otohaber_logo
Haberler
En Hızlı Station: Audi RS 6 Avant
Audi’nin 1994’ten beri RS Avant modelleriyle sürdürdüğü station karoserde performans geleneğinin zirvesi 3 yıllık bir aranın ardından yeniden RS6 Avant olurken, sunulan kombinasyon ince bir deha ve delilik arasında geziniyor.
En Hızlı Station: Audi RS 6 Avant
Çok paranız da olsa bazen yeterince çok olmayabilir. Mesela 300 km/s sınırını aşacak bir spor otomobile ihtiyaç duyarsınız ve onu satın almaya gücünüz yeter. Ama o da ne? Evdekileri unuttunuz. Karınız ve çocuklar hatta belki bir de köpeğiniz… Alt alta çıkardınız, üst üste topladınız, evin işini görecek bir stationa paranız kalmadı. Size de yazık değil mi! Neyse ki Audi sizin gibi "şanssızlar" için süper bir çözüm üretti: Audi RS 6 Avant! Bu cümleleri Audi'nin pazarlama departmanı kurmuş mudur bilmiyorum; ama bildiğim tek şey yeni RS6 Avant'ın çok hızlı, çok güçlü ve çok büyük olduğu… Markanın standart modellerinin en baharatlı versiyonları için kullandığı RS takısını alan son model olan RS 6 Avant, ikinci neslin 2010'da
sona eren üretiminden sonra üçüncü nesille yeniden karşımızda. İkinci neslinde Lamborghini Gallardo ve Audi R8'de de görev yapan 5.0 lt'lik V10'un turbo beslemeli versiyonuyla 580 HP güç üreten RS 6 Avant, yeni neslinde çift turbonun desteklediği 4.0 lt'lik bir V8'e sahip. Bentley Continental GT ile Audi S6, S7 ve S8'den tanıdığımız ünite, 560 HP'lik gücüyle selefinden zayıf görünse de, 700 Nm'lik maksimum tork önceki modelden 50 Nm fazla. 0-100 km/s hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayarak hem selefini 0.7 saniye geride bırakıyor hem de bu sınıfın yeni referans değerine imza atıyor. Maksimum hızı standart olarak 250 km/s'de sınırlandırılan fantastik station, opsiyonel olarak sunulan Dinamik ve Dinamik Plus paketleriyle sırasıyla 280 km/s ve 305 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. 8 kademeli otomatik şanzıman motorun gücünü 4 tekerleğe birden aktarırken, motorda kullanılan silindir devre dışı bırakma sistemi sayesinde sakin kullanımda orta devirler aşılmadığı sürece 2, 3, 5 ve 8 numaralı silindirler devre dışı bırakılarak RS 6 Avant, karşımıza 4 silindirli bir station olarak çıkıyor. Standart olarak kilitli bir orta diferansiyele sahip olan RS 6 Avant, istek üzerine kilitli bir arka diferansiyelle de donatılabilirken, dinamik direksiyon sistemi, karbon-seramik frenler ve ayarlanabilir süspansiyon sistemi gibi opsiyonlar da sürüş dinamizmi için hızlı babaların beğenisine sunuluyorlar.


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.