ARKADAŞINA GÖNDER
Gerçek Rüya
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Gerçek Rüya

12.08.2013 Pazartesi
GERÇEK RÜYA

Elektrikli otomobillerdeki geleceği belki biraz geç ancak oldukça iyi gören BMW, seri üretim ilk elektriklisi olan i3’ü günışığına çıkartırken, 34.950 Euro’dan başlayan Almanya fiyatına sahip olan küçük elektrikli, kullanım maliyetlerinde 320d’ye göre yüzde 40 daha ekonomik olma iddiası taşıyor.

'de devrim zamanı. Almanlar kısa bir süre öncesine sıkı sıkıya sarıldıkları geleneklerini bir süredir revize ediyorlar. Önce atmosferik, sıralı 6 silindirli veya V8 motorların yerlerini, daha küçük ve turbo beslemeli motorlar aldı. Sonrasında arkadan itiş geleneğinin yeni kompakt MPV ile kırılıp, önden çekişe de yer verileceği açıklandı. Ve şimdi de karşımızda önce bir rüya olarak görülen ancak bugün gerçeğin ta kendisi olan ilk elektrikli i, i3 duruyor.

3999 mm'lik uzunluğuyla küçük sınıf sınırlarında kalan i3'ün arka kapıları, tıpkı MINI Clubman'de olduğu gibi geriye doğru açılıyor. Çizilen ilk taslaktan bu yana elektrikli bir otomobil olmak üzere geliştirilen i3'ün tasarımında da bu yönü ön planda tutulurken, geleneksel BMW ön ızgarasına yorum katılarak yer verilmiş. 4 kişilik elektrikli küçük, 1.57 metrelik yüksekliğiyle bu sınıfın standartlarını aşarken, karbon-fiber ile güçlendirilmiş plastikten oluşan karoserde geniş cam yüzeylere yer verilerek hem görüş açılarının hem de kabin içindeki ferahlık hissinin iyileştirilmesi amaçlanmış. Arka aksın üzerindeki elektrikli motor, 170 HP'lik maksimum güç ve 250 Nm'lik maksimum tork değerlerine sahipken, 1195 kg ağırlığındaki , 0-100 km/s hızlanmasını 7.2 saniyede tamamlıyor. Küçük sınıfın en sportif üyelerine kafa tutan bu değere karşın aracın maksimum hızı 150 km/s'de sınırlandırılmış.

Farklı sürüş tarzlarına göre elektrikli menzili 130 km ile 200 km arasında değişen BMW i3, standart bir ev prizinde yaklaşık 8 saatte tam şarjlı konuma gelirken, hızlı şarj istasyonlarında bataryaların yüzde 80 şarj edilmesi yaklaşık 30 dakika sürüyor. 22 kWh kapasiteli ve araç zeminine yerleştirilen lityum-iyon bataryalara BMW tarafından 8 Yıl/100.000 km boyunca garanti veriliyor. i3'ü daha uzun mesafelerde kullanmak isteyenler için sunulan menzil arttırıcı 650 cc'lik 2 silindirli benzinli motor, 34 HP maksimum güç ve 55 Nm maksimum tork değerlerine sahip. Elektrikli motorun yanına yerleştirilen benzinli ünite için 9 litrelik bir benzin deposu da sunulurken, bu kombinasyon tercih edildiğinde menzil 240 km ile 300 km arasında değişiyor.

Yazı: Eray Özgür




Direksiyonun arkasındaki vites kolu, bilinen kısaltmalara sahip. Acil bir durumda tavandaki butona basılarak destek gelmesi bekleniyor.


Farklı donanım seviyelerine göre değişiklik gösteren iç mekan renklerinde aracın çevreci yönü ön planda tutuluyor. Geriye doğru açılan kapılardan ulaşılan arka koltuklar sadece iki kişilik. 260 litrelik bagaj hacmi küçük sınıf otomobiller ölçüsünde.

kalan karakter 2000

Ersin Ersin

Arka koltuğu niye 2 Kişilik yaparsın arkadaş bmw bunu neden yapar anlamıyorum araç insan taşımak için içecek değil ki

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 10.01.2015 00:50
ONUR AKSOY ONUR AKSOY

bence de çok başarılı ..yeter artık fosil yakıt kullanarak doğayı katlettiğimiz.. şarj istasyonları yaygınlaştırılsa satışı da artar bence.mesela her benzin istasyonuna zorunlu hale getirsinder şarj ünitelerini.insanların alırsam nerede şarj ederim sorusu olmasın kafasında..

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 17.09.2013 15:28
selçuk selçuk

çok kötü bir araba olmuş... be ne şimdi?

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır12
cevapla 12.08.2013 13:57
tuncay tuncay

Selcuk sen celik jantli bi sahin al söyle filmli falan birde ankarali namik att teybine off.tam senlik olur araba kulturun o kadar.yahu adamlar 8 yil garanti 300-400 km menzil 170 beygir guc demis sen de tipine takilmissin.SeN sahin al sahin:)

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır1
cevapla 15.08.2013 01:38

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN