HABERLER

45.000 TL'ye SUV

22.01.2013 Salı
45.000 TL'YE SUV

SUV kısaltmasını hem bir Toyota Land Cruiser hem de bir Peugeot 2008 ya da Renault Captur için ortak kullanmak biliyorum biraz garip. Ama pazarlama dünyasında işler böyle yürüyor. Fransa’dan gelen iki yeni küçük SUV haberi de insana bu üç harfli kısaltmanın kullanımının doğruluğunu sorduruyor. Neden mi?

Çünkü bugüne kadar öyle veya böyle kategorisine soktuğumuz modellerde 4 tekerlekten çekiş en azından seçenek de olsa sunuluyordu ancak ne Peugeot'nun ve Renault'nun yeni modelinde gücün 4 tekerleğe birden dağılması söz konusu değil. Her iki küçük sınıf temsilcisinde de güç sadece ön tekerleklere aktarılıyor. Fransa'dan gelen ve özellikle şehir hayatı yaşayanların ilgisini çekmeye aday iki modeli daha yakından tanımaya harf sırasında önde gelen Peugeot ile başlayalım.

Markanın ilk olarak bu yılın ikinci çeyreğinde Pekin Otomobil Fuarı'nda Urban Crossover Concept, sonrasında da Paris Otomobil Fuarı'nda 2008 Concept çalışmalarıyla adım adım izlerini sunduğu 2008'in tasarımında konsept çalışmalarına sadık kalınan çizgiler dikkat çekiyor. Ön ızgaranın tampondan bağımsız tasarlanması daha olgun bir yüzü beraberinde getirirken, ön kapılardaki dalgalı yan çizgi aracın platformunu kullandığı 208'le olan akrabalığının izlerinden biriyken, genel yapıda kompakt SUV ağabey 4008'den ilham alındığını da görmek mümkün. 4.16 metre uzunluğundaki 2008, Peugeot'nun 208'den önceki iki küçük sınıf neslinde yer verdiği station versiyonların da sonunu getiriyor.

208'den tanıdığımız benzinli ve dizel motor seçeneklerinin sunulacağı 2008, yılın ikinci çeyreğinde yollara çıkacak. 4 tekerlekten çekiş yerine 3008'den tanıdığımız önceden tanımlı programlara sahip çekiş kontrol sistemi Grip Control, küçük SUV'nin, daha doğrusu crossover'ın farklı yol koşullarında rahat ilerlemesi için çalışacak. Tıpkı Peugeot gibi küçük SUV pastasından lezzetli bir dilim almak isteyen Renault, bu uğurda Clio platformlu Captur'ı yollara çıkartıyor.


İlk olarak 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'ndaki radikal bir konseptle bizi Captur adıyla tanıştıran Renault, seri üretimde doğal olarak çok daha normal ve kabul edilebilir bir tasarıma yönelmiş. Markanın son dönem tasarım DNA'sını yansıtan Captur için büyütülmüş bir Clio tanımı da yapmak mümkün. 4.12 metre uzunluğundaki Captur'da Clio'da sunulan tüm donanımlar ve baz motorlar hariç tüm üniteler görev yapacak.

Fransız markanın pek de başarılı olamayan küçük MPV'leri Modus ve Grand Modus'ün üretimlerinin bitmesiyle doğan boşluğu da dolduracak olan Captur'da 4 tekerlekten çekiş sistemi yerine opsiyonel olarak mekanik bir ön diferansiyel kilidi de sunulacak.

kalan karakter 2000

efe gülen efe gülen

bi arkadaş bunlara suv demiş suv büyük jiplere denir bu arabalar büyük lastik takılmış b sınıfı küçük araba türçesi reno clio hatcback makyajlı. suv deyip kendimizi kandırmayalım.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla 11.11.2013 12:51
memet ali memet ali

arkdaşlar 1 .5 dci captur herkese tafsiye edilir hem konfor hemde yakıt cimriiliğinde hiç bi araçla kıyaslamayın çok çok az yakıyo 19 20 krş arasında yakıt var

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır4
cevapla 23.09.2013 09:16
cesur cesur

düşük motor her zaman dezavantaj motor aşındaıkça performans yakıt kaybına neden olur.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır13
cevapla 07.02.2013 14:54
kahraman kahraman

Oceon's arkadaşım senin çok paran var galiba..sen git 2000-3000 motorlu suvlara bin..biz 1.3 suv istiyoruz...serkan ve bülent arkadaşımın düşüncesin ekatılıyorum..

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır3
cevapla 04.02.2013 12:15
Bülent Bülent

hayatımız vergi oldu zaten ..bende 1.3 motorlu otomatik vitesli suv ları bekliyorum..en azından alt gelir guruplu vatandaşta bu suv havasını yaşamış olur..Parası olan gitsin 2000 motorlu ve daha üst motorlu suvları alsın..

Aynı Görüşte misiniz?
evet26
hayır3
cevapla 30.01.2013 20:09

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN