ARKADAŞINA GÖNDER
En Büyük Üç
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

En Büyük Üç

15.02.2013 Cuma
EN BÜYÜK ÜÇ

Orta sınıfının dinamizm kralı olan BMW 3 Serisi, sedan ve station karoserlerden sonra GT versiyonuyla karşımıza çıkarken, 3 GT, hem niş lezzetleri sevenlere hem de geniş bir kabin isteyenlere ancak station istemeyenlere göz kırpıyor.

'nin 3 Serisi'nde tüketicilere sunduğu bütünün çok eleştirilecek noktası yok. Sedan versiyondan söz ediyorsak aklımıza belki de kabindeki yaşam alanının ve bagaj hacminin sınırlarda yer aldığı gelebilir. Station dersek; tamam türü için iyi görünüyor olabilir ama sonuçta bir station değil mi? Yani mükemmel 3 Serisi'nin tanımını yaparken, sedan'ın dinamizmini, station'ın kullanışlılığını özel bir tasarım ve daha geniş bir yaşam alanıyla sunan bir den bahsediyoruz. Münihli marka farklı beklentileri karşılamak ve pazardaki nişleri doldurma konusunda iddialı olduğunu 5 GT ve 6 Gran Coupe gibi modellerle bizlere bir süredir gösterirken. Premiumun üst katlarında yer alan bu ikiliden farklı olarak BMW, bu kez orta sınıfta bir nişi doldurmaya çalışıyor. Geçtiğimiz aylarda fotoğraflarını ilk kez 'de gördüğünüz 3 Gran Turismo, ya da kısaca 3 GT nihayet resmi olarak karşımızda. Ön tasarımında 3 Serisi'nin diğer üyeleriyle neredeyse aynı yüzü sunan 3 GT'de, farlar, motor kaputu ve ön tamponda küçük farklar var. Ön çamurluklara eklenen hava çıkışları bir süre sonra yollara çıkacak olan BMW 4 Serisi'nde de görev yapacaklar. L formlu stoplar BMW geleneği olarak burada da karşımıza çıkarken, dik bir açıyla inen bagaj kapağında otomatik bir spoyler de gizlenmiş. Tavan ve bagaj gibi aykırı tasarımın ana iki unsurunda bir üst sınıftaki ağabey 5 GT'den izler sunan 3 GT, 4624 mm uzunluğundaki sedan ve station kardeşlerinden neredeyse 200 mm daha uzun. 4.82 metre uzunluğundaki 3 GT'nin 2.92 metrelik dingil mesafesi de kardeşlerinden tam 11 cm daha uzun. 1.49 metrelik yükseklik, normal 3 Serileri'nden 8 cm fazlayken, sürüş pozisyonu da yaklaşık 6 cm yükseltilmiş. Artan boyutların en fazla etkisinin görülmesinin beklendiği yer olan arka koltuklarda diz mesafesinin sedan ve station versiyonlara göre 7 cm arttığı iddia edilirken, 520 litrelik bagaj hacmi de station karoserli bir 3 Serisi'nden 25 litre daha fazla. 3 Serisi'nin diğer karoser tiplerinde olduğu gibi 5 donanım paketiyle satışa sunulacak olan 3 GT'de güçleri 143 HP ile 306 HP arasında değişen iki dizel ve üç de benzinli motor seçeneği sunuluyor. 6 ileri manuel ve 8 kademeli otomatik şanzıman alternatiflerinin mevcut olduğu 3 GT'de, yaz döneminde hem 218 HP'lik daha güçlü bir dizel (325d) hem de 4 tekerlekten çekişli xDrive versiyonları da sunulacak.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN