otohaber_logo
Haberler
BMW M5 Concept
BMW’nin sportif marka imajında en önemli rollerden birine sahip olan M model ailesinin en büyük sedanı olan M5, sonbaharda yollara çıkacak olan beşinci neslinin seri üretime yakın konsept versiyonu Şanghay Otomobil Fuarı’nda sahne alıyor.
BMW M5 Concept
Yüksek güç için atmosferik motorlarla yüksek devirler… BMW'nin M modelleri onlarca yıldır hep bu reçete ile performans tutkunlarına hitap ettiler. Ancak bir devir kapanmak üzere. Alman üretici, 2009 yılında X5 M ve X6 M modellerinde kullanmaya başladığı 4.4 lt'lik çift turbo beslemeli motordan sonra 1 Serisi M Coupe'de de 3.0 lt'lik bir turboya yer vermişti. Şimdi de sıra yeni M5'te! 2011 Şanghay Otomobil Fuarı'nda sergilenecek olan performans konseptinde, X5 M ve X6 M'de görev yapan 4.4 lt'lik çift turbo beslemeli V8 sahne alacak. Son nesil M5'te görev yapan 5.0 lt'lik V10, 507 HP'lik maksimun gücüyle araca 4.7 saniyelik 0-100 km/s hızlanması kazandırıyordu. 4.4 lt'lik V8'in X5 M'deki 555 HP'lik gücü dikkate alındığında, yeni M5'te bu seviyenin aşılmasına kesin gözüyle bakılabilir. Hatta Audi RS6'nın 580 HP'sinin geçilmesi de büyük bir ihtimal. Bir dönem yayılan 4 tekerlekten çekiş dedikodularına tezat bir şekilde alıştığımız gibi arkadan itişli olan M5 Concept, aktif bir arka aksa sahip olacak. Diferansiyel kilidi sensörler yardımıyla çok daha hızlı tepkiler vererek güç aktarımını ve yol tutuşu iyileştirecek. 20 inçlik arka tekerleklere aktarılacak olan turbo güç, yolunu artık 7 kademeli bir çift debriyajlı otomatik şanzımanla bulacak. Son nesilde görev yapan ve aşırı keskin vites geçişleriyle herkese hitap etmeyen sıralı SMG şanzımanın bu açıdan bakıldığında çok özleneceğini sanmıyoruz. Güç artışına karşın, Start-Stop Sistemi ve Efficient Dynamics tedbirleriyle yeni modelde ortalama tüketimin yüzde 25 oranında azalıp 11.0 lt/100 km seviyelerinde gerçekleşmesi bekleniyor. BMW tarafından aracın iç mekanıyla ilgili henüz bir açıklama yapılmasa karşımızda duran dış tasarım sonbaharda tanıtılacak olan seri üretim versiyonunda mikroskobik değişiklikler dışında korunacak. Çok büyük hava girişleriyle süslenen ön tamponda, motorun oksijen ihtiyacını gidermek için sis farlarına yer verilmezken, ön çamurluklardaki hava ızgaraları önceki nesli hatırlatıyor. Arka bölümde bagaj üstünde ince ve zarif bir spoylere kullanılırken, tamponun ortasındaki difüzörün iki yanını da birer çift egzoz süslüyor.

BMW M5 Concept Fotoğrafları İçin Tıklayınız...

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.