ARKADAŞINA GÖNDER
Maaile Makyaj
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Maaile Makyaj

01.03.2013 Cuma
MAAİLE MAKYAJ

İsveçli markanın tarihinde ilk kez yaptığı bir atılımla 6 modeli aynı anda makyajlaması, mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı’na yapılan hazırlığın bir göstergesi. Biz de otohaber olarak öncülüğümüzü yine gösterdik ve yenilikleri markanın kalbi olan Göteborg’da inceledik.

Her yıl mart ayında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı, markaların yeniliklerini dünyayla paylaştıkları önemli bir buluşma noktası. Bu sene her yıl olduğu gibi Avrupalı markalar şova iyi hazırlanıyor. Geely'ye satılmasının ardından Uzakdoğu pazarında yerini sağlamlaştıran İsveçli Volvo da sınava iyi çalışıyor. Model ailesinin temel taşlarını oluşturan, S60, V60 ve XC60'la yetinmeyen operasyona, V70, XC70 ve S80 de dahil. Markanın özellikle Avrupa'da ve Amerika pazarında en çok sattığı modellerin başında gelen XC60'a makyaj ilk olarak, gövdedeki rengin siyahlardan arındırılmış ve bütün bir şekilde devam etmesiyle etkisini gösteriyor. Izgara üzerindeki yatay çizgiler ve kaputun yeni çizgileri XC60'ın daha geniş gözükmesini sağlamış. Yeni gündüz farları ve aynalar dış detayları oluştururken, iç mekanda yapılan değişikliklerde yeni koltuklar dikkat çekiyor. Yan destekleri geliştirilmiş koltukların haricinde iç mekanda en fark edilir değişiklik V40'tan tanıdığımız 3 farklı temalı yeni ve şık göstergeler oluyor. Yine aydınlatmalı vites de özellikle gece sürüşlerinde sürücüye görsel açıdan destek oluyor. Sensus Connected Touch, 7 inçlik ekran ile birlikte teknolojiyi otomobilin iç mekanına getiriyor. Markanın önemli modellerinden S60 ve V60'ta da yeni farlar ve daha kıvrımlı bir kaput var. Farların yanından tampona alınan gündüz farları S60 ve V60'ın bakışlarını değiştirirken, ön tasarımda güvenliğin önemli unsurlarından radarın tampona entegre edilmesi tasarım detaylarından. İşin motor tarafında Türkiye'de en çok tercih edilen Volvo modelleri olan D2 1.6 lt dizeli otomatik şanzımanlı versiyonunda, 4.3 lt/100 km olan tüketim 4.1 lt/100 km'ye düşürülmüş. Direksiyon üzerindeki kulakçıklarla vites değişiminin ilk kez bu makyajla birlikte Volvo modellerine uygulandığını da ilave edelim. Far teknolojisindeki gelişimden de nasiplenen yeni Volvo modellerinde uzun farlar sürekli yanıyor, karşıdan araç geldiğinde otomatik olarak kısalar devreye giriyor. City Safety'nin de kullanım hızı 50 km/s'ye yükseltilmiş. BLIS'in yeni radar sisteminde arka radarlarla 70 metre geriden gelen araçların takibi sağlanırken güvenlik de arttırılıyor. Çapraz Trafik Uyarısı'yla da park halindeki araçlara kolaylık sağlanıyor. İşte bu sistemlerin hepsi artık Volvo modellerinde bulunuyor.
Almanlar Çin Ortaklığımızı Kıskanıyorlar
Volvo Car Group Ürün Stratejisi ve Model Gamı Yönetimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Lex Kerssemakers ile markanın stratejilerini konuştuk. Geely ortaklığının düşünüldüğü gibi markayı Çinlileştirmek yerine büyüttüğünü söyleyen Kerssemakers, "Diğer markalar Çin pazarında ortak ararken biz çoktan yol aldık, bizi kıskanıyorlardır" dedi. Şu andaki satışlarını iki kattan fazla arttırıp 2020 yılında 800.000 adetlere ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Kerssemakers, aynı yıl bir önemli hedeflerinin daha olduğunu bunun da Volvo modelleriyle 0 ölümlü kaza olduğuna dikkat çekti. Geliştirilen teknolojilerin ve güvenlik ekipmanlarının trafik güvenliğini arttırıcı önlemler olduğuna dikkat çeken Kerssemakers, "hedefimize ulaşıp herkese örnek olacağız" dedi.
4 Silindirli Yeni Motorlar Geliyor
Volvo'nun yeni pazarlama ve üretim stratejisinin temelini oluşturan, aynı yapılı 4 silindirli, benzinli ve dizel motorlar markanın mevcut motorlarının değişimi anlamına geliyor. Mesela mevcut PSA bazlı D2 motorun yerini yakında 120 HP'lik Volvo'nun kendi üretimi bir dizel makinenin alacağını söyleyebiliriz. Mayıs ayında üretilmeye başlanacak makyajlı modeller için bir buçuk yıl uğraştıkların söyleyen Volvo CEO'su, Hakan Samuellson, ortalama her modelde 4 bin parçanın değiştiğine işaret etti. XC90'ı makyaja dahil etmediklerini söyleyen Samuellson, 2014'ün sonunda XC90'ı da yeni yüzüyle sergileyeceklerini ifade etti. SUV kullanıcılarının yüzde 95'inin off-road'a gitmediklerini ve şehir hayatını sevdiklerini bu nedenle otomobilleri iletişim araçlarıyla donattıklarını dile getirdi. Samuelsson "En arzulanan marka olma hedefimiz var" dedi.
Otohaber Dergisi Yazı İşleri Müdürü Volkan Demirkuşak'ın yorumu, " Cenevre'den yaklaşık 15 gün önce özel bir organizasyonda gördüğümüz makyajlı Volvo modellerinin 2013'ün üçüncü çeyreğinde ithal edilmesiyle birlikte İsveçli markanın elin güçlenecek gibi görünüyor. En çok neyi beğendim? Yeni gösterge grubunu".

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN