılabilen elektrikli ön ve arka camlar, elektrik ayarlı yan aynalar, orta kol dayama, far yükseklik ayarı, 16 inçlik çelik jantlar, arka sis farları.

Artılar: Süspansiyon konforu, sportif motor sesi, makul tüketim, diz havayastığı.

Eksiler: Malzeme kalitesi ve işçilik, frenler, bagaj yapısı, zayıf yalıtım, fiyat.



Otohaber Yorumu: Lancer'ın tasarımına diyecek hiçbirşey yok. Agresif bakışlara sahip olan otomobil bizce kompakt sınıftaki en iyi görünümlerden birini sunuyor. Ayrıca kabini geniş, süspansiyonları da oldukça konforlu. Peki köpekbalığı reklamlarıyla iddialı bir çıkış yapan Lancer bu özellikleriyle rakiplerini ısırabilir mi? Bizce Japon üretici, Lancer'ı Avrupalı ve köklü geçmişe sahip Japon modellerin karşısına çıkarmak istiyorsa biraz daha çaba sarfetmek zorunda. En azından pekçoğundan yüksek olan fiyatı karşılığında daha özenli bir işçilik, daha iyi frenler ve daha iyi bir yalıtım sunması gerekiyor. (2008)


kalan karakter 1000

ati ati

Sizden aynı aracın 1.6 mivec motorlu versiyonunun yol testinide istiyoruz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır3
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
24.06.2013 09:12
erdem erdem

malum aracın dizeli mevcut değil.benzin fiyatlarıda aldı başını gidiyor. araca lpg takmak istiyoruz fakat bu seferde magnezyum alaşım subap dedikodusu var. kafamız bir hayli karışık. bu konuda ne düşünüyorsunuz? uzun ve kısa vadede araca takılan lpg nin ne gibi artıları ve gibi eksileri olur

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
24.03.2013 16:38
LANCE EVOLATİON LANCE EVOLATİON

süper bi araba bütün oyunlarda var

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır4
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
06.11.2012 20:05
sarı sarı

aynı bizim araba eski kasa dogan

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır46
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
24.05.2012 14:18
hakan hakan

kedi uzanamadığı ciğer mundar der..

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
12.03.2014 11:28
ibrahim ibrahim

bende lancer kullanıcısıyım fakat torpido iç aydınlatması bile yok alın size bir eksi daha

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır32
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
24.05.2012 13:40
hakan hakan

hayır var....yanıltma milleti burada

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
12.03.2014 11:29

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer İlgili Haberler
Markalara Göre Tüm Haberler
Onno Usta
Anket

Yeni Fabia Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

  • Oyla
Otomobil Kredi Hesapla
Kredi Tutarı
TL
Vade
Ay
Faiz
%
hesapla
AYLIK KREDİ TUTARI: TL
Abone