ARKADAŞINA GÖNDER
A3 İçin Bagaj Vakti
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

A3 İçin Bagaj Vakti

05.04.2013 Cuma
A3 İÇİN BAGAJ VAKTİ

Premium kompakt sınıfın yaratıcıları arasında yer alan Audi A3, üçüncü neslinde hatchback’in yanında artık bir de sedan versiyona kavuşurken, artan boyutlar, dinamik tasarım ve ulaşılabilir fiyatlar, ağabey A4’ün de canını sıkabilir.

Bir i git gide büyütürseniz geride bıraktığı boşlukları doldurmak için yeni bir modele ihtiyaç duyabilirsiniz. 'deki durum tam da bu! Markayı orta sınıfta temsil eden A4, 1994'te yollara çıktığında uzunluğu 4448 mm iken, 2000 yılında yollara çıkan ikinci nesilde uzunluk 4544 mm'ye çıktı. Bugün yollarda olan üçüncü nesilse tam 4.7 metre uzunluğunda. Aradan geçen yaklaşık 20 yılın sonunda Ingolstadt'tan gelen orta sınıf sedan neredeyse 25 cm uzamış. Sınıf farkı yaratacak kadar fazla olan bu artışın sonunda Audi programında artık daha ele avuca sığan, daha kompakt bir sedan da gereklilik haline geldi. Markanın ilk kez 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'nda bir konsept olarak sergilediği kompakt sedan, bugün artık seri üretim haliyle karşımızda duruyor. Mercedes-Benz'in CLA atağına hızlı bir kontra diyebileceğimiz , hatchback kardeşlerine göre biraz daha kaslı hale gelen motor kaputu ve küçük değişikliklerin yapıldığı ön tamponuyla ikinci bakışta fark edilebilecek de olsa kendine özgü bir yüz taşıyor. 2.64 metrelik dingil mesafesi A3 Sportback ile aynı olan A3 Sedan'ın 4.46 metrelik uzunluğuysa 5 kapılı kardeşinden 15 cm fazla. Aracın sportif tasarımında önemli bir rol oynayan tavan yapısı yüzünden toplam yükseklik A3 Sportback'ten 9 mm azken, şişkin çamurluklar genişliği 11 mm arttırmış. Çıkıntılı bagaj kapağı ve iki parçalı yatay stoplarıyla çok fazla sürpriz barındırmayan arka bölüm de işin içine katıldığında, A3 Sedan için suda çekmiş A4 Sedan benzetmesi yapılabilir. Zira iki araç arasında 24 cm'lik bir fark. Bu tercih, Mercedes-Benz'in CLA'daki felsefesinden oldukça farklı. Çünkü Mercedes-Benz, tıpkı A3 Sedan gibi kompakt bir model olan CLA'yı 4.63 metrelik uzunluğuyla bir üst sınıfta yer alan C Serisi'nden bile uzun bir otomobil olarak üretiyor. 425 litrelik bagaj hacmi bir tasarım otomobili için kabul edilebilir gibi görünse de, Premium olmayan rakiplerde çok daha iyi değerlerin sunulduğu da unutulmamalı. Kokpiti ve kabini A3 ailesinin 3 ve 5 kapılı iki üyesiyle aynı olan A3 Sedan'da başlangıçta 1.4 lt 140 HP ve 1.8 lt 180 HP benzinli ile 2.0 lt 150 HP dizel motor seçenekleri sunuluyor. 1.4 lt'lik benzinli ve 2.0 lt'lik dizel üniteler 0-100 km/s hızlanmasını 8.4 saniyede tamamlayıp 213 km/s maksimum hıza ulaşırken, 1.8 lt'lik seçenekte bu değerler sırasıyla 7.3 saniye ve 232 km/s. Şimdiye kadar mevcut modellerinin performans versiyonlarını normal versiyonlarla araya zaman koyarak tanıtan Audi, A3 Sedan'da modelin S3 Sedan versiyonunu da eşzamanlı tanıtıyor. 300 HP gücündeki 2.0 lt'lik benzinli ünite gücünü 4 tekerleğe birden aktarırken, diğer motor seçeneklerinde olduğu gibi sürücüye manuel ve otomatik şanzıman alternatifleri sunuluyor. Karoserindeki sportif eklentilerle kendini belli eden S3 Sedan, 0-100 km/s hızlanmasını otomatik şanzımanla 4.9 saniyede tamamlarken, maksimum hız 250 km/s'de sınırlandırılmış. New York Otomobil Fuarı'nda tanıtılan lüks kompakt sedan, yaz sonunda satışa sunulurken, aracın 25.000 Euro'luk Almanya başlangıç fiyatı eşdeğer bir A3 Sportback'ten sadece 400 Euro daha pahalı.

Diğer A3 modelleriyle aynı olan kokpitte sadelik ve sportiflik hakim. İşçilik ve malzeme kalitesi premium beklentileri karşılayacak.

kalan karakter 2000

erko erko

alınır

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır4
cevapla 17.04.2013 18:49
uzman uzman

Pahallı ama çok güzel.

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır0
cevapla 10.04.2013 20:57
aga aga

elalemin almanı yarı fiyata binecek bende dünya para verecem yok abim yok audi kendi vatandaşına satsın bmw mersoda öyle

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır4
cevapla 06.04.2013 20:01
dede dede

elalemin almanı bu aradayı sıfırdan yapıyor... civatasından somununa, aerodinamiğinden koltuk dikişine kadar tasarlıyor arge yapıyor... 25.000 euro fiyat koyuyor. Bizim ülkemizde vergiler binince %40 ötv %18 kdv arabanın değeri %58 artmış oluyor zaten buda 40.000 euro yapıyor yani herşeyini yapan adam 25.000 e malzeme dahil araba veriyor bizim ülkemizde satılıyor diye 15.000 euro vergi alıyor o yuzden adam kendi vatandaşına satacak bizle mi uğraşacak... avrupa da araba hiç bir zaman lüks olmadı...

Aynı Görüşte misiniz?
evet33
hayır0
cevapla 09.04.2013 12:43
uzman uzman

A3 serisi Audi'nin en güzel tasarımı.Özellikle de kontrol paneli yenilikçi ve kullanımı kolaylaştırmak için tasarlanmış.Audi'nin diğer tekdüze tasarımlarından farklı bir tasarım.olmuş.

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır1
cevapla 06.04.2013 18:15
uzman uzman

Çok güzel ama çok pahallı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet21
hayır4
cevapla 05.04.2013 18:41

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN