otohaber_logo
Haberler
Rekortmen Yenilendi
Bantlardan indiği 1966 yılından bu yana aynı ismi koruyan ve 40 Milyonu aşan toplam satışıyla dünyanın en çok tercih edilen otomobili unvanını taşıyan Toyota Corolla, tamamen yenilenen 11’inci nesliyle tanıtılırken, yeni nesil aynı zamanda Türkiye’de yeni
Rekortmen Yenilendi
O, bugüne kadar ne en lüks, ne en konforlu, ne en performanslı, ne en tutumlu ne de en güzel oldu. Hiçbir zaman sınıfının yol tutuş referansı da değildi. Ondan daha iyi otomobiller her zaman var oldu ve muhtemelen bundan sonra da var olacak. Ama dünya üzerinde hiçbir otomobil bir konuda onu geçemedi: Tüketicilerin tercihi olma konusunda Toyota Corolla, 1966'dan bu yana, geride bıraktığı 40 Milyonu aşkın satışla dünyanın tartışmasız bir numarası. Ve o rekortmen tepeden tırnağa yenilenen 11'inci nesliyle karşımızda. Yedi, sekiz ve dokuzuncu nesilleri Türkiye'de üretilen ancak halen satılan 10'uncu neslinde ithal bir model haline gelen Corolla, 11'inci nesille birlikte yeniden Toyota'nın Adapazarı fabrikasına dönüyor. Japon markanın güncel Yaris'le başlayıp, onu takip eden modellerle devam ettirdiği Keen Look (Keskin Bakış) ve Under Priority (Öncelikli) tasarım felsefelerinden izler sunan yeni Corolla'da, aracın neredeyse yüzünün tamamını kaplayan büyük farlar dikkat çekiyor. Ön ızgaranın krom şeritleri farlarla bütünleşirken, ön tampondaki hava girişlerinin mümkün olduğunca geniş tutulmasıyla yeni Corolla'nın genişlik algısının artması hedeflenmiş. 2013 Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Furia konseptinde izleri verilen omuz çizgisi seri üretimde de karşımıza çıkarken, iki parçalı stoplarda da tıpkı farlarda olduğu gibi köşeli kıvrımlara yer verilmiş. Tasarımdaki yeni felsefenin sonuçlarından biri de selef modeldeki 0.29 Cd'lik aerodinamik katsayının yeni nesilde 0.27'ye inmiş olması.

4.620 mm ile selefinden 80 mm uzun olan yeni Corolla'nın 2.700 mm'lik dingil mesafesi de bir önceki nesle göre 100 mm uzamış. Artan boyutlara karşın yeni Corolla'da hafif üretim teknikleri sayesinde selef modele göre yaklaşık 30 kg hafifleme sağlanmış. Genişlik (+15 mm) ve yükseklik (-5 mm) değerlerinde küçük değişiklikler yapılan yeni kompakt sedanda sunulan 452 litrelik bagaj hacmi selef modelden sadece 2 litre fazla. Dingil mesafesindeki artışın neredeyse tamamı arka koltuktakilerin hizmetine sunulurken, arkadaki diz mesafesinin 92 mm artması bunun bir sonucu.

Yeni Auris'te sürüş pozisyonunu yeniden belirleyen Toyota, benzer bir reçeteyi yeni Corolla'ya da uygulayarak, sürücü koltuğunun yükseklik ayarının 15 mm, ileri-geri hareketi de 20 mm arttırılmış. Direksiyon simidinin açısının da 24'ten 22 dereceye indirilmesiyle yeni Corolla'nın sürücüsüne bir önceki nesle göre daha iyi bir sürüş pozisyonu sunması hedeflenmiş.

Yeni Corolla'nın selefiyle hiçbir ortak noktası olmayan kokpitine aslında çok tanıdık bir manzara hakim. Markanın kompakt hatchback modeli Auris'in yeni neslindeki kokpit, birkaç küçük değişiklik dışında yeni Corolla'da da karşımıza çıkıyor. Bu değişikliklerin bazılarını, Auris'te dairesel olan yan havalandırma kanallarının Corolla'da köşeli olması, ön konsoldaki lake kaplama ve kapaklı göz olarak sıralayabiliriz. Yaşam alanında fildişi ve siyah olmak üzere iki renk seçeneği sunulurken, ambiyans aydınlatması bu nesille birlikte ilk kez Corolla'daki yerini alıyor. Otomatik park yardımcısı konusunda en tecrübeli markalardan biri olan Toyota, yeni Corolla'da ilk kez bu özelliği sunarken, bu sayede 6 km/s hıza kadar aracı yola paralel şekilde otomatik park etmek mümkün. Toyota'nın erişilebilir multimedya sistemi Toyota Touch 2'ye Corolla'nın donanım özelliklerinden biri ve sistem 6.1 inç büyüklüğünde 800x480 pixel çözünürlüklü bir ekrana sahip.

Güvenlik konusunda sürücü diz havayastığını da kapsayan 7 havayastığı, ESP, TRC ve yokuş kalkış desteği tüm versiyonlarda standart olarak sunulurken, aracın şasisinde darbe emici bölgeler de arttırılmış.

Tasarımı ve altyapısı, yerini aldığı modelden neredeyse her yönden farklı olan yeni Corolla'nın motor kaputunun altındaysa önceki nesilden aşina olduğumuz güç üniteleri görev yapıyor. Araçtaki baz motor seçeneğini 99 HP gücündeki 1.33 lt'lik benzinli ünite oluşturuyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen bu motorun ortalama yakıt tüketimiyse 5.6 lt/100 km. Yeni Corolla'daki ikinci benzinli motor 132 HP gücündeki 1.6 lt'lik üniteyken, bu motorda 6 ileri manuel ve sürekli değişken oranlı CVT otomatik şanzıman alternatifleri mevcut. Türkiye'de şimdiye kadar çok ilgi gören ve mevcut Corolla'nın başarısında önemli bir paya sahip olan 90 HP gücündeki 1.4 lt'lik dizel ünite yeni nesilde de kendine yer bulurken, 6 ileri manuel ve 6 kademeli otomatikleştirilmiş manuel şanzıman alternatifleri var. Corolla'daki en cimri ünite olarak dikkat çeken dizelin manuel şanzımanla birlikteliği ortaya 4.1 lt/100 km'lik etkileyici bir ortalama yakıt tüketim değeri çıkartmış.


ADAPAZARI'NA GERİ DÖNDÜ

Toyota'nın 1984'de başlayan Türkiye macerasında Corolla, 1994 senesinde, Adapazarı'nda açılan fabrikayla yerli olmuş, sonrasındaki iki neslinde de bunu korumuştu. Adapazarı'ndaki fabrikanın kapasitesi onuncu nesil Corolla yerine Verso ve Auris modellerine ayrılmıştı. 2020'de Türkiye'ye eklenecek fazladan 5 milyonluk nüfus da düşünülerek daha genç bir kitleye hitap etmesi planlanılan Corolla ile beraber Toyota, 2014'te 50.000 adetlik yıllık satış hedefliyor. 16 ülkede üretilen Corolla 150 ülkede satılıyor. 2012'de 1.2 milyon adetlik satış rakamıyla yıllık bazda dünyanın en çok satılan otomobil unvanını koruyan Corolla'nın ülkemizde üretilenleri 52 farklı ülkeye ihraç edilecek. 1 Temmuz'da bantlardan inecek olan aracın dinamik test sürüşleri 9 Temmuz'da başlıyor. Aynı ayın sonundaysa yeni Corolla'lar sahiplerine teslim edilecek. Şu an Adapazarı'ndaki fabrikanın ihracat oranı yüzde 92 iken, Corolla ile bunun yüzde 85'e çekileceği tahmin ediliyor. 2014'te Toyota, sadece Türkiye'de 37.000 adet Corolla satma hedefinde. Bu arada Toyota yetkilileri, 2020'de Türkiye'nin pazar lideri olma hedefini de yinelediler.


Krom bir plakalıkla süslü bagaj kapağına taşan çift parçalı stopların üstündeki çıkıntılar rüzgarı yönlendiriyor.


Yeni Auris ile neredeyse aynı olan kokpitte,ambians aydınlatması Corolla için alışık olmadığımız bir detay. Auris'ten farklı olarak yanlardaki havalandırma ızgaraları yuvarlak değilken, vites topuzunun önündeki göze bir kapak eklenmiş.


Corolla'nın en önemli rakiplerinden Ford Focus, güncel neslinde küresel bir model haline gelse de, Toyota hala Amerika pazarına yönelik ayrı bir Corolla da üretiyor. Eşzamanlı olarak tanıtılan ABD'li Corolla'nın yüzü ve stopları farklı tasarlanırken,araçta sadece 132 ve 140 HP güçlerinde 1.8 lt'lik benzinli motorlar sunuluyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.