B crossover sınıfı gittikçe zenginleşiyor. Satışların artması için kriterlerin başında otomatik şanzıman gelirken, dizel motor da cazibesini hiç kaybetmedi. Opel Mokka bu sınıfın en yeni oyuncularından biri değil belki, ama yeni dizel-otomatik ikilisiyle birçok kişi ilk kez Mokka'yla tanışmaya aday.
Mokka'nın 136 HP'lik dizel motoru hızlanma performansı iddasında değil. Alt devirlerde, özellikle ilk kalkış anında çok atak olamayan 136 HP'lik 1.6 CDTi, aracın 1470 kg'lik boş ağırlığının da etkisinde. Rakipleri arasında daha az güç üreten motorlarla kıyaslandığında benzer hızlanma verisi sunamasında da ağırlık direkt olarak etkili gibi görünüyor.
Dizel motor otomatik şanzımanla sadece önden çekişli olarak satılıyor. Net direksiyon ve yumuşak süspansiyon sistemi olan Mokka'nın çok zorlu yol koşullarıyla karşılaşılmadıkça dört tekerlekten çekişe ihtiyacı yok. Ancak yüksek ağırlık merkezi virajlarda ve ani şerit değişimlerinde karoserin fazla esnemesine yol açabiliyor.
Geleneksel tipte tork konvertörlü otomatik şanzımanın da hızlanma performansında öne çıkmak için bir çabası yok. Sakin ve sarsıntısız vites geçişleri sunan şanzıman istenildiğinde vites kolu üstünden manuel kullanım sunuyor.
Hızlanma konusunda çarpıcı veriler sunamasa da, Mokka 6,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle ekonomik.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer