ARKADAŞINA GÖNDER
Yine,Yeniden Ford!
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Yine,Yeniden Ford!

21.06.2013 Cuma
YİNE,YENİDEN FORD!

Ford’un 3 silindirli turbo EcoBoost moturu Engine Of The Year ödülüne abone oldu. Bu yıl 35 ülkeden 87 otomotiv gazetecisinin oylarıyla Ford’un EcoBoost motoru tekrar Engine Of The Year ödülünün sahibi oldu. Ödülün geçen son yıllarda olduğu gibi düşük hacimli ve verimli motorlara verilmesi, geleceğin motorlarının nasıl olacağı hakkında da sinyaller vermeye devam etti.

Yılın En İyi Yeni Motoru

Volkswagen 1.4 LT TSI ACT

Küçük hacimli motorların öncülerinden Volkswagen, TSI motoruyla daha önce Engine Of The Year ödülünün sahibi olmuştu. Geçen yıl Ford'un EcoBoost motoruyla birincilik ödülünü almasından sonra, Volkswagen de TSI motorunda bir takım yeniliklere gitti. Normalde 4 silindirli olan TSI motoru, yoğun trafikte ve dur kalklarda 2 silindirini iptal ederek hem CO2 salınımını düşürüyor, hem de yakıt tasarrufu sağlıyor. Volkswagen'in ACT adını verdiği bu sistem yılın en yeni motoru ödülünü 234 puanla alırken, Ferrari 6.3 lt V12 motoruyla 220 puan aldı ve ikinci oldu.


En Çevreci Motor

Fiat 875CC 2 Silindirli TwinAir

Fiat'ın Panda ve 500L modellerinde kullandığı 875cc 2 silindirli bu çevreci motoru, 86g/km'lik karbondioksit salınımıyla yılın en çevreci motoru ödülünü kazanmayı hak etti. otohaber Dergisi Yazı İşleri Müdürü ve Engine Of The Year Türkiye Jürilerinden Volkan Demirkuşak'ın da İtalya'nın Milano kentinde kullandığı bu motorun en çevreci motor seçilmesi bizleri de şaşırtmadı. 2 silindirli bu küçük çevrecinin ürettiği güç ise 78 HP .


En Performanslı Motor

Ferrari 6.3 lt V12

Tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi En Performanslı Motor Ödülü Ferrari'ye gidiyor. 458 Italia'nın 570 HP V8'iyle kazanılan bu başarı markaya ikinci kez zirveyi getirmişti.

Sportif motorlarda öncü olmayı sürdüren Ferrari, bu sefer 6.3 litrelik bir V12 ile en performanslı motor ödülünü almayı başardı. Tam 729 HP güç üreten bu motor tam bir asfalt canavarı… Ferrari'nin F12 Berlinetta'da kullandığı bu motor 0-100 km/s hızlanmasını 3.1 sn tamamlıyor.


1.0 lt ve Altı
Ford 999 CC EcoBoost
Ekonominin ve çevreciliğin bu denli ön plana çıktığı bir ortamda gözler de bu sınıftaki kazanana çevrilmişti. Ford'a bu yıl da bolca mutluluk yaşatan 999 cc'lik EcoBoost bu ödülü de markanın gurur sayfasına ekledi. Geçtiğimiz yıl da bu ödülün sahibi olan Ford'u , 875 cc'lik iki silindirli TwinAir zirvenin 228 puan gerisinde ikinciliğe ulaşırken, VW Grubu'nun üç silindirlisi üçüncü oldu.

1.0 lt ve 1.4 lt Arası
VW 1.4 TSI Twincharger
Düşük hacimli motorlar kategorisinin VW hakimiyetinde geçen bir bölümü olarak akıllarda kalan 1.0 ve 1.4 lt arası motorlarda, ilk 5'te 4 VW motoru vardı. 2009 yılında En Çevreci Motor olarak ödüllendirilen ünite,geçen yıl da olduğu gibi bu yıl da bu kategoride zirvedeydi. Tıpkı 2011'de olduğu gibi. VW Golf, Seat Ibiza FR, VW Scirocco gibi modellerde kullanılan ve 182 HP'ye kadar güç üretebilen üniteyi bakalım gelecek yıl ekarte edebilecek bir motor çıkacak mı?

1.4 lt ve 1.8 lt Arası
BMW/PSA 1.6 lt Turbo
Düşünün öyle bir kategoriden bahsediyoruz ki bu sınıfta BMW/PSA ortaklığı 2007 yılından bu yana ödül alıyor. Dile kolay 7 yıldır aynı kategoride daha başarılı bir motorun çıkmaması rakipleri çalışmaya teşvik ediyordur. 1.6 lt'lik turbo beslemeli benzinli motor MINI Cooper Works'ten tanıdık.Geçen yıldan bu yana daha da geliştirilen bu motor 208 HP güç üretiyor ve değişken supap zamanlaması ile turboyı birlikte kullanılıyor.

1.8 lt ve 2.0 lt Arası
BMW 2.0 lt Twin Turbo
Bu yıl bu sınıfın kazanan motoru BMW 328i'den de bildiğimiz 2.0 lt'lik 245 HP benzinli ünite. Değişken supap zamanlaması ve turbo desteğiyle 350 Nm tork üreten motor, 149 g/ km'lik karbon salımıyla da dikkat çekiyor. Bu sınıfta BMW ile yine rekabet eden ancak az bir puan farkıyla ikinci olan markaysa 2.0 lt'lik 4 silindirli TFSI ile VW Grubu oldu.

2.0 lt ve 2.5 lt Arası
Audi 2.5 lt Turbo
Engine Of The Year Ödülleri'nin ilk kez verildiği 1999 tarihinden bu yana 8 farklı markanın ödüllendirildiği bu sınıfta rekabet had safhada. Yalnız Audi, son üç yıldır bu ödülü bırakmaya hiç niyetli gözükmüyordu, nitekim 2013 yılının da bu kategorisinin birincisi yine 5 silindirli turbu ile Audi oldu. TT RS ve RS3'ten tanıdık 335 HP'lik güç ve 450 Nm'lik tork değerleriyle göz dolduran ünite, 0-100 km/s hızlanmasını da 4.7 saniyede tamamlıyor.

2.5 lt ve 3.0 lt Arası
Porsche 2.7 lt DI
Güçler arttıkça Alman markaların hegemonyası da kendini gösteriyor. Tıpkı bu kategoride olduğu gibi. BMW'nin çift turbo beslemeli 3.0 lt'lik benzinlisi geçen yıl bu katagoride birincilik kazanmışken, bu sene birincilik koltuğunu Porsche'nin 2.7 lt'lik 6 silindirli moturuna bırakıyor. Porsche Boxster ve Cayman modellerinde kullanılan bu motor, 271 HP güç üreterek 0-100 km/s hızlanmasını 5.5 saniyede gerçekleştiriyor.

3.0 lt ve 4.0 Arası
McLaren 3.8 lt V8
Performans ve dinamizmin kategorisine geldik. Geçen yıl Alman markaların işgalinde olan bu kategoride, bir İngiliz marka bu işgale son verip bu kategorinin sahibi olmayı başardı. McLaren, 3.8 litrelik V8 motoruyla 333 puan topladı ve bu kategorinin lideri oldu. Geçen yılın birincisi BMW'nin 4 litrelik V8 motoru ise 320 puanla ikinci sırada kaldı. McLaren'in bu motoru 616 HP güç ve 600 Nm tork üretiyor.

4.0 lt ve Üzeri
Ferrari 6.3 lt V12
Kazananlar kulübünün değişmeyen oyuncularından biri yine karşımızda. 729 HP'lik etkileyici performansıyla birlikte tıpkı geçen yıl 4.5 litrelik V8 motoruyla olduğu gibi bu yılda birincilik ödülü de kazanan Ferrari, bu kategoride ki gücünü daha da pekiştirmiş oldu. Birincilik ve ikincilik koltuklarında oturan Ferrari'yi, Mercedes-Benz'in 5.5 litrelik V8 moturu takip ediyor.

Volkan Demirkuşak EOTY Türkiye Jurisi
Motorların hızla gelişmeye ve verimli olmaya başladığı günümüz otomotiv sektöründe, benzinli motorlar için büyük bir umut var. Dizellerin ekonomisi ve tüketimi kendini kanıtlasa da benzinlilerde gidecek daha çok yolun olması gerek tüketim gerekse performans anlamında aşırı beslemelerin daha yaygın kullanılması dizellerin elini zayıflatacak gibi. Ford'un ilk kez bu jüriden geçer not alıp 3 ödülü birden kapması, BMW'nin 4 ödülle ayrılıp yılın en çok ödül alan markası olması ve toplamdaki birincilik sayısını 55'e çıkartması diğer markalara da örnek olmalı. Yani Ford ve geçtiğimiz yıldaki Fiat örnekleri "çalışan kazanır" lafını akıllara kazıyor.

kalan karakter 2000

bugra bugra

bu sayfada reklam kokan hareketler yapmayın....

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır5
cevapla 24.06.2013 20:28
bugra bugra

fiat punto evo!!! başkası yalan

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır6
cevapla 24.06.2013 20:27
bugra bugra

fiaatttttt!!!!

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır5
cevapla 24.06.2013 20:26
Mehmet Özdemir Mehmet Özdemir

Skyactiv?

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 24.06.2013 12:45
s4 s4

benzinli araçlarda aslında en önemli olan şey otomatik şanzımanın vites sayısı şu an vw grubunda ve bmw 8 vitesli araçları bulunmakta ve bu yakıt tüketimine etkisi inanılmaz fazla bmw 1.16'da zaten bu görülen bir örnek ayrıca 1.2 tsı ve dsg ile yeni golf'de en iyi ikili

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla 22.06.2013 12:15

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN