ARKADAŞINA GÖNDER
Mercedes-Benz Arka Koltuk Aktif Emniyet Tokası
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Mercedes-Benz Arka Koltuk Aktif Emniyet Tokası

07.03.2012 Çarşamba
MERCEDES-BENZ ARKA KOLTUK AKTİF EMNİYET TOKASI

Sürücü ve yolcu güvenliğinin en önemli parçalarından olan emniyet kemerleri ve kemer tokası, arka koltuklarda fonksiyonu arttırılarak, daha kullanışlı, işlevsel ve güvenliği yüksek hale geliyor. İşte Almanların yeni teknolojisi.

lerde 60 yılı aşkın bir zamandır kullanılan emniyet kemerleri özellikle Avrupa ülkelerinde arka koltuklar için de bir mecburiyet. Çoğu zaman koltuğun iç kısmına gömülen ve karanlıkta görülmeyen orta koltuğun tokasına kemeri takmak için bile uğraşabiliyoruz. Yani arka koltuklarda kullanmak ön koltuk kadar kolay olmadığı ve özellikle çocukların da daha kolay ulaşmaları için , aktif emniyet kemeri tokasını geliştirdi. Bu parçaya kaza sırasında yaşanabileceklerden dolayı çeşitli fonksiyonlar eklenip aktif güvenliğin arttırılması hedefleniyor. Sistem sırasıyla şöyle çalışıyor: Aracın arka kapısı açılıp, yolcu koltuğa oturduğu sırada emniyet kemerinin tokası elektrik motoru yardımıyla 70 mm uzayarak kolay erişim sağlıyor. Yolcu, emniyet kemerini bağlama esnasında tokanın üzerinde bulunan ışık sayesinde özellikle karanlıkta aracın iç lambasını yakmadan emniyet kemerinin tokasını kolayca buluyor. Sonra kemer tokası kendiliğinden 40 mm'ye kadar geriliyor. Emniyet kemerinin uzamasında olduğu gibi geri çekilmesinde de bir elektrik motoru görev yapıyor. Yine araç park edildiği zamanda toka uzayarak emniyet kemerinin açılmasını kolaylaştırıyor. Aktif , PRE-SAFE sistemine bağlı olarak görev yapıyor. Sürüş sırasında kaza riskinin olabileceği durumlarda emniyet kemeri tokası geri çekilerek yolcunun kalça bölümündeki bağlantı kontrol altına alınırken, göğüs bölgesini de 80 mm hareket alanına izin verecek şekilde gergin tutuyor. Kaza anında arka koltuktaki yolcuların hareketleri emniyet kemeri ve tokası sayesinde kontrol altına alınıyor. Kaza sonrası ise yolcuların kolayca kurtulmaları veya acil müdahale ekiplerinin işlerini kolaylaştırmak için emniyet kemeri tokası otomatik olarak uzuyor. Bu sayede açılması da daha kolay oluyor. Mercedes-Benz, bu sistemi geliştirirken daha önce de olduğu gibi simülasyon ve cansız mankenleri kullandı. Dummy'lerin yapısı bir insanın biyolojik özelliklerini taşıyamasa da kaza anında, eklemler, kaslar, uyluk kemikleri ve diğer kemiklerin kaza öncesi ve sonrası hakkında önemli bilgiler veriyor. Öncelikle üst sınıflardaki modellerde kullanılacak olan sistem, zaman içerisinde diğer Mercedes-Benz binek otomobillerine de yayılacak.

Aktif emniyet kemeri tokası, otomobilin arka kapısı açıldığında kendiliğinden yerinden çıkıyor.

Kapı açıldığnda, emniyet kemeri takıldıktan sonra, kaza anında ve sonrasında kontrollü ve uzayan veya geri çekilen kemerde elektrik motoru görev yapıyor.

kalan karakter 2000

sanane sanane

kusura bakmayın ama mercedesin suçu yok türkiye cumhuriyetin suçu var

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 10.05.2013 21:18
Osman D Osman D

Mercedes'in çok kaliteli olmasının yanısıra otomotiv tarihindeki önemi de tabii ki tartışılmaz. Ancak motor yapısı Türk vergi sistemine hemen hiç uymuyor. 2145 ml dizel motoruyla 150 cc için %130 vergi dilimine girmesi bu markanın önündeki en büyük engel. Bu ortamda ancak parasını koyacak yer bulamayanlar için bir seçenek oluşturabilir. Artık günümüzde vergi sistemine çok daha uygun birçok rakip firma olduğu için bu markanın kitlelere yayılması bu mantık ile gerçekten zor. Ancak şöyle de diyebilirsiniz: Sanki bu markanın Dünya satışlarının yanında Türkiye o kadar da umurunda mı? Büyük olasılıkla değil.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 20.04.2012 23:51

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN