ARKADAŞINA GÖNDER
10 Yıldaki Yakıt Tüketim Değişimi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

10 Yıldaki Yakıt Tüketim Değişimi

28.02.2012 Salı
10 YILDAKİ YAKIT TÜKETİM DEĞİŞİMİ

Geçen 10 yılda otomobiller ortalama yüzde 22 daha tutumlu hale gelirken her otomobilin günümüz koşullarında tüketim değerlerine sahip olması yaklaşık 18 milyar TL’lik bir tasarruf anlamına geliyor.

Teknolojinin en yoğun kullanıldığı sektörlerin başında gelen otomotiv, gerek Ar-Ge çalışmaları gerekse kurallara hızlı uyum sağlama kapasitesiyle gelişim konusunda atbaşı gitmeyi sürdürüyor. Gün geçmiyor ki otomotiv markaları yeni bir hedefe doğru ilerlemesin.

Otomotivin gelişiminde, güç,konfor,kalite ve güvenlik gibi birçok unsur zaman zaman ön palana çıkarken günümüzün en önemli konusu otomobillerin temel felsefesini bile değiştiren çevreci, ekonomik ve başta saydığımız dört unsuru tek elde barındıran modeller üretmek haline geldi. Alternatif yakıtlar, elektrikli araçlar veya hibridler hayatımıza hep bir amaç için girdi. Daha ekonomik, dolayısıyla daha çevreci otomobiller. Tabii ki tüm kullanıcıların aklında "çevreyi koruyalım" düşüncesinin olduğunu söyleyemesek de özellikle Avrupa ülkelerinde vergilendirmenin çevreyi koruma esasına göre yapılması, doğrudan bir ekonomi ve dolaylı bir çevreciliği ortaya çıkartıyor.

Peki ülkemizde durum nasıl?

2010 yılı TÜİK verilerine göre Türkiye'de yaklaşık 15 milyon motorlu kara taşıtı bulunuyor ve bunların yaklaşık yüzde 35'i, 10 yaş üzeri. Bu da trafikteki bir çok aracın günümüz teknolojilerinden ve güvenlik koşullarından yaklaşık 10-16 yıl geride kaldığını ispatlıyor. Avrupa'da hurda diye tabir edilen otomobillerin ülkemizde günlük hayatın bir parçası olarak kullanılması tehlikenin caddelerde olduğuna işaret. Bakımları yapılmamış, eski, güvenlik donanımları çalışmaz durumda olan otomobillerin bir de ekonomilerini kaybettiği düşünüldüğünde ortaya önemli bir soru çıkıyor: Bu otomobillere ne olacak?

Sorunun cevabını vermek yerine, 16 yaş olarak belirlediğimiz eski otomobil yaşını, istatistiklere uysun diye 10'a indirdik ve aynı marka-modellerin, 2002 ile 2012 yıllarında üretilen versiyonlarını, güç ve tüketim verilerine bakarak karşılaştırdık. Zaten sadece 10 yıllık süreçteki fark bile gelişimin ekonomi ve çevre yönündeki etkilerini göstermeye yetiyor.

Haberimizi oluştururken 10 yıl içerisinde satışına devam edilen 22 modeli ve ortalama yakıt tüketimlerini hesapladık. Türkiye'de Şubat 2012 dönemindeki benzin ve motorin satışlarını ortalama bir fiyat üzerinden baz aldık ve ülkede akaryakıta bir yılda harcanan parayı bulduk. Türkiye'nin bir yıllık yaklaşık akaryakıt faturası 81.6 milyar TL. Her otomobilin günümüz standartlarında harcayacağı "ideal" bir tüketim verisiyle ortaya çıkacak yüzde 22'lik farkın, ülke açısından yaklaşık 18 milyar TL'lik ekstra bir tasarruf sağlayacağı sonucunu bulduk. 18 milyar TL'ye neler yapılır, varsın siz düşünün!

kalan karakter 2000

Osman D Osman D

Geçenlerde okuduğum bir yazıda Türkiye'de rafineriden elde edilen benzinin iç piyasada satılamadığı için (5 TL ye satılmaz tabii) 1.5-2 TL ye tekrar dışarıya gönderildiğini, bunun da cari dengelere zarar verdiğini öğrendim. Yine bildiğim kadarı ile benzin vasfı nedeni ile motorine göre daha temiz bir yakıt. Hükümet pekala bir fiyat ayarlaması ile benzinin yurtiçi tüketimini artırabilir. Akaryakıt tüketiminde bir denge sağlayabilir. Benim ilk aklıma gelen benzin ile motorin fiyatını eşitlemek. Yetkilileri buradan göreve davet ediyorum: Temiz ve nitelikli yakıtı sadece yurtdışındakiler değil, bu ülkenin insanı ve atmosferi de hakediyor. Saygılarımla.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 17.04.2012 14:49
Sadece aracları yenilemek yetmez Sadece aracları yenilemek yetmez

Yüksek motorlu araçlar da fazla karbon salınımı yapmakta,Fazla yakıt tüketmekte şu anki vergi oranarı yüklek motor gücündeki araçların alımını engellemek açısından son derece olumlu.Hatta 1600 cc üzeri araç alımı daha da zorlaştırılmalı ve 1300-1600 arası için de ayrı bir ötv oranı olmalı.Hurda yasası çıkarsa da hurdayı verene sadece 1400 cc ye kadarki araçlarda indirim uygulanmalı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 01.03.2012 15:50
misafir misafir

Bir an önce hurda yasası çıkmalı..

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 28.02.2012 12:41

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN