ARKADAŞINA GÖNDER
Hinduca Spor: DC Avanti
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Hinduca Spor: DC Avanti

30.01.2012 Pazartesi
HİNDUCA SPOR: DC AVANTİ

Bir dönem General Motors'un tasarımcıları arasında yer alan Hindistanlı Dilip Chhabria, kurduğu DC Design firmasıyla ülkesinin en büyük aksesuar üreticilerinden biri haline gelirken, sırada kendi otomobilini üretmek var.

Hindistan ve otomobil kelimeleri yan yana gelince muhtemelen aklınıza dünyanın en ucuz seri üretim otomobili olarak tanıtılan Tata Nano ve 1958 yılından bu yana neredeyse hiç değişmeden üretilen Hindustan Ambassador geliyordur. Peki bir spor otomobil aklına gelir mi? Hayır demeniz kadar doğal bir şey olamaz. Ancak bu da değişmek üzere. Zira GM'in eski tasarımcılarından Dilip Chabbria'nın kurduğu DC Design, Yeni Delhi Otomobil Fuarı'nda sergilediği Avanti konseptiyle Hindistan'ın ilk spor otomobiline imza attı. 2013 yılında seri üretime geçmesi planlanan Avanti, salt tasarımına bakıldığında piyasada "benim" diyen pek çok süpersporcuya meydan okuyacak kadar iddialı görünüyor. Ortadan yerleşimli motoruyla dikkat çeken DC Avanti konseptinde Ford imzalı 2.0 lt'lik bir güç ünitesi tercih edilmiş. 240 HP maksimum güç ve 366 Nm maksimum tork değerleri sunan motor standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilirken, Ford'un çift debriyajlı otomatik şanzımanı PowerShift de seçenek olarak sunulacak. 0-100 km/s hızlanmasını 7.0 saniye civarında tamamlayan Avanti, bu değerlerle ancak görsel olarak bir süpersporcu iddiası taşırken, ilerleyen dönemde sunulması beklenen 400 HP civarında güç üretecek olan Honda imzalı turbo V6'nın daha sıkı değerler sunması hedefleniyor. Yılda 3.000 adet üretilmesi beklenen DC Avanti için anavatanında 45.000 Euro seviyelerinde bir başlangıç fiyatı öngörülürken, araç seri üretim haliyle yollara çıktığında başka pazarlarda kendine yer bulup bulamayacağını göreceğiz.

DC Avanti Fotoğraf Galerisi İçin Tıklayınız.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN