otohaber_logo
Haberler
Yüksek Beklentiler
Kompakt crossover segmentinin önlenemez yükselişine kayıtsız kalmayan Mercedes-Benz, Şanghay’da sahneye çıkartacağı GLA konseptiyle A Serisi’nin yerden yüksek ve maceracı versiyonunu tanıtırken, Volkswagen’in sıkıcı tasarım eleştirileri yine Şanghay’da ta
Yüksek Beklentiler

Çin'in dünyanın "en"lerini barındıran ülke olduğunu biliyoruz. En kalabalık nüfus, en ucuz iş gücü, en yüksek karbondioksit salımı, en fazla taklit üretim… Bu liste böyle gider. Düne kadar geri kalmış ve fakir olarak görülen bu büyük ülke, bugün lüks markaların hedefinde. Otomotivin kaymak tabakası diyebileceğimiz üreticiler, en yeni modellerini tüm dünyaya tanıtmak için Çin'i sahne olarak seçiyorlar ve Mercedes-Benz de bu kategoriye giren markaların başında geliyor. Son olarak 2011 yılındaki fuarda güncel A Serisi'nin seri üretime hazır bir konseptini sergileyen Stuttgartlı marka, 2 yıl sonra bu kez A Serisi'nin crossover versiyonu olan GLA'yı seri üretime çok yakın haliyle bir konsept olarak sahneye çıkartıyor. 4383 mm'lik uzunluğuyla aynı platformu kullandığı A Serisi'nden yaklaşık 10 cm uzun olan GLA konseptinin 1579 mm'lik yüksekliği de A Serisi'nden neredeyse 15 cm fazla. Genişliğin de 20 cm artması eklendiğinde GLA konsepti, platform kardeşi A Serisi'ne göre daha heybetli bir görünüme kavuşmuş. Temel tasarımı A Serisiyle olan akrabalığını açıkça ortaya koyan konseptte kullanılan tavan rayları, tampon ve çamurluk gibi bölgelerde kullanılan korumalarsa aracın crossover yönünü vurguluyor. A 250'de görev yapan 211 HP gücündeki 2.0 lt'lik benzinli turbo ünite, ürettiği gücü 7 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzımanla 4 tekerleğe birden aktarıyor. Seri üretim zamanı geldiğinde 1.6 lt'lik benzinli ve 1.8 lt'lik dizel motorların da seçenekler arasına eklenmesi beklenirken, 360 HP'lik A 45 AMG gibi bir performans versiyonu da gündeme gelecek. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda seri üretim haliyle sergilenecek olan GLA, yılın son döneminde Türkiye'ye merhaba diyecek. Kağıt üzerinde Mercedes-Benz gibi premium olmasa da, güncel modellerindeki fiyat politikası ve genel kaliteyle gizli Premium olan Volkswagen de Şanghay da yerden yükselmek isteyenlere bir konsept sunuyor. Sırasıyla Cross Coupe, Cross Coupe TDI ve son olarak da CrossBlue konseptleriyle kendi SUV geleceğinden izler sunan Volkswagen, şimdi de CrossBlue Coupe konseptiyle dördüncü adıma geçiyor. Keskin yüzeyleriyle dikkat çeken konseptte Volkswagen'in tasarım geleceğinin DNA'ları saklı. 4.89 metrelik uzunluğuyla Touareg'in sularında yüzen konsept aslında gelecek nesil Tiguan'dan izler sunuyor. Aracın MQB platformunu kullanması da bunun kanıtlarından biri. Geriye doğru alçalan tavanı ve eğimli C sütunuyla profilden Volkswagen'den çok bir Audi havası estiren CrossBlue'nun stoplarının cesur tasarımı dikkat çekiyor. Farları ve stopları dışında karoserinin neredeyse tamamı seri üretime hazır görünen konseptin iç mekanına da Volkswagen için çok da alışkın olmadığımız bir tarz hakim. Direksiyonun arkasındaki 12.3 inçlik dijital ekran programlanabilir göstergelere ev sahipliği yaparken, ön konsolda da 10 inçlik dokunmatik bir bilgi ekranına yer verilmiş. Şu anda sadece tek bir model olan Tiguan'ı 2014'ten itibaren bir aile haline getirmeyi planlayan Volkswagen CrossBlue konseptiyle ailenin dinamik üyesini sunabilir. 2.98 metrelik dingil mesafesiyle büyük SUV'lar arasında yer alan konseptin karoserinin altındaki motor teknolojisi de oldukça büyük. Volkswagen'in Twin Drive adını verdiği hibrid sisteminde 299 HP gücündeki bir benzinli turbo V6 iki elektrik motoruyla birlikte 415 HP sistem gücüne sahip. 0-100 km/s hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlayıp 236 km/s maksimum hıza ulaşan konseptin ortalama tüketimiyse 3.0 lt/100 km. 33 km sadece elektrikle yol alabilen CrossBlue konsepti elektrik enerjisini araç zeminine yerleştirilen 9.8 kWh kapasiteli lityum-iyon bataryalara depoluyor.

CrossBlue konsepti her ne kadar büyük bir model olsa da, iddialı çizgiler sanki bir Range Rover Evoque alternatifini sorgulatıyor.

Havalandırma ızgaralarının ortasındaki büyük bilgi ekranının yerleşimi güncel Touareg'i hatırlatıyor. Eğimli ön konsolda mümkün olduğunca az kumanda elemanı bulunurken, düğmeler çıkıntısız tasarlanmış. Arka koltuklarda ayara sunulurken, bagaj hacmi 537 ile 1101 litre arasında değişiyor.

Kabinde kullanılan malzemeler konseptin şov yönünü vurgulasalar da, biraz hayal gücüyle A Serisi'nde karşılaştığımız manzaranın benzerini gözümüzün önüne getirebiliriz. Ön konsolda, havalandırma ve müzik sisteminin arasında arazi sürüşüne yönelik iki düğme bulunurken, bunlar sadece 4x4 versiyonlarda olacak.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.