ARKADAŞINA GÖNDER
2001 Pisti
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

2001 Pisti

2001 Pisti

FORD FOCUS ST Kompakt sınıft a sürüş keyfi için her zaman en güçlü olmak gerekmiyor. Zira 250 HP ile 7 otomobilin en güçsüzü olan Focus ST gayet yüksek bir keyif yaşatmayı başarıyor. Üstelik gerek hızlanmada gerekse de tur zamanında yedilinin en yavaşı olmasına rağmen. Peki, bu nasıl oluyor? En büyük pay şüphesiz çok keskin ve çevik yönlendirme kabiliyeti ve ESP kapatıldığında gaz pedalına yapılan müdahalelerle birlikte virajı takip eden hareketli arka kısımda. Virajları 3 tekerlek üzerinde dönmek bir önceki nesilden de tanıdığımız bir Focus oyunu. Gaz pedalından gelen en ufak emre bile çok hızlı ve kesin itaat eden 2,0 lt’lik turbo, aynı zamanda daha yüksek hacimli motorlarda karşımıza çıkan güçlü sesiyle de keyfi arttırıyor. 250 HP normal şartlar altında kompakt bir otomobil için fazlasıyla yüksek bir değer olsa da, bu karşılaştırmada Focus’un geride kalmasına neden oluyor. Performans konusunda pistteki rakiplerini geriden takip eden Focus ST, normal bir kullanıcı içinse fazlasıyla hızlı. Viraja girişte herhangi bir sıkıntı yaratmayan ST, viraj çıkışında hızlanırken gücünü asfalta aktarma konusunda sıkıntı yaşıyor ve karoserin güçlü yanal salınımı yüzünden zaten az olan güç iyice heba oluyor. Focus ST’nin sallantılı yapısıyla birlikte en azından süspansiyon konforu konusunda bir fark yaratmasını bekleyenler hayal kırıklığına uğruyor. Yoldaki dalgalanmalara ve pürüzlere hassas yanıtlar vermeyen süspansiyon sistemi rakiplerinin gerisinde kalıyor. Makyajla birlikte değişecek olan kokpitte malzeme ve işçilik kalitesi ortalamalarda gezinirken, iddialı görünen Recaro üretimi spor koltuklar beklendiği kadar yüksek bir konfor sunmuyorlar. 5 kapılı hatchback ve station karoser seçeneklerinde sunulan Focus ST bu yönüyle aile kullanımına en uygun kompakt sporculardan biri olarak akılda kalıyor.