ARKADAŞINA GÖNDER
4 Silindire Merhaba
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

4 Silindire Merhaba

07.06.2013 Cuma
4 SİLİNDİRE MERHABA

Lüks SUV sınıfının en dinamik üyeleri arasında yer alan BMW X5, üçüncü neslinde de doğumundan gelen tasarım DNA’larına sadık kalırken, yeni nesil için devrim yerine evrim felsefesi benimsenerek zaten iyi işleyen makinenin başarısının devam etmesi hedeflenmiş.

'nin viraj ustası, dinamik ler üretmesi 1999 yılına kadar markanın akla gelen ilk özeliklerinden biriyken, tarihindeki ilk SUV X5'in 99'da yollara çıkmasıyla birlikte 'de yepyeni bir dönem başlamıştı. BMW'nin marka geleneklerinden dinamik sürüş özellikleri artık 4 tekerlekten çekiş, yüksek sürüş pozisyonu ve heybetli bir karoserle birleşirken, X5'in başarısı sonrasında üç farklı X modelinin de dünyaya gelmesini sağladı. Bir anlamda BMW'nin geleceğini yönlendiren bir model olan X5, bu arada aklıma gelmişken X5'in açtığı yol sonrasında artan XDrive(4x4) BMW'ler sayesinde Alman marka Dünyanın en çok 4 tekerlekten çekişli otomobil üreten üretici olmuştur, şimdi de üçüncü nesliyle karşımızda.

Bazı markalar nesil değişimlerinde radikal yollara başvurabiliyorlar. BMW ise bu konuda dönem dönem tutarsız bir politikaya sahip. Mesela güncel 5 ve 7 Serileri'ndeki nesil değişimlerinde seleflerinden kesin çizgilerle ayrılan modellere imza atan marka, X5'in nesil geçişindeyse ikinci neslin ayak izlerini takip ediyor. Güncel 3 Serisi'nde olduğu gibi farlar daha köşeli ve sert bir hale gelirken, farların büyütülüp belirginleştirilen ön ızgarayla birleşimi de yeni X5'in daha güçlü ve bir yüze kavuşmasını sağlamış. 1999'da yollara çıkan ilk nesilden bu yana ön sis farlarını tamponun üst bölümüne yerleştiren X5'in en yenisinde de bu karakteristik yapı korunmuş. Geçtiğimiz hafta tanıtılan makyajlı 5 Serisi'nde ana farlar ve ön sis farlarında LED opsiyonunu duyuran BMW, aynı özelliği yeni X5'te de sunuyor. Üçüncü neslin siluetinde 1999'dan bu yana kullanılan ana yapıya sadık kalındığı görülürken, ön çamurluklara eklenen hava çıkışları omuz çizgisiyle bütünleşerek yeni X5'in daha heybetli ve sportif görünmesinde pay sahibi oluyorlar. Arka tasarımda da radikal değişikliklerden kaçınılırken, L formlu stoplardaki tasarım oyunlarıyla yeni X5'in daha geniş algılanması hedeflenmiş. Daha önce sadece tavanı kaplayan spoyler artık D sütunlarına doğru da uzanarak hem daha iddialı bir görüntü elde edilmiş hem de aerodinamik sürtünmenin iyileştirilmesi hedeflenmiş.

Karoserdeki ağırbaşlı değişikliklerin bir benzeri de kabin elden geçirilirken yapılmış. Temel yerleşimi selefiyle aynı olan yeni kokpitte 5 Serisi'nden tanıdığımız kumandalar ve göstergeler kullanılırken, yükseltilen oturma pozisyonu ve alçaltılan kokpit sayesinde daha ferah bir atmosfer sunulması hedeflenmiş. BMW tarafından kabindeki malzeme kalitesinin arttırıldığı açıklanan yeni X5'te bu iddianın doğruluğu için araçla ilk randevumuza kadar beklemememiz gerekse de, medya fotoğraflarında Münihli markanın bizlere boş bir iddia sunmadığını söylemek mümkün. Özellikle yeni renk seçenekleri, arttırılan deri bölümler ve ilk kez sunulan ambiyans aydınlatmasıyla birlikte yeni X5 selefine göre çok daha değerli görünüyor.

F15 koduyla üretilen yeni X5'in 2933 mm'lik dingil mesafesi selefiyle aynı seviyedeyken aracın uzunluğu 29 genişliğiyse 5 mm artmış. Yüksekliği selefine göre 14 mm alçalan üçüncü neslin, ikinci nesilden eşdeğer bir versiyonuna göre yaklaşık 90 kg hafiflediği açıklanıyor. Selef modelde olduğu gibi yeni nesilde de opsiyonel olarak üçüncü koltuk sırası da sunulurken, daha önce 620 ile 1750 litre arasında değişen bagaj hacmi yeni modelde 650 ile 1870 litre arasında değişiyor.

İkinci neslinde sınıfının en dinamik ve en iyi yol tutan otomobillerinden biri olan X5, yeni neslinde de aynı platforma güveniyor. Ancak yapılan küçük düzenlemelerle yeni neslin daha rafine bir sürüşe kavuşması hedeflenmiş. Özellikle de konfor anlamında. Adaptif süspansiyon sistemi ve aktif direksiyon sistemi opsiyonlarıyla sürüş dinamizmini daha yukarılara taşımak mümkünken, yeni bir donanım stratejisi uygulamaya başlayan marka, süspansiyon ayarlarını da donanımlara özel yapıyor.

İlk iki neslinde sadece 6 ve 8 silindirli motorlarla yollara çıkan , üçüncü neslinde özellikle Türkiye gibi vergilendirmenin silindir hacmiyle yapıldığı pazarlar için iyi bir haberle geliyor. 6 ve 7 Serileri dışında BMW'nin tüm modellerinde kullandığı 218 HP gücündeki 2.0 lt'lik 4 silindirli sihirli dizeli yeni X5'te de mesai yapacak. Yine bu nesil için bir ilk olarak arkadan itişli bir versiyona da sahip olacak olan yeni X5'te 2.0 lt'lik dizel 2013'ün son aylarında görev yapmaya başlayacak.

Almanya'da siparişleri ağustosta alınmaya başlanacak olan yeni X5, kasımda yollarla ilk buluşmasında 4.4 lt 450 HP'lik benzinli V8 ile 3.0 lt 258 HP ve üç turbo beslemeli 3.0 lt 313 HP dizel motorlarla tercih edilebilecek. Tüm motor seçeneklerinde 8 kademeli otomatik ve 4 tekerlekten çekiş standartken, arkadan itişli sDrive versiyonu şimdilik sadece 218 HP gücündeki 2.0 lt'lik dizelle birlikte sunulacak. X5 sDrive25d adını taşıyan baz versiyon için Almanya'da belirlenen başlangıç fiyatı 52.100 Euro. Hali hazırda Türkiye'de satılan 3.0 lt'lik baz dizelin 120.000 Euro civarında bir başlangıç fiyatına sahip olduğu düşünüldüğünde yeni neslinde sDrive25d versiyonuyla gelmesi halinde başlangıç fiyatının 100.000 Euro'nun altında kalması çok mantıklı görünüyor.


Eski tarz devam etse bile yeni tasarım detayları sayesinde X5'in yeni bir nesil olduğuna inanıyoruz.


Stoplarda kullanılan LED sayısı arttırılırken, hem arka tasarım daha çekici hem de genişlik algısı daha yüksek.


Yeni donanım seçenekleri arasında arka koltuklar için ince ekranlar da yer alırken, üç parçalı arka koltuklar birlikte yeni X5'in selefinden daha pratik yükleme özellikleri sunması bekleniyor.


Ambiyans aydınlatmasında farklı renk seçenekleri sunulurken, bölgeler birbirinden bağımsız olarak aydınlatılabiliyor. Sunulan güvenlik ve konfor donanımları makyajlı 5 Serisi'ne paralellik gösteriyor.


Kokpitte temiz çizgiler ve düz yüzeyler dikkat çekerken,ön konsolun üst bölümünde 10.5 inçlik büyük bir ekran yer alıyor.

kalan karakter 2000

murat murat

arkadaşlar almanlara atıp tutuyorsunuz yok naziymiş yok bizi kandırıyorlarmış ama;
1.Türkiyeye gelecek olan modelleri distribitörler belirler
2.Herşeye ulşabiliyoruz.internetten bir BMW fabrikasını veya üretim aşamalarını izleyin, insana yapılan yatırım ve saygıyı inceleyin .Türkiyede o işi yaparken asgari ücret alırken orda insanlar üst sınıf işçi ücreti alıyor.Bence bu yapıdaki insanların daha fazla para kazanması gerekir
3.BMW ne türkiyedeki vergiye ortaktır nede hak sahibidir
4.Yıllarca yabancı şirketler ile çalışan biri olarak söylüyorum.Türkiyede iş ahlakı ve etik kurallar yok denecek kadar az.
5.Başkalarına hakarete varacak suçlamalar yapmadan önce kendi özkaynaklarımızla şu makinenin onda birini yapabiliyormuyuz diye bakmak lazım...

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır56
cevapla 21.06.2013 14:28
Nuri Yavuz Nuri Yavuz

Bu ülkede tüketiciler; otomobil fiyatlarında da, aynen akaryakıt fiyatlarında olduğu gibi dünyanın en pahalı ve haksızlıklara maruz kalanları olmuşlardır. Bunun çözümünü hukuk sistemi bulup, uygulamaya koymalıdır. Dünyanın düşük gelir grubunda bulunan milletinden, dünyanın en yüksek akaryakıt ve otomobil vergisi almak, hukuka uygun görülebilir mi? Ülkedeki barolar birliği, tüketici haklarını korumakla yükümlü kuruluşlar, konuyu hukuk çerçevesi içinde ele almaya ve milletin satınalma gücüne göre düzenlemelere yardımcı olmaya çalışmalıdır. Gerektiğinde uluslararası hukuk camiasından da görüş ve önerileri talep edilerek. Ayrıca bu ülkede kaliteli araç üretmek konusunda samimi olanların ilk yapmaları gereken, ithalatta ve yerli üretimde kendi milletini iyi otomobillere alıştırmak, hakem olmasını sağlamak olmalıdır. Türkiye'nin engebeli arazi yapısında, 3-5 çocuklu ailelerin eşyalarıyla birlikte taşınabileceği güçlü motorlara ve kaliteli donanımlara sahip araçlar olmadan olmaz!

Aynı Görüşte misiniz?
evet20
hayır43
cevapla 13.06.2013 12:39
s.bozanlar s.bozanlar

Arabanın fiyatlandırma bölümünde ne utanç verici bir ifade var.Almanya'da başlangıç modelinin 52.100 Euro olduğu modelinin Ülkemizde 100.000 Euro altında kalması bekleniyormuş.Bunu da güya ülkemizdeki yüksek vergiye bağlayacaklar ama kazın ayağı hiç te öyle değil.Bir çok modelin yurt dışı satışı ile Türkiye satışı arasında dağlar kadar fark var üstelik ülkemize öyle her modelini de sokmuyor sayın distirübütörler.Yerli markaya neden yaklaşmadıklarını da hesaba katarsanız büyük ve talı bir karın olduğunu ve biz Türk vatandaşlarını da soyup soğana çevirdiklerini iyi anlarız.Kendi ülkelerine yüksek teknolojik üretim üssü olan ülkelerden araç satarken bize polonya Meksika v.s. gibi ülkelerden üretip kakalıyorlar.Aslında biz sadece markaya yenik düşüyoruz, onlarsa otomobile para veriyor.Evet mümkünse keriz vatandaş rumuzlu yorumcunun düşüncelerini önemseyelim.Bizi yerli işbirlikçileriyle birlikte sömürmelerine fırsat vermeyelim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet53
hayır41
cevapla 10.06.2013 22:11
keriz vatandaş keriz vatandaş

arkadaşlar bu ülkeye bir kuruş faydası olmayan nazilere para kazandırmayın.aklınızı kullanarak araba alın.bu ülkeyi konfora ve lüxe satmayın.

Aynı Görüşte misiniz?
evet102
hayır24
cevapla 07.06.2013 13:26

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN