ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Megane’ın Motor Gücünü Nasıl Arttırabilirim?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA İLE OKUR MEKTUPLARI

Renault Megane’ın Motor Gücünü Nasıl Arttırabilirim?

04.02.2013 Pazartesi
RENAULT MEGANE’IN MOTOR GÜCÜNÜ NASIL ARTTIRABİLİRİM?

2004 model Renault Megane II HB 1.4 16V sahibiyim. Aracımda BRC marka LPG sistemi var. İlk sormak istediğim Bosch ve NGK gibi bazı üreticilerin iridyum ya da platin alaşımdan imal ettikleri LPG bujilerini aracımda kullanmanın ne tür artıları ya da eksileri vardır. Aracımı şehir içinde kullanıyorum ve yılda 12.000-15.000 km kat ediyorum. Ancak bu araçta görev yapan motorun 1.4 lt olması sebebiyle ilk kalkış ve yokuş çıkarken yeterli performansı sunamıyor. Bu performans düşüklüğünü telqfi etmek için motor gücünü ve torkunu, kullanım konforu ve özelliklerinden taviz vermeden basitçe arttırmak yani 1.6 lt'lik bir motor performansına yaklaştırmanın bir yolu var mı?
Nadir Erkaya

Sayın Nadir Erkaya
Renault Megane II 1.4'te görev yapan 16 supap 1.4 lt'lik motora uygulanan LPG sonucunda ilk kalkış performansında bir iyileşme söz konusu değildir. 1.4 lt gibi küçük hacimli ve atmosferik bir motorun büyük hacimlinin performansını sunması genel olarak mümkün değildir. Bu motorun sıkıştırma oranı ve kullanılan LPG ile özel bir bujiye ancak uzun ömürlü kullanımı açısından gerek duyulur. İridyum veya platinyum bujilerin maliyeti yüksektir. Genellikle de performanslı motorlarda yüksek sıkıştırma veya turbo gibi aşırı beslemenin ürettiği yüksek hararetle karşı karşıya olmaları nedeni ile tercih edilirler. Bu bujilerde ateşleme performansı normallerden daha yüksek olduğu için tercih edilir. Yüksek sıkıştırma ile yanma odasında oluşan ısı, normal bujilere göre çok kısa sürede oluştuğu için çeşitli sorunlar meydana gelebilir. Bu aksaklıklar ise motorun detenasyon yani vuruntuya maruz kalmasına sebep olur. Vuruntuda motorda büyük hasarlara neden olur. Sonuç olarak aracınızın motorunda pahalı bir buji yerine fabrikanın tavsiye ettiği ürünü kullanmanızda yarar var derim. Ayrıca LPG, benzine göre daha yüksek oktan değerlerine sahip olduğu için motorun işletim sistemi programının avanslı ateşlemeyle çalışmasını sağlar. Bu da yeni bir programlama ile bu yüksek oktanla çalışması için daha düzgün olacaktır. Bu gelişme sonrasında şikayetçi olduğunuz ilk kalkış gücü de bir miktar artacak ve sizi tatmin eder boyutlarda olacaktır.


kalan karakter 2000

ferit ferit

Megan 2 2004 model sahibiyim araci mi yikadiktan sonra bujiler su aldı ve cekisden çok düştü usta bujiler ve bobin sdeğişecek diyor asli varmı su an ariza lambası yanıyo cekis bide gszdan diyor gazı shell den aldım

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 17.04.2015 20:26
Mustafa Mustafa

Ferit kardesim dogrudur bende yasadim degistirdim performansini gorursun

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 14.02.2016 22:56

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN