ARKADAŞINA GÖNDER
Vedaların En Güzeli
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Vedaların En Güzeli

28.06.2013 Cuma
VEDALARIN EN GÜZELİ

BMW’nin 1990 yılında yollara çıkan E36 kodlu 3 Serisi’yle hayatımıza soktuğu 3 Coupe kavramı artık tarihin tozlu sayfalarındaki yerini almaya hazırlanırken, 3 Coupe’nin yerini alan 4 Serisi hicran yarasını çabuk iyileştirecek gibi görünüyor.

Bugün bu sayfalarda 4 Serisi adında yeni bir modeli görüyorsanız bunu Audi'ye borçluyuz. Evet kesinlikle. Münihli , orta sınıfta tek bir model serisi çatısında coupe ve cabrio modellerle mutlu mesut yaşarken, Ingolstadtlı rakibi Audi'nin orta sınıfta A4'ün yanına bir A5 ailesini de ekleyerek nasıl tatlı para kazandığını görünce ortaya 4 Serisi çıktı. Karşımıza klasik bir coupe kıyafetiyle çıkmış olsa da, 4 Serisi altında ilerleyen süreçte bir cabrio ve 4 kapılı bir coupe de göreceğiz. Neyse yarını yarına bırakıp bugüne yani 4 Serisi Coupe'ye dönelim. Güncel 3 Serisi üzerinden geliştirilen 4 Serisi Coupe'nin yüzünde bu kardeşliğin izlerini görmek mümkün. Bununla birlikte farlar, ön ızgara ve tamponlardaki detay farklılıkları aracın taşıması gereken sportif ifadeyi kazanmasına yardımcı olurken, 3 Serisi GT'de karşımıza çıkan ön çamurluklardaki hava çıkışları 4 Serisi Coupe'de de kendine yer bulmuş. Bu hava çıkışları hem 4 Coupe'nin tasarımına hareket getiriyor, bunun dışında da ön tampondaki özel hava kanallarıyla bütünleşerek hava akımını düzenleyerek yakıt tüketiminin düşürülmesine de hizmet ediyorlar. Yerini aldığı son nesil 3 Coupe'yle karşılaştırıldığında çok daha eğimli hale gelen arka cam ve tavanla birlikte kısalan bagaj bölümü 4 Coupe'nin bir şekilde ağabeyi 6 Coupe'yi hatırlatmasına neden olmuş. Bu benzerlik özellikle arka çapraz tasarımda kendini had safhada belli ediyor. 3 Serisi'nden türetilen bir olduğunu karoserindeki pek çok tasarım detayıyla belli eden 4 Coupe'nin kabini de bu anlayışın bir temsilcisi. Kokpitte küçük dekoratif farklılıklar dışında hemen hemen her detay 3 Serisi'nden alınırken, daha cesur renk seçenekleri ve farklı koltuklar kabin ambiyansını değiştiren en önemli özellikler olarak sıralanabilir. İki kişilik arka koltuklar birbirinden bağımsız gibi şekillendirilirken, arka koltuk sırtlığı opsiyonel olarak parçalı olarak da katlanabiliyor. 445 litre ile 3 Coupe'ye göre 5 litre artan bagaj hacmi çok kayda değer bir değişim anlamına gelmese de, opsiyonel olarak sunulan "konforlu erişim" özelliğiyle ayağı tamponun altına getirilmesiyle bagaj kapağı otomatik olarak açılıyor. Sport, Modern ve Luxury Line olmak üzere üç donanım seviyesiyle yollara çıkacak olan 4 Coupe'de aynı zamanda bir de M Paket seçeneği sunulacak.
4 Coupe'nin 2810 mm'lik dingil mesafesi yerini aldığı 3 Coupe'den 50 mm fazlayken uzunluktaki artışsa 26 mm. Genişliğin 43 mm'lik artışla 1825 mm'ye ulaşması ve yüksekliğin de 16 mm azalarak 1362 mm'ye düşmesi, BMW'nin yeni orta sınıf coupesinin selefinden daha heybetli göründüğünün sayısal kanıtları arasında yer alıyor. 4 Coupe'de 500 mm'nin altına indirilen ağırlık merkezi, Alman markanın bugüne kadar ürettiği tüm modeller içinde en iyi değerken, bu veri de aracın sürüş dinamiklerinin yüksek olacağının bir ispatı. Frankfurt Otomobil Fuarı'ndan hemen sonra yollara çıkacak olan BMW'nin yeni sporcusunda başlangıçta 2.0 lt 245 HP ve 3.0 lt 306 HP benzinli ile 2.0 lt 184 HP dizel motor seçenekleri sunulacak. Yılın son döneminde bu motorlara ek olarak 3.0 lt 258 HP ve 313 HP dizel ile 2.0 lt 184 HP benzinli güç üniteleri de alternatifler arasındaki yerlerini alacak. Motoruna göre 6 ileri manuel veya 8 kademeli otomatik şanzımanların kullanıldığı 4 Coupe'de 258 HP'lik dizelin dışında tüm motorlarda 4 tekerlekten çekiş seçeneği de sunulacak. İlk etapta tıpkı 3 Serisi'nde olduğu gibi sadece 2.0 lt ve üzeri motor seçenekleriyle tanıtılacak 4 Coupe'de bununla birlikte, ilerleyen süreçte 170 HP gücündeki 1.6 lt'lik benzinli turbonun da seçenekler arasındaki yerini alması bekleniyor.
Yazı: Eray Özgür

4 Coupe'nin yüzündeki tümleşik far ve ön ızgara tasarımı araca agresif bir görünüm kazandırırken selefi 3 Coupe daha zarif ve masum görünüyor.

Stoplar tersine çevrilirken, bagaj kapağı ve C sütunu selefinden farklı ve daha çok 6 Coupe'yi hatırlatıyor.

Kokpit, güncel 3 Serisi'nin birebir uyarlamasıyken, sunulan cesur renk seçenekleri dikkat çekici.

4 Coupe'de, ilk etapta güçleri 184 ve 313 HP arasında değişen motorlar sunulacak. İlerleyen süreçte 143 HP'lik dizel, 170 HP'lik benzinli ve 450 HP civarında M versiyonları da gündemde.

Bagaj hacminde kayda değer bir artış olmasa da zemindeki ek alan ve 3 parçalı katlanabilen koltuk sırtlığı gibi detaylar pratik.

kalan karakter 2000

Ç.A Ç.A

DARA bmw audi a4 ün cabrio vs modelleri a5 olarak satılmaya başlyınca bmw de uyanıklılık yapmış diyor zaten

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 08.07.2013 00:12
dara dara

Aslında BMW M3 serisi sedan ve cabrio versiyonların üretimi de aksesuvarları da yenilenip tekrardan üretilebilir peki 3 serisi veda edince artık üretilmezse müşteri kaybetme riski de artabilir bence

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 02.07.2013 15:01
s4 s4

bmw özellikle mercedes ve audi ile iyice köşeye sıkışmış durumda yeni e serisi aynı zamanda cla gibi efsane bir araç ve audi gibi tüm araçları şaheser olan bir marka ile sadece bmw 1 serisi ile yarışamazsın ayrıca 3 serisini ile 5 serisinin kopyası haline getirerek ne yapmak istemiş anlamış değilim özellikle yeni 3 serisi far grubu akıllı far almadığınız taktirde çok çirkin bir görüntüye sahip oluyor ama eski 3 serisinde durum böyle değildi bu bmw özellikle 3 ve 5 serisinde radikal değişikler yapması lazım yoksa mercedes ve audi bmw'ye çok zor zamanlar yaşatıcak gibi

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır10
cevapla 29.06.2013 13:32
CLS 4MATIC CLS 4MATIC

MERAK ETME SENİN DÜŞÜNDÜĞÜNÜ OKADAR MÜHHENDİSİ VAR BMW NİN SALAK DEĞİLDİR HİÇBİRİ HERŞEYİ DÜŞÜNÜYORLARDIN SEN MERAK ETME

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 11.07.2013 18:48
s4 s4

senin audi'ye karşı bir karın ağrın var anlaşılan ;)

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır3
cevapla 02.07.2013 16:32
s4 s4

hüsran yaşadığına c serisi için kesinlikle katılmıyorum 1.6 motor olarak sadece benzinli seçeneğe sahip olmasına karşın çok iyi satış rakamları yakaladı ama a serisindeki hüsrana kesinlikle katılıyorum arkadan itişli yapmayarak büyük bir şok yaşattı o yüzdendir ki 1 serisi daha çok satıldı bence audi'nin her modeli özellikle a4'den itibaren 5,6,7,8 ile bir şaheser led farlarının mucidi olup bunu daha ileri taşıyarak saf led ile araçlarına koyması inanılmaz bir sportiflik katıyor audi heveslisi olduğumdan değil zaten benim için araba markaları volvo ve diğerleri diye ayrılıyor ama s4 hoşuma giden bir araç
ayrıca ben bmw için berbat bir marka tanımı kullanmadım herkes için özel seriler vardır ben ben zaten onlardan bahsetmiyorum sadece yeni 3 serisi hiç bir albenisi olmayan bir araç özellikle yeni e serisi ile 5 serisinin artık hiç bir albenisi yok
şuan bmw alsam 1 ve 5 serisi arasında sadece 1 serisini alırım 3 serisi önceki kasaya göre cezbedici bir değişiklik yapamadı...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 02.07.2013 16:13
Abdurrahman Abdurrahman

Mercedes c ve a serileri ile hüsran yaşadığı için cla gibi bir çözüme gitti. C serisindeki kompresörlü 1.6 lt seçeneği olmasa o arabayı Türkiyede nadir kişi alırdı. Mercedes E serisi önceki modele göre albenili eyvallah. Ama Audi'ni her modeli şık anlayışına katılmıyorum. Audi R8, tt, A7 şık ve farklı. Ama A3, A4, A6, A8 malesef kaliteli ama sıradan araçlar. Hele Golfle karoser hariç her parçası aynı olan A3'e verilen paraya acıyorum. Audi A4 heveslisiyseniz gidin Seat Exeo alın aynı araba farklı far grubu. Ucuz fiyata iyi bir arabaya binmiş olursunuz. BMW'de hepten berbat bir firma değil. Tipsiz modelleri var 5 serisi GT gibi. Ama firmanın köklü tarihine baktığınızda BMW M1'le, BMW 507, BMW 8 Serisi ile rekabet edebilecek bir tane Audi gösteremezsiniz. Audi'yi bir bayana benzetirsek VW gibi zengin bir kocaya varmamış olsaydı şu anda yok olmuştu.

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır2
cevapla 01.07.2013 11:29

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN