otohaber_logo
Haberler
45.000 TL'ye SUV
SUV kısaltmasını hem bir Toyota Land Cruiser hem de bir Peugeot 2008 ya da Renault Captur için ortak kullanmak biliyorum biraz garip. Ama pazarlama dünyasında işler böyle yürüyor. Fransa’dan gelen iki yeni küçük SUV haberi de insana bu üç harfli kısaltman
45.000 TL'ye SUV

Çünkü bugüne kadar öyle veya böyle SUV kategorisine soktuğumuz modellerde 4 tekerlekten çekiş en azından seçenek de olsa sunuluyordu ancak ne Peugeot'nun ve Renault'nun yeni modelinde gücün 4 tekerleğe birden dağılması söz konusu değil. Her iki küçük sınıf temsilcisinde de güç sadece ön tekerleklere aktarılıyor. Fransa'dan gelen ve özellikle şehir hayatı yaşayanların ilgisini çekmeye aday iki modeli daha yakından tanımaya harf sırasında önde gelen Peugeot ile başlayalım.

Markanın ilk olarak bu yılın ikinci çeyreğinde Pekin Otomobil Fuarı'nda Urban Crossover Concept, sonrasında da Paris Otomobil Fuarı'nda 2008 Concept çalışmalarıyla adım adım izlerini sunduğu 2008'in tasarımında konsept çalışmalarına sadık kalınan çizgiler dikkat çekiyor. Ön ızgaranın tampondan bağımsız tasarlanması daha olgun bir yüzü beraberinde getirirken, ön kapılardaki dalgalı yan çizgi aracın platformunu kullandığı 208'le olan akrabalığının izlerinden biriyken, genel yapıda kompakt SUV ağabey 4008'den ilham alındığını da görmek mümkün. 4.16 metre uzunluğundaki 2008, Peugeot'nun 208'den önceki iki küçük sınıf neslinde yer verdiği station versiyonların da sonunu getiriyor.

208'den tanıdığımız benzinli ve dizel motor seçeneklerinin sunulacağı 2008, yılın ikinci çeyreğinde yollara çıkacak. 4 tekerlekten çekiş yerine 3008'den tanıdığımız önceden tanımlı programlara sahip çekiş kontrol sistemi Grip Control, küçük SUV'nin, daha doğrusu crossover'ın farklı yol koşullarında rahat ilerlemesi için çalışacak. Tıpkı Peugeot gibi küçük SUV pastasından lezzetli bir dilim almak isteyen Renault, bu uğurda Clio platformlu Captur'ı yollara çıkartıyor.


İlk olarak 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'ndaki radikal bir konseptle bizi Captur adıyla tanıştıran Renault, seri üretimde doğal olarak çok daha normal ve kabul edilebilir bir tasarıma yönelmiş. Markanın son dönem tasarım DNA'sını yansıtan Captur için büyütülmüş bir Clio tanımı da yapmak mümkün. 4.12 metre uzunluğundaki Captur'da Clio'da sunulan tüm donanımlar ve baz motorlar hariç tüm üniteler görev yapacak.

Fransız markanın pek de başarılı olamayan küçük MPV'leri Modus ve Grand Modus'ün üretimlerinin bitmesiyle doğan boşluğu da dolduracak olan Captur'da 4 tekerlekten çekiş sistemi yerine opsiyonel olarak mekanik bir ön diferansiyel kilidi de sunulacak.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.