Nissan Qashqai 1.6’ya LPG Taktırmamı Önerir misiniz?

2010 model Nissan Qashqai 1.6'ya LPG taktırmak istiyorum. Montaj sonrası araçta herhangi bir sorun yaşar mıyım? Bunu danıştığım kişiler motorla ilgili sorun olabilir dediler. Sizin bu konudaki öneriniz nedir? Acaba dizel motorlu bir araç almak daha mı mantıklı?
Celalettin Özinan/E-posta


Sayın Celalettin Özinan,
2010 model olan Nissan Qashqai 1.6, 117 HP'lik güç ve 158 Nm'lik tork üreten motoruyla ortalama 8.0 lt/100 km yakıt tüketiyor. Bu tüketim ortalaması yılda 3.000-4.000 km yol kat eden kullanıcılar için de ideal bir sonuçtur. Ancak bir yıl içerisinde araç aşırı kullanılıyorsa ve yakıt tüketimi de bu nedenle yüksek maliyetler çıkartıyorsa bunu yüzde 20-30 azaltmak için LPG uygulaması faydalıdır. LPG uygulamasının tüketim maliyetini azaltmasına rağmen uzun vadelerde motora zarar veren özelikleri de vardır. Bununla birlikte LPG'li araçlar hala yasak olduğu için kapalı otoparklara park edilemiyor. Ayrıca benzin ve mazotta bulunan yağlama özelliği motorun iç parçalarını yağladığı için LPG'de olmaması nedeni ile oluşan kuru çalışma özellikle supap sisteminde aşınma ve yıpranmalara neden oluyor. Bu da özel motor yağı kullanmak ve bazı LPG üreticilerin geliştirdikleri supap bölgelerini yağlayan ek donanımların çalışmasıyla gideriliyor. Servis konusunda ise uygulanacak LPG sisteminin yetkili servisler tarafından kabul görmemesi sonucunda garantili işlemin uygulamasında sorun oluşabiliyor. LPG ile normal periyodik bakımları da ayrı ayrı servislerde yaptırmak zorunda kalacaksınız. Diğer seçenek olan dizel motor ise yani 1.5 dCi'ın 110 HP'lik gücü, 240 Nm'lik torku göz önüne alındığında ortaya çekiş gücüyle ve yakıt tüketimiyle oldukça avantajlı bir model çıkıyor. Ortalama yakıt tüketimi de 6.0 lt/100 km olan Qashqai dCi'ın maksimum hızı da 177 km/s'dir. Maksimum hız benzinli motorlarda ise 181 km/s'dir. Dizelin de uzun vadede sorunlarından biri de kurumlanmadır. Ortalama her 40.000 km dolaylarında Carbon Clean işlemleri ile bu kurumların temizlenmesi gerekir. Zaman içinde de motorun yaşlanmaya başlaması ile de yedek parça ve tamir masrafları da benzinli motorlardan daha yüksek faturalar çıkartır. Sonuç olarak bu bilgiler ışığında yıllık ortalama kullanım kilometrenize göre seçimi siz yapacaksınız.

kalan karakter 1000

leyla leyla

2013 qashqai 1.6 tekna aracım var haziranda aldım 6000 km geçti ama hala şehir içi ve şehir dışında çok yakıyor gaz taktırmayı düşünüyorum araştırıyorum hangisi daha iyi diye

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır2
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
22.10.2013 14:11
Emin Tıpırdamaz Emin Tıpırdamaz

Leyla bende senin gibi kararsız kaldım ama taktirinca daha önce gaktirmadigima pişman oldum doldurduğun her depoda neredeyse yarım depo cebinde kalıyor ama kesinlikle ucuz birsey taktima

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
20.11.2013 19:19
Emin tipirdamaz Emin tipirdamaz

Benim 1.6 Nissan qashqai platinum vardi 45 binde LPG taktirdim pirins marka ozel yaglama sistemi var subab kurumasi ve asinmasina karsi biraz maliyeti yuksek ama suan memmunum (lpg montaji 3000 tl) lpg taktirmadan once depoyu 320 tl ye dolduruyordum 800 km demiyordu simdi 320 tlye 1200 km uzeri yol yapiyor ustelikte cekiste hissedilir bir dusme olmadi oncesi 110 km hizla ciktigim rampalari simdi yine ayni hizda cikiyor taktiracak arkadaslar kesinlikle pirins yaglama sistemli taktirmanizi tavsiye ederim zaten aracta basit ve ucuz sistemleri Kabul etmiyor taktirirsanizda zararini kendiniz cekersiniz

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
18.10.2013 00:16
yvarol yvarol

2011 1.6 Nissan qashqai tekna aracım var LPG taktırmayı düşünüyorum lütfen yardım kimisi taktırma diyor kimisi taktır diyor karar veremedim lütfen taktıran arkadaşlar hangi marka ve taktırayımmı

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
09.06.2014 15:21
leyla leyla

2013 qashqai 1.6 tekna aracim var haziran ayında aldım 6000 km şehir içi ve şehir dışında çok yakıyor lpg taktırmak istiyorum ama çekişi düşer diyorlar bende araştırıyorum benzin yetiştiremiyorum bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim saygılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır5
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
22.10.2013 14:15
mustafa Atalay mustafa Atalay

2011 qashqai 1.6 tekna aracim var ne lpg taktirmayi dusunuyorum ne de keske dizel alsaymisim diyorum. Yakit olarak cok iyi performans beklentimde yok yaris yapmiyorum kimseyle bana yetiyor. Benzin tuketimim sehir ici 7-7.5 arasinda uzun yolda 5.5-6 lt arasi 100 km de eh daha ne olsun. Renault motoru kullanilmakta ve bu motor da ekonomi icin ayarlanmis bir motor. Kazasiz surusler dilerim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet29
hayır8
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
17.08.2013 15:00
Mustafa Atalay Mustafa Atalay

Yahya bey Qashqai'de kullanılan motorların tümü Renault ile aynı motorlar benzinlisi de dizeli de. Yeni Qashqailer de aynı şekilde devam etmekte. 1.2 benzinli motor ve 1.6 dizel 130 bg. geçen sene Renault ta bu sene de Qasqai de kullanılmay başlandı.



Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
24.06.2014 11:32
sezgin sezgin

1.6 benzinli motorlarda da renault yaziyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla
şikayet et
X

En fazla 1000 karakter

şikayeti gönder
15.06.2014 16:39
yahya yahya

Mustafa bey, benim bildiğim benzinli modellerde renault motoru yok. Dizellerde var.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla