otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Ssangyong Korando 2.0 4x4 AT
Türkiye’de daha çok Mercedes-Benz işbirliği ile tanınan Ssangyong, 60 yıllık köklü bir Güney Koreli üretici. Marka bu ortaklığın meyvelerinden olmayan yeni Korando ile ise daha geniş bir kitleye ulaşma hedefi nde. Koreli üretici, 2,0 litrelik motorlarına
Test: Ssangyong Korando 2.0 4x4 AT
Kimi otomobil markalarının, Türkiye'deki otomobil pazarına uygun motor seçeneklerini sunamamaları karşılığında yapabilecekleri fazla bir şey yok. Rakipleri, küçük hacimli motorlarla makul fiyatlar sunup pastadan büyük pay alabiliyor. Ama SsangYong bu kadere razı olmak istemiyor. 2,0 litrelik turbo dizel motorlu Korando modelinin fiyatını 1,6 litrelik rakipleriyle benzer seviyede tutabiliyor. Türkiye'de sadece 2,0 litre 175 HP'lik e-XDi 200 kodlu turbo dizel motor ile satılan Korando'da 88.950 TL'ye 4x2 (önden çekişli) 6 ileri manuel şanzımanlı seçenek alınabilirken, 7.000 TL fark ödenip 6 ileri otomatik de tercih edilebiliyor. 4x4 aktarmalı Korando ise sadece otomatik şanzımanla 102.950 TL'ye alınabiliyor.
Bu fiyatı, sınıfında dikkat çeken birkaç rakibiyle karşılaştırdığımızda; 163 HP'lik Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 OTM 140.670 TL, 184 HP'lik Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 OTM 133.700 TL'lik fiyatlarla karşılaşıyoruz. Bu durumda Korando tam anlamıyla kelepir kalıyor! Ama satış adetlerine baktığımızda ise rekabetçi fiyat ve zengin donanımın rakamlara yansımadığı görülüyor. Geçtiğimiz yıl ODD verilerine göre SsangYong Korando 343 adetlik satış adedine ulaşmış. Bu rakamın ne ifade ettiğini daha net anlamak için rakipleri arasındaki Ford Kuga'nın 1.344, Hyundai ix35'in 7.324 ve Nissan Qashqai'nin 11.430 adetlik satışlarına bakmak yeterli. Bunun sebebi ise açık. Türkiye'deki MTV ödemesinin motor hacmine göre alınması sebebiyle 2.0 litrelik silindir hacimli olanlar değil de 1.6 litre ve altındaki otomobillerin tercih edilmesi.
Tıpkı rakiplerinin birçoğunda olduğu gibi Korando'da baz fiyat seviyesinde bile, ABS, ESP, ARP (savrulma önleyicisi), FTCS (tam çekiş kontrol sistemi), HSA (yokuş kalkış desteği), BAS, sürücü ve yolcu havayastıkları gibi güvenlik donanımları standart olarak sunuluyor. Ancak Kuga gibi çarpışma önleyicisi, kör nokta uyarısı gibi elektronik yardımcılar kullanılmamış.
Korando'nun standart olarak sunulan LED'li gündüz farları, geniş hava girişli ön panjuru ve kaslı karoser çizgileri fark edilebilir bir tasarıma sahip olmasını sağlıyor. 4410 mm'lik uzunluğa ve 2650 mm'lik dingil mesafesine sahip olan araç çok heybetli görünmese de kabininde 5 kişiyi rahat ettirebilecek bir yaşam alanı sunuyor. İç mekana geçildiğinde geniş cam yüzeylerin de etkisiyle başarılı görüş açıları fark ediliyor.
İç mekanda Uzak Doğulu üreticilerin genelinde tercih edildiği gibi sert plastik malzeme hakimiyeti var. Bu da kalite algısını azaltıyor. Test aracımızda olduğu gibi modelin en üst fiyat seviyesinde yer alan 2,0 turbo dizel motor, 6 ileri otomatik şanzıman ve 4x4 çekiş sistemli Korando'da normal şartlarda gücün tamamı ön tekerleklere aktarılıyor. Bu sayede güç kaybı yaşanmayıp, hem hızlanma hem de tüketim konularında verimlilik sağlanıyor. Ancak, sistem ihtiyaç duyulduğunda gücü ön ve arka tekerlekler arasında yüzde 50 oranında dağıtıp, sürüş güvenliğini de arttırabiliyor. Bu özellik, asfalt zeminde ilerlerken tutunma güçlüğü yaşanabilecek durumlarda 4 tekerlekten çekişe ihtiyaç duyulduğunda farkını ortaya koyuyor. İstenildiğinde elektronik bir sistemle gücü dört tekerlek arasında eşit olarak dağıtmayı da seçebiliyorsunuz. Bu sayede ilerlemekte zorlandığınız bir zeminde daha istikrarlı yol almanız mümkün.
Yol tutuş konusunda, ani ağırlık transferlerinde yüksek karoser yapısına rağmen tedirginlik yaratacak salınımlar yaşatmayan Korando'nun çok kollu bağımsız arka süspansiyon yapısı konfor beklentilerini de karşılayabiliyor. Önde ise MacPherson kullanılmış. Kabin içerisinde süspansiyon gürültüsüyle karşılaşmamış olmamız konfor hanesine puan kazandırıyor. Yumuşak tepkiler veren direksiyon sistemi manevralarda avantaj sağlasa da sert hamlelerde ve yüksek hızlarda güvenlik hissini azaltan bir tercih olmuş. Karoserin yerden yüksek olması da bu tedirginliğin sebeplerinden bir diğeri. 2,0 litrelik turbo dizel motor, 175 HP ile sınıfının güçlüleri arasında yer alıyor. İlk kalkış anında bu gücü tam olarak hissettirmek yerine daha sakin bir hızlanma sunuyor. 360 Nm'lik maksimum torka ulaşılan 2000 ile 3000 d/d arasında ise hızlanma tecrübesi keyifl i bir hal alıyor. Araç sollarken Korando'nun ayak sürümemesinin faydası görülüyor. 6.26 saniyelik 60- 100 km/s ve 7.52 saniyelik 80-120 km/s'lik esneklik test verileri Korando'nun ara hızlanmalardaki beklentilere cevap verebildiğini gösteriyor. 6 ileri otomatik şanzıman ise vites değişimlerinde yeteri kadar hızlı olamıyor. Daha çok, performans yerine sürücüyü manuel şanzıman ile uğraşmaktan kurtaran bir çözüm gibi. Çift kavramalı otomatik şanzımanlı rakipleri düşünüldüğünde Korando epey geride kalıyor. Ortalama test yakıt tüketimi 8.1 lt/100 km olan Korando, 1747 kilograma ulaşan boş ağırlığı da göz önünde bulundurulduğunda makul bir değere imza attığını söyleyebiliriz.
Yolda oldukça fazla ilgi çekmesi dikkatimizden kaçmadı. Elbette bunda tasarımın etkisi tartışılmaz ama markanın bilinirlik sorunu en önemli dezavantajı. Ayrıca yüksek silindir hacimli motor ve geçmişten kalmış gibi hissettiren 6 ileri otomatik şanzıman ile yüksek satış rakamlarına ulaşması zor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.