otohaber_logo
Test Merkezi
Karşılaştırma :BMW 318i, Volvo S60 T3
Premium orta sınıfa giriş hayalleri, küçük silindir hacimli motorlar sayesinde artık gerçeğe daha yakın. Her ikisinde de aynı hacimli ancak silindir sayısı farklı turbo benzinli motorlar sunulan BMW 318i ve Volvo S60 T3, bu hayallere kimin daha yakın oldu
Karşılaştırma :BMW 318i, Volvo S60 T3

Küçük silindir hacimli motorların yaygınlaşması, Türkiye vergi sistemine göre avantajlı modellerin sayısını arttırıyor. Bu sayede premium sınıft aki modellere ulaşılması daha kolay hale geliyor. Bu değerlendirmeye 1,5 litrelik yeni motorlarıyla dahil olan BMW 3 Serisi ve Volvo S60'ı bir araya getirdik. Her ikisinin de şekerci dükkanından çıkmış gibi görünemesini sağlayan canlı renkleri dışında modern tasarımları da çekiciliklerini arttırıyor. Volvo'nun BMW kadar sportif göründüğü günleri de gördüğümüz için şanslıyız. Ancak bu ikili standart donanımlarından daha sportif olan ekipmanlara sahipler. İkilinin sportif görünümlerinde, performans departmanlarının donanım paketlerine sahip olmaları etkili oluyor.

BMW'nin M donanım paketi, geniş hava girişli ön tampon, hava kanallarıyla şekillenen arka tampon, çamurluktaki M logosu ve hafif alaşımlı M logolu jantlarla sportifl iği dışa vuruyor. Volvo'da da benzer felsefeyle sunulan R-Design donanımı S60'ın çok daha sportif görünmesini sağlıyor. Tamponlar ve jantlara yapılan R-Design dokunuşları S60'ın dinamizmini arttırıyor.

Sportif donanımlar kabin içerisinde de etkilerini gösteriyor. BMW'nin M logolu, üç kollu sportif direksiyon simidi ergonomik olduğu kadar markanın geçmişine de gönderme yapan bir tasarım. Ön koltuklar da M logolarına sahip. Oturduğunuz anda farklı oldularını hissettiren koltukların vücut destekleri çok başarılı.

Volvo S60'ta da R-Design etkileri direksiyon simidi üstündeki logoyla fark edilmeye başlıyor. Ergonomi S60'ta da yeterli seviyede. Ancak BMW'den daha kalın olan direksiyon simidi, elleri küçük olanlar için çok ergonomik hissettirmeyebilir ve direksiyon simidi üstündeki derin dikiş çizgisi de konforu azaltan bir diğer unsur.

BMW 318i'nin analog gösterge grubu, hatta klasik tipteki el freni kolu bile geleneklerine bağlılığı ve minimalizmi hissettiriyor. Volvo ise daha modern ve teknolojik olmayı tercih etmiş. S60'ın rahat takip edilebilen dijital gösterge grubu farklı temalar sunarak kişiselleştirmeye de izin veriyor. 318i'deki gibi geleneksel el freni kolu yerine S60'da elektrikli park freni kullanılmış. Bu sayede yerden tasarruf edilip orta kolçakta daha geniş bir alan elde edilmiş. Her ikisinin de kolçak içinde ve kapı içlerinde eşyalar için yeterli alanlar bulunuyor. 318i'nin vites kolu önünde, S60'ta bu konsolun arkasında eşya alanları da var.

Yaşam alanlarının genişliklerine baktığımızda özellikle arka koltuklara ulaşma konusunda 318i öne çıkıyor. Zeminden tavana sunulan mesefede de 3 Serisi 20 mm daha cömert. Volvo'da hem A hem de B sütunları çok eğimli tasarlanırken, BMW daha ergonomik bir tasarım seçerek daha geniş yan camlarla görüş açılarının daha sorunsuz olmasını sağlamış.

Sürüş dinamiklerini incelediğimizde her iki otomobilin marka imajlarına uygun karakterler sergilediğini görüyoruz. BMW 318i, sert süspansiyon ve direksiyon sistemiyle sportifl iği sürüşünde de sağlıyor. Ancak bunu yaparken konfordan önemli bir ödün vermemesi ise önemli bir başarı.

Volvo S60 ise tamamen konfor odaklı ayarlara sahip. Yumuşak direksiyon sistemi sürücüyü yormadan yönlendirme sağlıyor. Direksiyonun netliği konusunda sorun yaşanmıyor. Ancak geri bildirimleri ve hızlı yönlendirmelere verdiği tepkiler 318i kadar dinamizm odaklı değil. Manevra kabiliyetini de etkileyen direksiyonlar arasında 318i'nin bir adım önde olduğunu söyleyebiliriz.

Konu hızlanmaya geldiğinde S60'ın 16 HP güç ve 30 Nm tork fazlası olması beklenti yaratıyor. Önden çekişli otomobil 6 ileri vitesli Geartronic isimli otomatik şanzımanla sunuluyor. Tork konvertörlü şanzıman zaman zaman vites geçişlerinde geç kalıp beklenilen performansı engelliyor. Bu gibi durumlarda direksiyon arkasındaki kulakçıklarla vites değişimine müdahale etmek işe yarayabiliyor. BMW'nin 8 ileri otomatiği ise çok hızlı ve yerinde vites geçişleriyle bir adım öne geçiyor. Test aracında direksiyon üstünde vites değiştirme kulakçığı olmaması ergonomiden puan kaybettiriyor. Vites kolundan vites değişimi ise rahat yapılabiliyor.

Hızlanma testi verilerine baktığımızda fabrika verileriyle paralellik gösteriyor. S60, 0-100 km/s test verisinde yarım saniye daha iyi zaman yaparken, esneklik verilerinde de önde olmayı biliyor. S60'ın güçlü motoru hızlanma performansıyla öne çıkmasını sağlıyor. Ortalama yakıt tüketimlerine bakığımızda birbirine yakın test verileriyle karşılaşıyoruz.

Sonuç: Sonuç olarak; test araçları fi yatlarıyla büyük farklar yaratmazken, araçların karakterleri ayrılmalarını sağlıyor. Sportif ve dinamik karoseri, geniş ve ergonomik yaşam alanıyla 318i öne çıkarken, konforlu kabin ve sürüş özellikleri, hızlanma performansı ve buna rağmen makul yakıt tüketimiyle S60'ın da bu karşılaştırmada güçlü olduğunu görüyoruz.

Yazı: Koray Kodal / Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.