ARKADAŞINA GÖNDER
Hayalden Gerçeğe
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Hayalden Gerçeğe

01.03.2013 Cuma
HAYALDEN GERÇEĞE

Volkswagen’in 2002 yılındaki ilk 1 litre otomobili konseptiyle başladığı rüyası, 2013 Cenevre Otomobil Fuarı’yla birlikte gerçeğe dönüşürken, küçük bir seri halinde üretilecek olan XL1 otomotiv tarihini değiştiremese de, en azından geleceği şekillendirmeye yardımcı olacak.

Ferdinand Piëch, Volkswagen'in bugününde önemli bir paya sahip. Doksanların başında zarar eden markanın başına geçen ve akıllı hamleleriyle Volkswagen'i düzlüğe çıkaran isimlerin başında olan Piëch, 2002 yılında Almanya'daki bir Volkswagen toplantısına Volkswagen 1L adındaki acayip bir konsepti kullanarak katılmıştı. Gerçek yol koşullarında 0.89 lt/100 km gibi sansasyonel bir ortalama tüketim değeri elde eden konsept, üzerinden 11 yıl geçtikten sonra XL1 adını alarak seri üretim haliyle Cenevre'de sahneye çıkacak. Markanın, 2009 Frankfurt ve 2011 Katar Otomobil Fuarları'nda bugün karşımızda olan aracın önünü açan konseptlerini sergilediği XL1'de 2 silindirli 0.8 lt'lik dizel motor ile 20 kW gücündeki elektrik motorundan oluşan bir hibrid sistem görev yapıyor. Volkswagen'in Golf ve Polo gibi modellerinde de görev yapan 1.6 lt'lik dizelin yarılanmış hali olan 2 silindirli dizel 48 HP gücünde ve 7 kademeli DSG şanzımanla kombine edilmiş. Volkswagen XL1'in sistem gücünü 51 kW ve sistemin maksimum torkunu 140 Nm olarak açıklarken, aracın ön bölümde 5.5kWh kapasiteli lityum iyon bataryalar yer alıyor. Sadece elektrik enerjisiyle 50 km boyunca emisyonsuz olarak yol alabilen 2 kişilik XL, işin içine dizel motor da girdiğinde toplamda yaklaşık 550 km'lik menzile ulaşıyor. 0.186 Cd'lik aerodinamik katsayısıyla seri üretim otomobiller arasında en başarılı değeri sunacak olan XL1 795 kg ağırlığında.
Seri üretimden önceki son iki konseptte sürücü ve yolcunun arka arkaya oturduğu bir kabin sunan XL1'de, seri üretim halinde ise sürücü ve yolcu yan yana oturuyor. Bu yapı yüzünden aracın genişliği 1.67 metreye ulaşmış. Bilimkurgu filmlerinden fırlamış gibi duran dış tasarıma karşın kokpitte neredeyse her nokta herhangi bir küçük otomobilde kullanılabilecek kadar olağan. Aerodinamik formu bozmamak adına yan aynaların yerine küçük kameraların kullanıldığı XL1'de arka tekerlek yuvası da kapatılmış.
İlk etapta yaklaşık 50 adetlik küçük bir seri halinde üretilecek olan XL1'in satış fiyatı belli değilken, Alman marka, ürettiği modelleri uzun süreli kiralama yoluyla da tüketicilere sunmayı düşünüyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN